Palenrij op de slufter

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #50 September 30, 2015, 23:47:46
edit2Rapporteer  
Gelukkig houden ze zich wel aan de markering van de parkeervakken....
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #51 Oktober 01, 2015, 07:05:15
edit2Rapporteer  
Ik krijg ook steeds meer het idee dat Belgen de regels meer aan hun laars lappen dan de Duitsers. Als ik de volgende keer op de Slufter ga ik ze met de grote lens gewoon op de foto zetten en gewoon op alle media knallen.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #52 Oktober 01, 2015, 09:20:34
edit2Rapporteer  
Kijk ook eens naar de nummerplaathouder, geeft vaak een goeie indicatie van waar ze komen (garage oid staat er vaak op).
Kan je op fb al gerichter gaan zoeken naar fb-groepen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #53 Oktober 01, 2015, 11:02:37
edit2Rapporteer  
Ramen inslaan en een briefje erbij.    'Thx voor t verzieken van de spot.  Mvg. De Locals'.    zal t kenteken wel onthouden, komt goed als ik die autos weer zie

Dat gaat echt helpen......NOT.
Men is jaren te lief en vergevingsgezind  geweest. niemand doet wat maar ondertussen raken we wel een spot kwijt... laat het toevallig ook de beste zijn voor de gevorderde kiter. ik snap wel dat de maat vol is. ik word ook boos door dit soort acties. Ik keur het ook niet goed maar de emmer is al vol.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #54 Oktober 01, 2015, 11:19:03
edit2Rapporteer  
Ipv schade toebrengen kan je ook denken aan iets minder permanents, vogelvoer op de auto leggen oid .
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #55 Oktober 03, 2015, 22:02:42
edit2Rapporteer  
Dat is een goeie Frank, het moet iets ludieks zijn als het gaat om iemands spullen maar daarnaast mag de boodschap recht voor z'n raap zijn, het is gewoon te triest voor woorden dat mensen die daar niet regelmatig komen het verpesten voor de kiters die wel met respect voor natuur en regelgeving aan het kiten zijn.
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #56 Oktober 03, 2015, 23:46:27
edit2Rapporteer  
De manier waarop geparkeerd is geeft prachtig de mentaliteit aan; schijt aan de rest...
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #57 Oktober 04, 2015, 13:44:22
edit2Rapporteer  
De manier waarop geparkeerd is geeft prachtig de mentaliteit aan; schijt aan de rest...

Die foto vat de mentaliteit goed samen idd.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #58 Oktober 04, 2015, 16:01:18
edit2Rapporteer  
vwb parkeren: Auto van een local ervoor , er achter en er tussen.  Klaar.......
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #59 Oktober 04, 2015, 18:53:57
edit2Rapporteer  
Jongens, diplomatie overwint, geweld niet.

Of een niet te verstane, duidelijk briefje achterlaten op de auto of de kitetas?? Dan weten ze in ieder geval dat ze opgemerkt zijn.
Wellicht dat ze dan een volgende keer wel kijken.?

Heb een topic geopend op Belgische site:

http://www.surfforum.be/viewtopic.php?f=20&t=72170

Zeg gerust wat je ervan vindt.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #60 Oktober 04, 2015, 19:53:31
edit2Rapporteer  
Jongens, diplomatie overwint, geweld niet.

Of een niet te verstane, duidelijk briefje achterlaten op de auto of de kitetas?? Dan weten ze in ieder geval dat ze opgemerkt zijn.
Wellicht dat ze dan een volgende keer wel kijken.?

Heb een topic geopend op Belgische site:

http://www.surfforum.be/viewtopic.php?f=20&t=72170

Zeg gerust wat je ervan vindt.



Ik zeg top actie Ron! Ik ga dit eens doen op Oase!
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #61 Oktober 05, 2015, 11:36:42
edit2Rapporteer  
Jongens, diplomatie overwint, geweld niet.

Of een niet te verstane, duidelijk briefje achterlaten op de auto of de kitetas?? Dan weten ze in ieder geval dat ze opgemerkt zijn.
Wellicht dat ze dan een volgende keer wel kijken.?

Heb een topic geopend op Belgische site:

http://www.surfforum.be/viewtopic.php?f=20&t=72170

Zeg gerust wat je ervan vindt.



Ik zeg top actie Ron! Ik ga dit eens doen op Oase!


