Oktober Travemunde Duitsland

Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
September 25, 2015, 22:40:02
edit2Rapporteer  
Half oktober gaan we (mijn vrouw, de hond en ik) hoogstwaarschijnlijk naar Landal Greenparcs Travemunde in Duitsland. Naar mijn weten mag je daar ook kiten... Kortom ik ben voor als mijn kitespullen ook meekunnen :-) Maar kan weinig info over de spot vinden vinden. Wie kan mij de do's and don'ts vertellen van de spot aldaar? Diep, stroming, windrichting, precieze spot etc..
Ik hoor t graag...
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #1 September 27, 2015, 11:38:49
edit2Rapporteer  
Aan de Ostsee Luebecker bocht zijn veel kite spots te vinden. Timmendorf en Pelzerhaken aan de noordkant zijn bekende spots. Op een uur rijden Fehmarn. Hier is voor alle windrichtingen een spot te vinden. Ook sta gebieden. Eb en vloed zijn nauwelijks merkbaar. Helder water en niet zo zout als de Noordzee. De kust lijn kenmerkt zich door natuurlijke afloop en niet zoals in Nederland hoge dijken. Prachtig gebied om eens rond te kijken. Ik heb in totaal nu zo'n acht keer in deze regio kitesurf vakanties gehouden en ga met veel plezier weer heen.    http://www.luebecker-bucht-ostsee.de/ausblick
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #2 September 28, 2015, 07:31:57
edit2Rapporteer  
Ok thx! Klinkt goed allemaal..., iemand toevallig ook bij landal green parcs voor gekite?
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #3 September 28, 2015, 20:15:12
edit2Rapporteer  
In de zomerperiode mag je er in ieder geval niet kiten. Staan dan nogal veel strandkorven. Ik zou de locale kiters volgen en hun vragen waar je het beste kan gaan kiten.  Beste windrichting is daar Noord Oost. Met een stevige zuid west zou ik er een dagje Fehmarn (Gold) er aan vast knopen. Vlak water spot.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.