Gevonden door KNRM Ouddorp

KNRM Ouddorp

Berichten: 20
September 29, 2015, 21:18:34
edit2Rapporteer  
Beste Kite surfers,

Hedenmiddag heeft reddingstation Ouddorp een zoekactie gehad naar mogelijk een kiter in problemen!
Wij hebben een kite zeil gevonden ongeveer 3 km uit de kust recht voor Natural High.
Door ons is het water en het strand voor de Brouwersdam afgezocht, helaas geen eigenaar gevonden.
Wij weten dus niet of de persoon die bij deze vlieger hoort in veiligheid is!
Graag willen wij benadrukken hoe belangrijk het is om je kite spullen te voorzien van naam en geldig telefoonnummer zodat er geen onnodige zoekacties worden opgestart terwijl de persoon al veilig aan wal is.
De KNRM heeft speciaal voor de kite en windsurfers de sticker BE-TRACEABLE gemaakt deze sticker kunt u GRATIS aanvragen bij de KNRM.
Het gevonden kite zeil kan na telefonisch overleg worden opgehaald bij de KNRM in Ouddorp.
Kleur van het zeil rood/zwart.

Met vriendelijke groet,

Coen van der Linde
Schipper van KNRM Ouddorp
0653683401



markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 September 29, 2015, 22:32:27
edit2Rapporteer  
Ten eerste Coen, thx voor de acties die jullie altijd ondernemen!! Ten tweede, top dat je het hier plaatst.
Ten derde hoop ik dat diegene waarvan de kite (surfzeil)is, inderdaad de moed en het verstand heeft om even te melden dat ie aan de kant staat!   Optie is ook Coen, dat het niet van een Nederlander is ofmensen die nooit op een kiteforum komen.   Maar nogmaals bedankt namens een hoop wél verantwoordelijke kiters!


ps. zou me niks verbazen als t weer een duitser is. Of generaliseer ik nu?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #2 September 29, 2015, 23:17:24
edit2Rapporteer  
en natuurlijk http://knrm.geef.nl/actie/kitesurfers-steunen-knrm
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #3 September 30, 2015, 10:02:35
edit2Rapporteer  
Hoi Coen,
knappe actie, alleen spijtig dat dit stelletje gekken, allemaal bj aflandige wind aan het varen waren.

heb kite zien afdrijven...en vermoed ook dat ik de kiter(ster) heb zien aan land zwemmen,spijtig dat ze dit niet gemeld hebben.
Ik hou mijn hart weer vast voor vandaag, terug oost en ja hoor om 9u45 weer de eerste kite op het water hier.
Als ik op het strand ben weiger ik ieder verzoek om de kite te starten bij aflandige wind, en zeg ook dat ze het beter niet doen, probleem is ...goede raad wordt in de wind geslagen...

Of het nu NL, BE , of DE zijn het maakt niet uit...ze blijven het doen...ik vrees zelfs dat ze het gewoon doen met in hun achterhoofd...ach als er wat is de reddingsbrigade haalt me er wel uit...( zoals ooit op een buitenlands forum stond)

greetz
Frank RADW 171552
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #4 September 30, 2015, 14:53:19
edit2Rapporteer  
Tja, er blijven toch altijd van die eigenwijzen. Zondag zag ik er op dezelfde plek ook al een steeds verder afdrijven.
Link hoor met amper wind en dan nog aflandig ook. Als je kite op het water ligt is het lastig genoeg om hem tegen de stroming in op te starten.

Je moet wel echt een deathwish hebben voor zo'n actie. Is natuurlijk wel socialer dan voor de trein springen, of tegen het verkeer in rijden op de snelweg.
KNRM Ouddorp

Berichten: 20
Antwoord #5 September 30, 2015, 18:25:12
edit2Rapporteer  
Vandaag wederom twee keer gealarmeerd.
1e was voor  een kite surfer in problemen bij de Brouwersdam.
2e was voor een kite zeil bij de Brouwersdam, ook hier staan geen gegevens op!
Kleuren kite zeil blauw, geel en zwart.
Kan ook na telefonisch overleg worden opgehaald.

