Verslag Marsa Alam

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
September 22, 2015, 08:44:07
edit2Rapporteer  
Verslag cabarete  http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40951.0
Verslag Sal  http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=48225.0
Verslag Cumbuco  http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=46571.0


Reis en prijs
De 2e week van september met de Kite kings  (11 man en 1 tjikkie) naar Marsa Alam in Egypte geweest.
We hebben daar in het Tulip Inn resort gezeten. Met de all inn formule. Dus eten en drinken hoef je niet te betalen. Dit resort ligt aan het strand in de middle off nergens.
Kosten voor deze 8 daagse trip 580 euro. Komt nog wel 28 euro bij voor een visum en 70 euro retour voor je kitebag van max 32KG bij Transavia.
Gevolgen vanaf Schiphol naar het vliegveld van Marsa Alman is ongeveer 5 uur. Dan met het transfer van vliegveld naar het resort is het ongeveer 20 rijden.  En sinds mei 2015 heeft Egypte dezelfde tijd als Europa.


Het resort
Kan niet anders zeggen prima resort wat erg groot is. Kamers zijn prima net als de bedden en de douche. Er is ook een TV op de kamer. Er zijn 2 eetzalen. Smorgens is  er een heel erg uitgebreid ontbijt buffet wat zeer goed is. Als je hier nog over ligt te zeuren dat het niet goed of genoeg is dan ligt het echt aan jezelf. Tussen de middag is er voldoende warm eten in het restaurant wat ook prima van kwaliteit is. Het avond eten is een beetje vergelijkbaar met het middag eten en ook prima. De hele dag door kan je gratis drinken. Er zijn 2 redelijk grote zwembaden met zoet water waar  ook een bar in zit waar je kan drinken. Verder heb je bij het strand nog een strand tent waar je de hele middag hapjes en drankjes kan krijgen.



De kite spot en het kite center
Het mooie van dit resort is toch wel dat het direct aan de kite spot ligt. Vanaf je kamer is het max 200 meter lopen naar de kite spot. Met een beetje mazzel zit je achter het kite center en dan is het 25  meter lopen. Het kite center stelt niet veel voor. Je kan hier wat kites en boards huren en les nemen. Het kitecenter staat op het terrein van het resort. Je bent verplicht om hier 50 euro te betalen om te mogen kiten. 50 euro lijkt veel maar je krijgt daar voor een afsluitbare kast waar je al je spul in kan doen. Deze kast is zo groot dat er zelfs nog plek over is om je schoonmoeder in op te bergen. Ook hoef je nooit iemand te vragen om je kite op te laten of neer te laten. De jongens van het kite center doen dit voor je. Voor dat je je trapeze aan hebt hebben hun je kite al vast. Ook kun je gebruik maken van een compressor om je kite op te pompen. Voor degene die ooit wel eens in El Gouna zijn geweest. Dit is vele malen beter. De lagoon is veel groter en met laag water heb je geen last van de rotsen. Wij hebben alle dagen wind gehad . Wat me wel opviel is dat de wind in de morgen harder is dan in de middag. Vaak is het om 15:00 uur wel over en uit. Smorgens vroeg tussen 8 en 10 is hij op zijn hardst. Ik heb alle dagen met de 11 gevaren . Wind in onze week was van 13 tot 27 knopen. Het water was dik 30 graden en de luchttemperatuur dik 35 graden. Dus je kan je droogpak en shorty wel  thuis laten

En als er geen woei is
Ga dan snorkelen of duiken. Bij het resort is een pier die 500 meter het water in loopt. Aan het einde van deze pier is het prachtig snorkelen. Als je eenmaal onderwater zit is het net de film van Finding Nemo. Ik heb zelfs dolfijnen gezien. Prachtig. Het water is kraakhelder en net een warm bad.