Goed gedaan Ron! Misschien nog even het linkje naar dit topic erbij zetten daar? Wat plaatjes maakt het nog wat duidelijker. En ze kunnen meteen lezen hoe er hier over mensen wordt gedacht die de grenzen niet respecteren. :-)
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #62 Oktober 05, 2015, 11:48:18
edit2Rapporteer  

Hier nog zo'n forum.

www.kitesurfeur.be

Wel in het Frans...
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #63 Oktober 05, 2015, 11:53:39
edit2Rapporteer  

Ik heb het ook gepost ; http://www.kiteboarder.be/nl/forum?func=view&catid=9&id=7332#7332
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #64 Oktober 05, 2015, 15:18:58
edit2Rapporteer  
Goede actie Ron (y

Maar ik ben bang dat de mensen waar het om gaat nooit op een forum komen.
Immers zijn ze niet geïnteresseerd in enige vorm van informatie, ook niet de regels op bijvoorbeeld een buitenlandse spot.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #65 Oktober 05, 2015, 16:56:11
edit2Rapporteer  
Klopt Michiel, maar wie weet gaat het toch eens van mond tot mond...inmiddels is het al meer dan 100 keer gelezen.
Als ik er dan vanuit gaat dat 25% het helemaal uitleest dan heb ik al wat bereikt!  Cheesy
Mensen die het hele stukkie lezen hebben er dan blijkbaar interesse in en/of belang bij.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #66 Oktober 05, 2015, 20:36:31
edit2Rapporteer  
Mocht die palenrij ook doorlopen t/m in het water dan is dit wel even een leuke video om te kijken hoe er eventueel mee om te gaan: https://www.facebook.com/119589751421489/videos/892832810763842/
En anders neem je gewoon wat planken mee, rond of vierkant maakt niet uit. En een hamer en wat spijkers of wat schroeven en een schroefmachinetje. En maak er wat leuke bartafels van handig om je spullen op te leggen of een biertje aan te doen. En als je het helemaal bont wil maken dan organiseer je gewoon een Project-X feest dan denken ze de volgende keer misschien WEL 2 keer na om zomaar even ergens op een stukje strand wat palen in de grond te rammen.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #67 Oktober 05, 2015, 20:43:58
edit2Rapporteer  
Ook op kitesurfeur.be geplaatst  (in het Googeliaans Frans  Grin)

http://kitesurfeur.be/forum/viewtopic.php?f=4&t=1808
Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #68 Oktober 12, 2015, 12:21:46
edit2Rapporteer  
Hieronder het antwoord van Rijkswaterstaat op mijn klacht over de geplaatste palen... Angry

Geachte heer / mevrouw,

U heeft recent een melding gedaan bij Rijkswaterstaat.
Hartelijk dank hiervoor.

 Uw melding   
   
 
Naar ik heb begrepen is Rijkswaterstaat met de Nederlandse Kitesurfers Vereniging overeengekomen dat er aan de zuidzijde van de Slufter op de Tweede Maasvlakte meerdere palen op het strand en in de zee zijn geplaatst, in de plaats van boeien. Dit zou ook te maken hebben met Europese regelgeving over boeien die niet te dicht op elkaar zouden mogen worden geplaatst. Ik ben me ervan bewust dat het in dit recreatiegebied niet is toegestaan om te kitesurfen. Dit staat ook in het Beheerplan Voordelta. Het is echter bekend dat kitesurfers zich daar weinig van aantrekken, met alle gevolgen van dien. Het is in het verleden vaker voorgekomen dat zich ernstig hebben verwond en erger nog, zijn verongelukt doordat zij tegen deze palen aansloegen. Het gebruik van dit recreatie door kitesurfers is ondanks het verbod niet tegen te gaan en daarmee is het mede de verantwoordelijkheid van Rijkswaterstaat dat zich daar de nodige ongelukken voordoen. Ik zou graag zien dat de palen worden verwijderd, om verdere ongelukken in de toekomst te voorkomen.