Groeten,
KNRM Ouddorp.


markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #6 September 30, 2015, 19:51:49
edit2Rapporteer  
Coen, na zo'n actie gelijk cash laten afrekenen.  €500 minimaal.  Leren ze het misschien eens.
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #7 September 30, 2015, 20:52:36
edit2Rapporteer  
@ Coen,
Misschien kan dat het alarmnummer voor de KNRM nog duidelijker op de site vermeld worden. Ik heb me namelijk zondag een breuk gezocht, en toen ging ook mijn mobiel nog uit.
Zelfs in de winkel op de dam was het nog behoorlijk zoeken voordat we het nummer gevonden hadden.

Het is toch 0900-0111 als het goed heb.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #8 September 30, 2015, 21:13:49
edit2Rapporteer  
Beetje pijnlijk verhaal allemaal, ik kan met goed voorstellen dat je als knmr man met een knagend gevoel naar huis toe gaat na een zoekactie waar je 3 km uit de kust alleen een kite gevonden hebt.

@Zeeland135, het telefoon nummer van de knmr staat op de BE-TRACEABLE sticker die gratis door de KNMR naar je gestuurd is. Wellicht niet helemaal gratis omdat je een vrijwillige bijdrage hebt overgemaakt.
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #9 September 30, 2015, 22:03:45
edit2Rapporteer  
Coen, na zo'n actie gelijk cash laten afrekenen.  €500 minimaal.  Leren ze het misschien eens.


Precies wat Markus zegt doen ze dat niet dan gevonden kite gewoon via mp verkopen en de opbrengst voor de knrm
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #10 Oktober 01, 2015, 09:16:31
edit2Rapporteer  
Bedankt Coen!

Eigenlijk van de zotte dat de KNRM dit soort acties moet uitvoeren terwijl er volgens mij er overal wordt op wordt gehamerd NIET het water op te gaan met aflandige wind.  Ik hoop toch dat er steeds bij een verlaten surf set op zee wordt gezocht naar de surfer, alhoewel ik me kan voorstellen dat na de zoveelste verlaten surf set de intentie een beetje verdwijnt.

Nogmaals Be-Traceable sticker of niet zorg dat je gegevens op je spullen staan.

Keep up the good work!
Inmiddels 12 jaar redder aan de wal KNRM.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #11 Oktober 01, 2015, 20:15:18
edit2Rapporteer  
driftende kite is opgehaald geweest, volgens reddingsbrigade....nou ik hoop dat deze minsten de 2dehandsprijs vd kite aan de knrm schenkt!!!
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #12 Oktober 01, 2015, 21:14:06
edit2Rapporteer  

@Zeeland135, het telefoon nummer van de knmr staat op de BE-TRACEABLE sticker die gratis door de KNMR naar je gestuurd is. Wellicht niet helemaal gratis omdat je een vrijwillige bijdrage hebt overgemaakt.


Omdat het aflandige wind was had ik dus op de fiets mijn stickers niet bij me  schater
En een jaarlijkse bijdrage krijgen ze van mij sowieso, en de belastingdienst betaald ook nog mee. Win-win zou ik zeggen.  ThumpsUp
KNRM Ouddorp

Berichten: 20
Antwoord #13 Oktober 01, 2015, 21:50:02
edit2Rapporteer  
Hoi Allemaal,

Het blauw met geel en zwarte kitezeil is gisteren opgehaald!
Het rood zwarte kitezeil hebben wij nog in de aanbieding.

Groet,
Coen
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #14 Oktober 01, 2015, 21:55:17
edit2Rapporteer  
@ Coen....mogen we er ook op bieden  Grin
thx voor all goede diensten die jullie al die jaren al bewezen hebben...misschien lijkt het niet zo, maar bij velen wordt jullienwerk en inzet toch op waarde geschat!!

thx!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.