Advies naar de NKV

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #100 Oktober 09, 2015, 07:51:09
edit2Rapporteer  
.. Waarschijnlijk staat nog geen kwart op dit forum en moeten we het doen met wat gefragmenteerde info. Dat maakt het er allemaal niet beter op.

Precies, laat ze eens de feiten op tafel leggen.
Ik vind het nogal wat allemaal wat er gebeurd is, en wat er vooral totaal niet meer gebeurd is het afgelopen jaar, en daarvoor.

Mijn voorstel is dan ook dat wij als leden massaal om opheldering gaan vragen.
Er is al teveel verandert wat tijdens het ALV is afgesproken. Onder andere de dubbele voorzitter functie is komen te vervallen. Reden tot opheldering lijkt me.

Dit is het email adres waarnaar je kunt mailen: support@kitesurfvereniging.nl
isomis

Berichten: 205
Antwoord #101 Oktober 09, 2015, 08:25:58
edit2Rapporteer  
Je kan beter voorzitter@kitesurfvereniging.nl mailen. Over Chris kan je alles zeggen, maar snel en open communiceren doet hij wel.

Het klopt dat in de praktijk de leden maar weinig van zich laten horen. Dat zorgt er in de praktijk voor dat bestuursleden denken: dit waait wel weer over die paar boze leden en dan kunnen we op de oude manier weer verder gaan.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #102 Oktober 10, 2015, 18:23:28
edit2Rapporteer  
Je kan beter voorzitter@kitesurfvereniging.nl mailen. Over Chris kan je alles zeggen, maar snel en open communiceren doet hij wel.

Hier ben ik het dan niet mee eens, vooral als je dit uit de laatste nieuwsbrief leest:

"Tot op heden vertolkt Marij de functie van secretaris, deze is ze momenteel aan het uitschrijven zodat deze op een goede en zorgvuldige manier overgedragen kan worden. Daarnaast zal Marij helpen met haar kennis bij de strategie dag en hierna zal Marij haar werkzaamheden volledig overdragen aan het bestuur en uittreden."

Ondertussen zit zij er nog steeds, wat uitermate slecht is voor de kitesurfsport! (niet op de persoon bedoelt)

Er moeten gewoon mensen bij het NKV komen die er voor kunnen en willen gaan, echt schoonschip maken, geen gezever over bepaalde werknemers die of geen kennis van zaken en of die niet doen waarvoor ze zijn aangenomen.

Zolang er nog zulke mensen zitten zal het de meeste leden het ook niet interesseren omdat er toch niets gebeurd. Wat is er echt functioneel de afgelopen maand gebeurd? Ik heb gesolliciteerd, een gesprek gehad, daarna werd het stil. Vraag ik in een nette mail opheldering met een paar punten kritiek en dan hoeft het niet meer. Het wordt zo steeds moeilijker voor de NKV.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #103 Oktober 10, 2015, 19:23:09
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=TFY62TJzNvE
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #104 Oktober 14, 2015, 14:46:10
edit2Rapporteer  
Hee jongens zoals Marc en Marc, ik denk dat je niet moet solliciteren bij het bestuur, maar je plannen en je visie hoort te delen met de leden. Dan weten de leden op voorhand bij de volgende ALV of ze je achter je kunnen staan met visie die je hebt en daardoor voor je stemmen, indien je je verkiesbaar stelt (niet alleen op fora zoals nu).

Daarom denk ik dat de NKV juist nu zo moet handelen dat het interim bestuur (los of ze nou zaken hebben opgelost hebben of niet) actief mensen de gelegenheid moet geven die graag het bestuur in willen om dingen te veranderen hun plannen en visie (die echt anders zal zijn dan plannen NKV nu) kunnen delen, en hiervoor een platform zullen horen te faciliteren die alle leden bereikt (niet allen via fora). Mogelijk komt hierdoor dan digitaal stemmen ook wat dichterbij...
Dit lijkt me essentieel in het proces (1. inventariseren, 2. oplossen, 3. overdragen aan duurzaam bestuur) er moet nl toch een keer ander bestuur komen....(en als punt 2 niet lukt, door naar punt 3, het bestuur na punt 3 kan het riedeltje opnieuw doen, met risico dat dit bestuur dat puin ruimt ook niet lang aan blijft (van puin ruimen krijg je vuile handen))

maw; mensen die zich verkiesbaar willen stellen voor volgende ALV, laat je horen en deel je visie. Echt een nieuw bestuur moet er echt komen.

Tot de volgende ALV, hopelijk met mensen die zich verkiesbaar stellen en zich voor de aankomende ALV hebben laten horen Smiley

naja, ik sta hier ook wat aan de zijlijn te roepen.... het doen is lastiger...
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #105 Oktober 14, 2015, 17:12:25
edit2Rapporteer  
Dat vind ik nou eens een goed idee laat de mensen die zich verkiesbaar willen stellen  hun plannen duidelijk presenteren/ uiteenzetten, dan heb je wat te kiezen, de NKV website zou daar natuurlijk ruimt beschikbaar voor moeten stellen, met een een beetje cms is dat appeltje eitje.