 
 Onze reactie   
 
Dank voor uw melding en onze excuses voor de late reactie. Graag informeren wij u als volgt. Vanuit een samenwerking tussen diverse overheden, onder andere gemeente Rotterdam, provincie Zuid-Holland en Rijkswaterstaat, het Zuid-Hollands Landschap en de Nederlandse Kitesurf Vereniging is op donderdag 24 september 2015 een palenrij geplaatst op het Maasvlaktestrand, nabij natuurgebied Slikken van Voorne/Hinderplaat. Dit als onderdeel van een onderzoek uit het Natura 2000 Beheerplan Voordelta 2015-2021.
Een stukje achtergrondinformatie. De rustgebieden Slikken van Voorne en Hinderplaat zijn beschermde Natura 2000-gebieden voor vogels en zeehonden. Omdat het niet goed gaat met de vogels op de slikken, wordt gedurende drie jaar onderzoek gedaan naar:
•   Verstoring van kitesurfen op rust voor vogels (effectmeting)
•   Voedselbeschikbaarheid in de bodem (ecologisch onderzoek)
•   Houden de gebruikers van het gebied zich aan de regels (naleefgedrag)
Het kitesurfen bij het Maasvlaktestrand is toegestaan in het noordelijk deel, op het sportstrand. Zoals u zelf al aangeeft, zijn de kitesurfers in de praktijk te vinden op het badstrand, nabij het natuurgebied. In het Beheerplan Voordelta zoeken we naar de balans tussen natuurbescherming en gebruik van het gebied. In beginsel is kitesurfen strijdig met de bescherming van vogels. We willen het kitesurfen echter niet zondermeer onmogelijk maken. Daarom starten we een proef. Afhankelijk van de resultaten zijn diverse toekomstvarianten mogelijk. De proef is in samenwerking en afstemming met alle betrokken partijen opgezet. Voorwaarde om de proef te kunnen uitvoeren, is een duidelijke/zichtbare markering van het rustgebied. De palenrij die is neergezet, geeft de juiste grens van het natuurgebied aan.
Er staat al een palenrij op het strand. Die geeft de begrenzing van het beheergebied van het Zuid-Hollands Landschap aan. Omdat dit niet de begrenzing van het rustgebied is, is besloten een tweede palenrij neer te zetten. Dit is de markering op het land. Bij hoogwater, komen enkele palen gedeeltelijk onderwater, maar ze blijven goed zichtbaar. In het water liggen boeien. De palen en boeien liggen nu op één lijn. Om het gebied nog beter te markeren, is een extra boei in de vaargeul (Gat van Hawk) gelegd. Dit alles geeft duidelijk de begrenzing van het natuurgebied aan. Het is verboden ten oosten van de palenrij (op het land) en achter de boeien (op het water) te komen, vergunninghouders uitgezonderd. Dit zijn onder andere geregistreerde sportvissers, kanoërs en reddingsschepen.
Een beschrijving van de proef heeft samen met het Natura 2000 Ontwerpbeheerplan Voordelta zes weken ter visie gelegen. Er is geen zienswijze ingediend. Ook tijdens het vormgeven van de proef is niet duidelijk aangegeven dat een palenrij onveilig zou zijn. Er stond al een palenrij bij het badstrand. Het klopt overigens dat de voorkeur uitging naar een boeienlijn, maar markering door middel van boeien op het land, is niet mogelijk. In Oostvoorne staat ook een palenrij en de laatste jaren houden kitesurfers hier goed rekening mee tijdens het uitoefenen van hun sport. Tot zover de voorgeschiedenis.
De proef start op het moment dat het Natura 2000 Beheerplan Voordelta definitief is vastgesteld. Naar verwachting eind dit jaar. Samen met de Nederlandse Kitesurf Vereniging zoeken we naar een geschikt moment voor een startevenement. Vooruitlopend zijn we vast gestart met de inrichting van het gebied. We begrijpen dat de palenrij voor een onduidelijke situatie zorgt bij de kitesurfers. In afstemming met de projectgroep en in samenwerking met de vertegenwoordiger van de NKV en regionale kitesurfscholen zetten we met spoed enkele gerichte communicatieacties op. Zo zorgen we voor goede ‘spotinformatie’ op diverse forums en websites, ook in België en Duitsland, met een goede kaart, uitleg over het aangrenzende natuurgebied en extra waarschuwing ‘blijf uit de buurt van de palen’. Ook plaatsen we een bord op het strand met spotinformatie in het Nederlands, Duits, Frans en Engels en laten we flyers ontwikkelen in meerdere talen. De NKV heeft aangegeven nog voor verbodsbordjes ‘verboden te kitesurfen’ te zorgen voor op de palen. Zo is de palenrij goed zichtbaar en is ook duidelijk dat je niet achter de palen mag komen.
Mede naar aanleiding van uw bericht gaan we kijken hoe de situatie voor kiters ter plekke verder valt te verbeteren. Het is uiteindelijk wel aan de kitesurfer zelf om de risico’s in te schatten en te zorgen voor eigen veiligheid. Dat kitesurfen een extreme en risicovolle sport is, wordt tijdens de kitesurflessen onder de aandacht gebracht. De spotinformatie kitehigh.nl geeft bovendien aan dat Oostvoorne geschikt is voor beginners en Strand Slufter voor ruim gevorderde kitesurfers.
Mocht u zelf nog ideeën of suggesties hebben, dan houden wij ons aanbevolen en zijn wij graag bereid daarover met u in gesprek te gaan. U kunt contact opnemen met Saskia Huijs, omgevingsmanager, via saskia.huijs@rws.nl.
 
