Diepte water Medemblik is 2 meter: www.surfspots.nl/test/medemblik/ correct???

McBridges

Berichten: 365
Oktober 01, 2015, 15:55:52
edit2Rapporteer  
Heb gister superlekker gevaren op m´n Foil, moest er alleen een t#kke eind voor rijden (1.40 uur heen en 2.25 uur terug)... Roll Eyes
Nu zag ik op www.surfspots.nl/test/medemblik/  dat er gesproken wordt van meer dan 2 meter diep... Joepie

Klopt dit??
Zou namelijk wel mooi zijn want dat is voor mij nog geen uurtje... Grin YeSS

Edit: url fix


Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Oktober 01, 2015, 17:09:26
edit2Rapporteer  
Medemblik is vanaf de kant een flink stuk ondiep maar daarna wordt het inderdaad een stuk dieper.
Komt de wind onshore dan kun je dus in principe in relatief ondiep water varen.  Staat de wind sideshore ( en vaar je dus naar buiten ) dan zit je al snel in diep water.

Ook leuk om te weten , en dat geldt voor het hele IJsselmeer :
RWS reguleert het waterpeil in het IJsselmeer.  In de zomer is er vaak meer zoet water nodig en wordt de waterstand dan ook "20 cm" hoger gehouden dan in de winter.

Nu is 20 cm natuurlijk niet zoveel maar  hier speelt "de Wind"   wederom een belangrijke rol.  De wind heeft namelijk een grote invloed op de waterstand. De windrichting heeft dan weer per spot een andere invloed.
Zandbankjes waar je in de zomer niet eens echt wat van merkt worden in de winter ineens vervelende obstakels.

Waar je bijvoorbeeld op Mirns in de zomer tot aan je heupen in het water staat heb je in de winter , met een paar dagen oost in de wind , plekken waar het nog maar enkeldiep is. Tricky dus!
wisseling zomer - winterpeil is voor het IJsselmeer half september / half oktober. Dat is dus nu.
Half maart / half april gaan we weer naar het zomerpeil.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Oktober 01, 2015, 20:20:52
edit2Rapporteer  
M.b.t. je hydrofoil zeker, McBridges? Wink

Ik check altijd hier hoe diep het ergens is sinds ik fan van mastrijden ben geworden:

http://webapp.navionics.com

(werkt ook op de meeste mobiele telefoons)
joosie

Berichten: 967
Antwoord #3 Oktober 01, 2015, 22:10:58
edit2Rapporteer  
Heb gister nog staan kijken hoe een kiter met zijn Foil met een 10m edge aan het varen was bij Medemblik, als je net als hem er in loopt dan ter hoogte van de dam kan je opstappen  ThumpsUp

Klopt wat Tom zegt, was gister behoorlijk laag water, om achter de strekdam te varen is het nu nog maar 10cm diep in het overgang stuk Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Oktober 03, 2015, 17:04:31
edit2Rapporteer  
Nooit gedacht dat ik dieptekaarten interessant zou gaan vinden icm kiten maar hij staat in de favorieten vanaf nu!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Oktober 03, 2015, 18:03:50
edit2Rapporteer  
M.b.t. je hydrofoil zeker, McBridges? Wink

Ik check altijd hier hoe diep het ergens is sinds ik fan van mastrijden ben geworden:

https://webapp.navionics.com

(werkt ook op de meeste mobiele telefoons)


Die is erg tof en interessant inderdaad Smiley Had 'm ook al eens ergens gepost. Wel wat lastig af te lezen soms, maar met de maps overlay is het al een stuk duidelijker.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Oktober 03, 2015, 19:15:05
edit2Rapporteer  
En de kaarten zijn redelijk conservatief ook heb ik beroepsmatig gemerkt Wink
Alleen houdt er rekening mee dat vooral zandbanken en de zandmotor niet actueel kunnen zijn vanwege gedateerde informatie op de kaarten!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Oktober 03, 2015, 19:21:29
edit2Rapporteer  
Boeien van Natuurgebieden lopen ook achter zie ik. Maar voor een indicatie is het prima, voor actuele informatie moet je zeker de app aanschaffen?
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #8 Oktober 06, 2015, 13:24:07
edit2Rapporteer  
Thx Joosie, goeie tip, morgen maar eens gaan kijken daar.
En idd Michiel, Medemblik is een minuutje of 50 dus dat scheelt nogal  Cool
K ga die app is ff beter bekijken  ThumpsUp

Morgen ms naar Wijk...nog dichterbij... Joepie
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #9 Oktober 06, 2015, 20:55:54
edit2Rapporteer  
Super cool dit inderdaad. En super gedetailleerd! Razende bol kon ik alleen zo snel niet vinden?

Ook leuk om te zien hoe diep t nou is op zee waar je vaart...

Conclusie: Overal > 300 meter uit de kust meer dan 10 meter diep..Behalve Oostvoorne haha

Dus: nergens teruglopen of zo als er een lijntje breekt....  Cry
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.