mag je kiten op het haringvliet?

Jan33

Geen avatar

Berichten: 23
Oktober 07, 2015, 13:36:28
edit2Rapporteer  
Ha allen,

Mag je kiten op het haringvliet bij hellevoetsluis?
Hij staat er niet bij tussen de spots, maar ik zie er wel vaak kites voor het landboarden...
Misschien dat er een regel is dat je er na oktober wel mag...?

Mvg,

Jan
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Oktober 07, 2015, 13:42:13
edit2Rapporteer  
Haringvliet is "best wel een apart ding" in de kitesurfwereld. 
Het schijnt dat er ooit iemand een ontheffingstoestand in gang heeft gezet en dat die er ook is gekomen. Hoe of wat en waar pcies weet ik niet en daar zou dus iemand eens echt op moeten gaan zitten.

http://hanglos.nl/news/159420/kite-spot-hellevoetsluis.html

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/vijftien-zones-voor-kitesurfers-in-deltawateren-1.5015817

Jan33

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #2 Oktober 07, 2015, 13:55:33
edit2Rapporteer  
hmmm,   http://www.platformparticipatie.nl/Images/09.%20Recreatie%20water_tcm318-366198.pdf

dus je mag er surfen..? bedoelen ze daaronder ook kitesurfen?


bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #3 Oktober 07, 2015, 14:19:38
edit2Rapporteer  
Haringvliet is "best wel een apart ding" in de kitesurfwereld. 
Het schijnt dat er ooit iemand een ontheffingstoestand in gang heeft gezet en dat die er ook is gekomen. Hoe of wat en waar pcies weet ik niet en daar zou dus iemand eens echt op moeten gaan zitten.

http://hanglos.nl/news/159420/kite-spot-hellevoetsluis.html

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/vijftien-zones-voor-kitesurfers-in-deltawateren-1.5015817




Vroeger had de nkv iemand die hart voor de sport had. Die zetten zich echt in voor de leden en voor de sport zelf. Die had het denk ik toen wel willen uitzoeken.

Helaas heeft het bestuur van de nkv besloten deze persoon van zijn functie te ontzeggen. 
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #4 Oktober 07, 2015, 15:12:37
edit2Rapporteer  
Het is voor mij iig niet duidelijk waar het nu wel mag in de delta.
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #5 Oktober 07, 2015, 15:41:04
edit2Rapporteer  
hmmm,   http://www.platformparticipatie.nl/Images/09.%20Recreatie%20water_tcm318-366198.pdf

dus je mag er surfen..? bedoelen ze daaronder ook kitesurfen?





Mijn inziens wel.
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #6 Oktober 07, 2015, 15:53:23
edit2Rapporteer  
Ik zou daar maar niet zo van uit gaan hoor. Op sommige plekken mag er wel worden gewindsmurft maar niet gekite bijvoorbeeld ivm hoogspannings kabels of vogeltjes die bang zijn voor kites. Dat is hier niet het geval natuurlijk.

Gezien het aangrenzende snelvaargebied kan ik me voorstellen dat je daar niet mag kiten. En wil je dat dan ook wel tussen de speedboten en waterscooters?
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #7 Oktober 07, 2015, 20:34:18
edit2Rapporteer  
Ik zou daar maar niet zo van uit gaan hoor. Op sommige plekken mag er wel worden gewindsmurft maar niet gekite bijvoorbeeld ivm hoogspannings kabels of vogeltjes die bang zijn voor kites. Dat is hier niet het geval natuurlijk.

Gezien het aangrenzende snelvaargebied kan ik me voorstellen dat je daar niet mag kiten. En wil je dat dan ook wel tussen de speedboten en waterscooters?

De meeste waterscooters en speedboten zie je met lekker weer en niet ik oktober met een een windkracht 5 of 6, dus ik denk niet dat je daar veel last van zou hebben.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Oktober 07, 2015, 21:07:50
edit2Rapporteer  
Ik zou daar maar niet zo van uit gaan hoor. Op sommige plekken mag er wel worden gewindsmurft maar niet gekite bijvoorbeeld ivm hoogspannings kabels of vogeltjes die bang zijn voor kites. Dat is hier niet het geval natuurlijk.

Gezien het aangrenzende snelvaargebied kan ik me voorstellen dat je daar niet mag kiten. En wil je dat dan ook wel tussen de speedboten en waterscooters?

De meeste waterscooters en speedboten zie je met lekker weer en niet ik oktober met een een windkracht 5 of 6, dus ik denk niet dat je daar veel last van zou hebben.
water scooters en speedboten zijn maatschappelijk geaccepteerd... kom je met een kite aan dan ben je de boeman.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #9 Oktober 07, 2015, 21:24:15
edit2Rapporteer  
Volgens mij moet je prima kunnen kiten op het haringvliet. Het mag denk ik niet, niet dat daar een goede rede voor is maar dat is bijzaak.

Voegt de spot iets toe? De spot was met windsurfen ideaal voor wind uit zw tot nw, bij die richtingen kan je ook elders prima kiten. (NW is dan wel weer supervlak)
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #10 Oktober 07, 2015, 21:33:06
edit2Rapporteer  
De meeste waterscooters en speedboten zie je met lekker weer en niet ik oktober met een een windkracht 5 of 6, dus ik denk niet dat je daar veel last van zou hebben.