Al met al een prima resort voor een goeie priis. Prachtig kiten in een grote lagoon. Beter als Cumbuco en El Gouna.
Tip: Vergeet je snorkel en flippers niet.

manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #1 September 22, 2015, 10:13:51
edit2Rapporteer  
mooi verslag Pieno
ziet er goed uit, veel overeenkomsten met 7bft in somay bay, met voor 7bft als grootste nadeel dat je met een busje (20 min) van je hotel naar het kitehouse moet.

Misschien een bestemming voor een volgende keer.

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 September 22, 2015, 13:08:23
edit2Rapporteer  
Prachtig versla Pino   ThumpsUp maar waren er geen slechte dingen ??  Grin

Van de 12 personen waren er 9 aan de schijterij, sommigen 1 dag en anderen de gehele week  ThumpDown

Als bierdrinker heb je het niet makkelijk bij de strandtent en de bar bij het het zwembad
Het bier was pis lauw of warm  ThumpDown en als het tegenzat werd het geserveerd in mini plastc bekertjes wat natuurlijk geen zuipen is  ThumpDown
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 September 22, 2015, 13:25:45
edit2Rapporteer  
Idd Ries Bier was af en toe net lauwe pis. Maar bier drink ik niet. Wijn was prima hoor  ThumpsUp
joosie

Berichten: 967
Antwoord #4 September 22, 2015, 22:29:36
edit2Rapporteer  
Ja klopt helemaal Tacooooooooooo ThumpsUp
Nog een tip: het is niet overal diep, voor je het weet lig je op je plaat of erger kneus je je voet, of verdraai je je knie en kan je niet meer kite ListenToMe

Of je vraagt aan een clown om voor de camera te springen land hij vol op je Shocked
Gevolgen niet te overzien een scheenbeen aan plunder, North select board van carbon wordt een splitboard Shocked
Gelukkig is John er goed vanaf gekomen, boardje is nu ter reparatie bij VD berg
Deze komt in de bloopers zeker Richard Roll Eyes
   
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #5 September 23, 2015, 09:26:47
edit2Rapporteer  
Taco, je bent vergeten erbij te vermelden dat de strandbedjes prima liggen en dat de plees heerlijk zitten!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 September 23, 2015, 11:02:19
edit2Rapporteer  
Citaat
Van de 12 personen waren er 9 aan de schijterij, sommigen 1 dag en anderen de gehele week  ThumpDown

Als bierdrinker heb je het niet makkelijk bij de strandtent en de bar bij het het zwembad
Het bier was pis lauw of warm  ThumpDown en als het tegenzat werd het geserveerd in mini plastc bekertjes wat natuurlijk geen zuipen is  ThumpDown 


En jaaa hooooor hij heeft hem verdiend  Grin

Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #7 September 23, 2015, 16:06:13
edit2Rapporteer  
Mooi verslag Taco. En klopt helemaal. Als ik weer een keer naar Egypte zou gaan kiten, ga ik zeker weer hierheen. Echt qua compleet plaatje het beste waar ik nog geweest ben. Alles op zeer korte afstand te voet te doen. Ik ga hier zeker nog een keer naartoe  ThumpsUp

En als Joost meegaat, weet je meteen of je scheenbeen sterker is dan een carbon board. Scheenbeen nog heel, board doormidden. Bedankt Joost. Blij dat ik vroeg of je mee wilde gaan  schater  Grin

De filmbeelden liggen al bij Ries dus die crash zal er wel inkomen ja  ThumpsUp
MarleenKV

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #8 December 19, 2016, 19:30:14
edit2Rapporteer  
Mooi verslag!
Ik zit te kijken om in Maart te gaan.
Hoe zit het met koraal? Ik maak mijn eerste sprongetjes dus hap nog vaak genoeg in het water.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 December 19, 2016, 20:38:33
edit2Rapporteer  
Echt Koraal is er niet zoals bij El Gouna, let wel op bij laag water !



http://vimeo.com/140188648





Citaat
De filmbeelden liggen al bij Ries dus die crash zal er wel inkomen ja  ThumpsUp




http://www.youtube.com/watch?v=UU67QeedA2I
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.