past dit wetsuit?

daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Oktober 01, 2015, 10:55:19
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe wetsuit besteld (Mystic Majestic 5/4)) voor de winter met frontzip. De maatvoering van het pak is een beetje vreemd. De M is me veel te klein en de L lijkt te passen. Alleen bij mijn nek sluit de seal niet 100% af. Als ik mijn hoofd recht houd lijkt het op zich OK (foto 1). Maar als ik mijn hoofd buig ontstaat er best wat ruimte waar water tussen kan komen.

Volgens de verkoper sluiten frontzips bij de nek vaker slecht en is dit niet erg Roll Eyes. Wat is jullie oordeel? Terugsturen?



vissie

Berichten: 757
Antwoord #1 Oktober 01, 2015, 11:01:03
edit2Rapporteer  
Je lijkt inderdaad wel erg veel ruimte te hebben in je nek.
Heb zelf geen frontzip pak maar wel is aangepast maar die sloten beter aan.

Wellicht andere die meer ervaringen hebben met frontzip.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 Oktober 01, 2015, 11:14:31
edit2Rapporteer  
Pak is te groot. De majestic is gemaakt van redelijk flexibel neopreen dus een M kan wat klein lijken maar waarschijnlijk is dat meer je maat. Zodra het pak nat is rekt het ook meer.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #3 Oktober 01, 2015, 11:37:53
edit2Rapporteer  
Als je je hoofd naar voren buigt gebeurt dit bij bijna alle pakken denk ik.
Wel aansluiting in je nek als je je hoofd recht houdt?
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #4 Oktober 01, 2015, 11:52:54
edit2Rapporteer  
Klopt, als je buigt wordt je rug "langer" waardoor hij gaat trekken in je nek.
Dit gebeurt zeker bij een (te) klein pak.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #5 Oktober 01, 2015, 11:59:27
edit2Rapporteer  
Ik denk dat dit pak te groot voor je is... Ook lijkt het op de foto dat je nu al teveel ruimte op je borst hebt en het neopreen niet als een second skin aansluit, wat uiteindelijk het pak warm dragend moet maken. 

Mijn ervaring met diverse front zip pakken is dat deze in de winkel  (nieuw pak)  eigenlijk iets te klein aanvoelen zonder dat je naar lucht loopt te snakken. Het aantrekken Is ook wat clumsy als je dit niet gewend bent. Maar na een paar sessies gaat het pak pas echt goed zitten en sluit dan nog steeds perfect aan op je lichaam waardoor de functionaliteit optimaal benut wordt.

En zoals Frank aangeeft zal het ook meer oprekken na je eerste duik in het water.
Coringa

Berichten: 33
Antwoord #6 Oktober 01, 2015, 12:23:52
edit2Rapporteer  
Pak is te groot..
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #7 Oktober 01, 2015, 12:41:40
edit2Rapporteer  
Kijk alleen maar naar de plooien bij je schouder... pak is te groot  Undecided Dat hoort allemaal nauw rond je lichaam te sluiten.

Een pak droog passen in de zomer is nooit een comfortabele zaak. Een pak hoort al te rekken bij het passen en moet nauw aansluiten, anders helpt de isolatie niet en komt er teveel water in je pak wat alleen maar onnodige lichaamswarmte onttrekt.
Deze Mystic serie is van een neopreen met goede elasticiteit voorzien. Kortom een beetje meerekken en aan je lichaam zuigen bij het aantrekken moet echt wel te merken zijn.


daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #8 Oktober 01, 2015, 12:44:45
edit2Rapporteer  
Ok, thanks mensen. Hij gaat terug!
de M was trouwens echt te klein! Ga op zoek naar een ander merk of de 2015 versie.
Weet iemand wanneer Mystic met de nieuwe collectie voor je majestic komt?
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #9 Oktober 01, 2015, 15:14:15
edit2Rapporteer  
Ze gaan gewoon een jaartje (of komt nog een voorjaarsupdate) door met dezelfde pakken Smiley Over een paar weken zou de nieuwe lichting moeten komen (ik ben ook in de markt en door mijn lastige maat mail ik tegenwoordig gewoon maar wanneer wat binnenkomt).

Misschien eens MT proberen?
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #10 November 26, 2015, 10:13:05
edit2Rapporteer  
Hoe is dit nou afgelopen, heb je nu inmiddels wel een ander nieuw pak dan ? Ik heb gisteren ook een nieuw pak gekregen en bij mij heb ik nog veel meer ruimte rondom de nek, je merkt dit inderdaad het meest aan de achterkant. Maar ik vind het niet erg, hij is ook net zoals me zomerpak onder de oksels wat ruimer dat zie je dat die daar niet helemaal strak afsluit. Maar hallo he ik vind het prima dat het allemaal wat lekker ruimer zit dan hou je nog mogelijkheden over, ik ga het echt niet koud hebben denk ik en anders jammer dan. Dan in de toekomst maar eens een droogpak proberen te scoren. Ik kwam wel wat moelijk uit het pak, maar had geen zin om het pak meteen aan gort te hebben met uitdoen. Het gedeelte wat je over je hoofd doet gaat anders als bij me zomerpak, niet vanaf de zijkant maar vanaf de achterkant dat scheelt wel. Het zit ook bij de knieen wat ruimer maar het is gewoon anders, is voor mij ook niet erg. Ik moet er weer een aantal seizoenen er mee kunnen doen en dat zal vast wel weer gaan lukken. Ohw en het voelde al alsof ik bijna dezelfde bewegingsvrijheid heb als me dunne zomerpakje maar die is 3/2 dus dat wil wel. In het nieuwste nummer van KiteWorld staat trouwens een winterpakken test, paar wetsuits en 3 droogpakken, maar redelijk oppervlakkig vind ik. Ook nog niet alles zitten lezen. En eigenlijk moet je het hele plaatje natuurlijk ook zien van top tot teen, hoe het pak ook in zijn geheel zit natuurlijk.

De volgende pakken worden besproken, echt een klein lapje tekst per pak maar wel met wat aandachtspunten:

Manera - Magma 5/4/3 front zip
Mystic - legend 6/4/3 front zip
Prolimit - Predator 6/4 back zip steamer
Prolimit - Mercury 5/4 steamer (front zip)
Patagonia r4 hooded front zip wetsuit

Ocean Rodeo - Soul One Piece DrySuit
Ocean Rodeo - Heat DrySuit
Patagonia - Kite Suit

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.