Waarom heeft het nkv eigenlijk geen forum?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #106 Oktober 14, 2015, 19:18:50
edit2Rapporteer  
ik ben geen lid meer, dus .......
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #107 Oktober 14, 2015, 19:30:45
edit2Rapporteer  
@ Walter en Robert.

Je moet passie, kennis en tijd hebben en ervoor willen maken. Wat is er nu feitelijk gebeurd sinds de afgelopen ALV. Ik vraag het nog maar eens.

Misschien komt het dat er totaal geen strategie en kennis bij de NKV is om de juiste weg in te slaan voor de NKV op dit moment.




Edit, even aangepast. Het was een wat warrig verhaal.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #108 Oktober 15, 2015, 08:28:44
edit2Rapporteer  
@ Walter en Robert.

Je moet passie, kennis en tijd hebben en ervoor willen maken. Wat is er nu feitelijk gebeurd sinds de afgelopen ALV. Ik vraag het nog maar eens.

Misschien komt het dat er totaal geen strategie en kennis bij de NKV is om de juiste weg in te slaan voor de NKV op dit moment.




Edit, even aangepast. Het was een wat warrig verhaal.

klopt... die is tijdens de vorige ALV is weggestemd door een zooitje stennisschoppers waaronder...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #109 Oktober 15, 2015, 08:39:26
edit2Rapporteer  
Vertel, Eagle. Welke strategie is weggestemd?
Ik heb nl. geen enkele gehoord tijdens het afgelopen ALV
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #110 Oktober 15, 2015, 08:48:24
edit2Rapporteer  
Vertel, Eagle. Welke strategie is weggestemd?
Ik heb nl. geen enkele gehoord tijdens het afgelopen ALV
Hap!!! en dat is een...

als jullie even het fatsoen hadden gehad om die gasten die de noodgreep en de reorganisatie in gang hebben gezet even de tijd had gegund.... dan hadden we tenminste nog een vereniging.
isomis

Berichten: 205
Antwoord #111 Oktober 15, 2015, 10:27:08
edit2Rapporteer  
@Eagle-Jan

Over welke reorganisatie/noodgreep heb je het? Het bestuur dat er zat wilde op de ouwe manier doorgaan of er niks aan de hand was.

Mijn hoop is dat Chris er nog iets van gaat maken. Ook al slaat hij een complete andere weg in. Uiteindelijk draait het erom dat er mensen voor de NKV werken die het doen voor de sport en zijn leden. Dan lossen alle overige problemen vanzelf op.

Het is belachelijk dat personen zoals Marc zich niet kunnen inzetten voor de vereniging. Het bestuur heeft veel moeite om vrijwilligers te vinden omdat ze de verkeerde mensen afwijzen en andere die juist niks met de sport en zijn leden hebben een podium geven.
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #112 Oktober 15, 2015, 14:57:12
edit2Rapporteer  
ik dacht dat we op de laatste nkv wel voor een strategie hadden gekozen;
1. oplossen met Tom
2. overig zaken op orde
Dit in een termijn van een jaar en dan overdragen naar nieuw bestuur.

Ik denk dat dit nog steeds de weg is, maar misschien gaat de uitvoering wat minder.....kan komen omdat er inderdaad geen uitvoeringsstrategie is, of plan van aanpak oid door interim bestuur...

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #113 Oktober 15, 2015, 16:11:30
edit2Rapporteer  
ik dacht dat we op de laatste nkv wel voor een strategie hadden gekozen;
1. oplossen met Tom
2. overig zaken op orde
Dit in een termijn van een jaar en dan overdragen naar nieuw bestuur.

Ik denk dat dit nog steeds de weg is, maar misschien gaat de uitvoering wat minder.....kan komen omdat er inderdaad geen uitvoeringsstrategie is, of plan van aanpak oid door interim bestuur...


ene Feddo had wel een visie... maar daar was een heksen jacht op geopend dat hij 0,0 kans kreeg.
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #114 Oktober 15, 2015, 16:37:35
edit2Rapporteer  
ik dacht dat we op de laatste nkv wel voor een strategie hadden gekozen;
1. oplossen met Tom
2. overig zaken op orde
Dit in een termijn van een jaar en dan overdragen naar nieuw bestuur.

Ik denk dat dit nog steeds de weg is, maar misschien gaat de uitvoering wat minder.....kan komen omdat er inderdaad geen uitvoeringsstrategie is, of plan van aanpak oid door interim bestuur...


ene Feddo had wel een visie... maar daar was een heksen jacht op geopend dat hij 0,0 kans kreeg.

Heel goed dat hij een visie had, ik vind het jammer dat ik die niet kende voordat hij aantrad als bestuurder....
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #115 Oktober 15, 2015, 17:29:21
edit2Rapporteer  
ik dacht dat we op de laatste nkv wel voor een strategie hadden gekozen;
1. oplossen met Tom
2. overig zaken op orde
Dit in een termijn van een jaar en dan overdragen naar nieuw bestuur.