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Namens Jaap Frommé
Afdelingshoofd Landelijke Informatielijn

Rijkswaterstaat

Bij vragen, opmerkingen, ideeën of suggesties kunt u contact opnemen met de Landelijke Informatielijn van Rijkswaterstaat. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 07.00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10:00 uur tot 18:30 uur via ons gratis telefoonnummer 0800-8002. U kunt ook het contactformulier gebruiken op onze website www.rijkswaterstaat.nl

 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #69 Oktober 12, 2015, 13:08:47
edit2Rapporteer  
Kitehigh.nl heeft het gedaan Tongue Wink

Wel net antwoord
Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #70 Oktober 12, 2015, 13:35:09
edit2Rapporteer  
net antwoord inderdaad.

de bal ligt duidelijk bij ons.

Wel jammer dat wij niet zelf kunnen handhaven en alleen maar goedbedoelde waarschuwingen kunnen uitdelen.......en dan weer het nodige commentaar kunnen terugverwachten van diegene die zich niet aan de regels houden ....
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #71 Oktober 12, 2015, 13:54:08
edit2Rapporteer  
Maar aanspreken heeft wel geholpen de laatste tijd want het aantal overtredingen blijft nog steeds dalen en zal met een duidelijkere grens en bebording nog verder moeten zakken.

Het aantal overtredingen naar 0 brengen is een utopie en dat weten ze bij de handhaving en Rijkswaterstaat ook, het gaat erom dat we aannemelijk kunnen maken dat de overtredingen die nog gebeuren door een klein groepje gebeurd die het aan hun reet kan roesten wat de grens is maar de 99% zich wel aan de grens weet te houden.
Dat kleine groepje moet dan een keer gericht en hard aangepakt worden zodat voor hen de lol van het varen in natuurgebied ook ontnomen word.


Het is jammer dat er het niet mogelijk is om een andere afbakening dan palen te realiseren maar je moet dan ook uit de buurt van de zonegrens blijven. Over de tientallen metalen prullenbakken en gigantische gekleurde palen bij de strandovergangen op de Maasvlakte hoor je nooit iemand over terwijl die midden op de spot staan en daarom juist meer kans hebben dat daar ooit iemand tegenaan klapt.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #72 Oktober 12, 2015, 17:16:28
edit2Rapporteer  
Ik kan er wel mee leven tot dusver..ook de melding dat zij zelf aangeven dat de palenrij op Oostvoorne de laatste jaren goed gerespecteerd wordt is positief. Gelukkig begrijpen zij ook dat je nooit 100 % kan weren uit het gebied.

Ook eindelijk het toepassen van flyers. Dit roep ik al jaren. Je kan echt veel bereiken met flyers, mits je dit wel efficient toepast.
In kitetassen te stoppen of gewoon uit te delen. Is sociaal, drempelverlagend en je houd de discussie levend door bijvoorbeeld om het half jaar flyers uit delen en niet eenmalig. Op deze manier creeer je ook een (steeds) groter mandaat om overtreders aan te spreken/aan te pakken. Men kan niet snel meer zeggen;....Oh, dat wist ik niet...


Boeien zijn inmiddels geplaatst, 6 stuks in het verlengde van de palenrij.  Goed zichtbaar. ThumpsUp
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #73 Oktober 12, 2015, 17:47:01
edit2Rapporteer  
Positief bericht!!   Gaat de goede kant op!   ThumpsUp
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #74 Oktober 12, 2015, 20:00:21
edit2Rapporteer  
Duidelijk verhaal nu nog wind en als er nu nog mensen op de verkeerde plek aan het kiten zijn krijgen ze de wind van voren geen
 k u t smoesjes meer.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.