Ik denk dat dit nog steeds de weg is, maar misschien gaat de uitvoering wat minder.....kan komen omdat er inderdaad geen uitvoeringsstrategie is, of plan van aanpak oid door interim bestuur...


ene Feddo had wel een visie... maar daar was een heksen jacht op geopend dat hij 0,0 kans kreeg.
Een visie die ontaard in juridisch getouwtrek binnen de vereniging, ik weet het niet hoor.

En zolang niemand kan of mag uitleggen hoe het echt zit moeten we het doen met de informatie die we hier lezen en tijdens de ALV te horen kregen en blijft het lastig een standpunt te kiezen
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #116 Oktober 15, 2015, 18:08:43
edit2Rapporteer  
De visie van 1 man/vrouw is naar mijn mening niet relevant. Het gaat er om wat de vereniging als doelstelling(en) heeft en het is aan de leden om daar zo goed mogelijk invulling aan te geven.

Het bestuur is niet de baas in een vereniging, dat is de Algemene Vergadering.

Het huidige bestuur dwarsboomt alle initiatieven van de leden en reageert niet op aangeboden hulp. Ik heb zowel in Scheveningen en tijdens de ALV mijn hulp aangeboden, echter daar is op geen enkele manier op ingegaan. En als je je meldt als kandidaat bestuurslid wordt je zonder pardon de deur gewezen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #117 Oktober 15, 2015, 21:14:41
edit2Rapporteer  
Sterker nog, wie is nu bestuur en wie niet?

Feddo, Marij, Chris, Tom, Yvette, Bouke, Ben....???
Ik weet alleen dat Matthijs is opgestapt, en dat is überhaupt al betreurenswaardig.

Eagle: Je doet aan opruiing met je ongefundeerde uitspraken!
Feddo is nooit officieel in het bestuur gekozen. Tevens heeft dat bestuur van afgelopen jaar de leden compleet genegeerd op alle fronten!
En misschien nog wel het ergst: de regiovertegenwoordiger op een zijspoor gezet zonder directe vervanger. Terwijl er op dat moment al een aantal spots bedreigd werden.
En dan geheel in strijd met de statuten ingeschreven worden als voorzitter bij de KvK helpt niet echt als je goede bedoelingen zou hebben...jezelf in de voet schieten noemen ze dat!

Kortom, al zou de door jou geopperde kitebuddy iets goeds gedaan hebben, dan is daar niets van te merken geweest. En ook op het ALV en op de Toekomst dialoog had het desbetreffende bestuur weinig zinnigs te melden. Behalve dat er een onhoudbare situatie met Tom binnen dat bestuur was ontstaan.

Wat en waarom? Wie het weet mag het zeggen.
Maar de vereniging staat al minstens anderhalf jaar op non actief.

Dus eigenlijk hulde dat Chris het nu lijkt op te pakken, alleen de manier waarop en het totale gebrek aan hulp is gewoon niet goed.

Wat nu?
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #118 Oktober 16, 2015, 13:01:51
edit2Rapporteer  
Het huidige bestuur dwarsboomt alle initiatieven van de leden en reageert niet op aangeboden hulp. Ik heb zowel in Scheveningen en tijdens de ALV mijn hulp aangeboden, echter daar is op geen enkele manier op ingegaan. En als je je meldt als kandidaat bestuurslid wordt je zonder pardon de deur gewezen.

Door Chris? Want toen ik hem pas sprak was hij toch aardig bezig om mensen te interesseren om te helpen
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #119 Oktober 16, 2015, 14:41:06
edit2Rapporteer  
Het huidige bestuur dwarsboomt alle initiatieven van de leden en reageert niet op aangeboden hulp. Ik heb zowel in Scheveningen en tijdens de ALV mijn hulp aangeboden, echter daar is op geen enkele manier op ingegaan. En als je je meldt als kandidaat bestuurslid wordt je zonder pardon de deur gewezen.

Door Chris? Want toen ik hem pas sprak was hij toch aardig bezig om mensen te interesseren om te helpen

Het gaat mij niet om Chris of om wie dan ook, het gaat om het functioneren van het bestuur als geheel. En nee, ik ben niet door Chris zelf afgewezen, dat was reeds voor de ALV.

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #120 Februari 19, 2016, 15:16:25
edit2Rapporteer  
inmiddels komen er steeds meer aanmelding voor Kite Club Friesland. De eerste ALV staat reeds gepland.
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #121 Februari 19, 2016, 15:22:37
edit2Rapporteer  
isomis

Berichten: 205
Antwoord #122 Maart 23, 2016, 20:48:26
edit2Rapporteer  
Ik heb zo mijn vermoeden dat de ALV ergens na mei gaat plaatsvinden. Mijn lidmaatschap loopt dan namelijk af :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.