Dat is natuurlijk ook wel weer zo. Smiley
Jan33

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #11 Oktober 07, 2015, 21:44:37
edit2Rapporteer  
@Erik, t wordt komend weekend weer oostenwind... dus vandaar de zoektocht naar iets anders dan t ijselmeer Smiley
maar geen local die weet of er borden staan met verboden te kite surfen?
Jeroen Schoots

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #12 Oktober 07, 2015, 21:52:25
edit2Rapporteer  
Bij de Haringvlietdam,kant hellevoetsluis (Quakstrand)staat een bord wat aangeeft dat je niet mag kiten daar.
Succes Jeroen
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #13 Oktober 07, 2015, 21:57:38
edit2Rapporteer  
Hmm Het zijn nog wel ontwerp beheer plannen maar zo te zien komt er wel uitbreiding! In de legenda is een beetje onduidelijk maar de het lijkt erop dat  herkingen zon kite surf icoontje staat
http://www.platformparticipatie.nl/Images/08.%20Recreatie%20op%20het%20water_tcm318-366140.pdf

en Haringvliet
http://www.platformparticipatie.nl/Images/01.%20Deel%20Ontwerpbeheerplan%202015%20-%202021_tcm318-366148.pdf



Kitesurfen
De kitesurforganisaties hebben in het Haringvliet een locatie voor kitesurfen gevraagd
bij het Hoornse Gat, ten zuidoosten van Hellevoetsluis. Uit een, in 2011 door
Rijkswaterstaat uitgevoerde, voortoets naar de effecten van kitesurfen bij het
Hoornse Gat op de Natura 2000-waarden, blijkt dat er slechts een zeer kleine verstoring
plaats vindt van geringe aantallen aanwezige watervogels. Die watervogels
hebben uitwijkmogelijkheden naar de dichtbij gelegen rustgebieden Beninger Slik-
Pagina 55 van 83
ken en Slijkplaat. Wanneer aan onderstaande voorwaarden wordt voldaan treden er
op de aangegeven locatie geen significante negatieve effecten van kitesurfen op de
Natura 2000-instandhoudingsdoelstellingen op.
Vrijstellingsvoorwaarden kitesurfen
Kitesurfen wordt in dit beheerplan (op basis van de Nb-wet) alleen toegestaan op de
locatie Hoornse Gat, binnen de gemarkeerde zone (zie figuur 4.2). De overheid is
verantwoordelijk voor: het aanbrengen van de markering (in de vorm van betonning
op de hoekpunten van de locatie), informatieborden voor de gebruikers op de kant,
onderhoud hiervan en de voorlichting aan gebruikers. Als de zone niet of onvoldoende
wordt gemarkeerd, vervalt vanuit de Natuurbeschermingswet 1998 de toestemming
om hier te kitesurfen en is de individuele kitesurfer in overtreding.
Overigens kunnen er vanuit andere wet- en regelgeving (bv. gemeentelijke Algemene
Plaatselijke Verordening of Binnenvaart Politiereglement) voorwaarden, dan wel
beperkingen, gesteld worden aan het kitesurfen op de aangegeven locatie

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #14 Oktober 07, 2015, 23:09:52
edit2Rapporteer  
Hmm Het zijn nog wel ontwerp beheer plannen maar zo te zien komt er wel uitbreiding! In de legenda is een beetje onduidelijk maar de het lijkt erop dat  herkingen zon kite surf icoontje staat
http://www.platformparticipatie.nl/Images/08.%20Recreatie%20op%20het%20water_tcm318-366140.pdf

en Haringvliet
http://www.platformparticipatie.nl/Images/01.%20Deel%20Ontwerpbeheerplan%202015%20-%202021_tcm318-366148.pdf



Kitesurfen
De kitesurforganisaties hebben in het Haringvliet een locatie voor kitesurfen gevraagd
bij het Hoornse Gat, ten zuidoosten van Hellevoetsluis. Uit een, in 2011 door
Rijkswaterstaat uitgevoerde, voortoets naar de effecten van kitesurfen bij het
Hoornse Gat op de Natura 2000-waarden, blijkt dat er slechts een zeer kleine verstoring
plaats vindt van geringe aantallen aanwezige watervogels. Die watervogels
hebben uitwijkmogelijkheden naar de dichtbij gelegen rustgebieden Beninger Slik-
Pagina 55 van 83
ken en Slijkplaat. Wanneer aan onderstaande voorwaarden wordt voldaan treden er
op de aangegeven locatie geen significante negatieve effecten van kitesurfen op de
Natura 2000-instandhoudingsdoelstellingen op.
Vrijstellingsvoorwaarden kitesurfen
Kitesurfen wordt in dit beheerplan (op basis van de Nb-wet) alleen toegestaan op de
locatie Hoornse Gat, binnen de gemarkeerde zone (zie figuur 4.2). De overheid is
verantwoordelijk voor: het aanbrengen van de markering (in de vorm van betonning
op de hoekpunten van de locatie), informatieborden voor de gebruikers op de kant,
onderhoud hiervan en de voorlichting aan gebruikers. Als de zone niet of onvoldoende
wordt gemarkeerd, vervalt vanuit de Natuurbeschermingswet 1998 de toestemming
om hier te kitesurfen en is de individuele kitesurfer in overtreding.
Overigens kunnen er vanuit andere wet- en regelgeving (bv. gemeentelijke Algemene
Plaatselijke Verordening of Binnenvaart Politiereglement) voorwaarden, dan wel
beperkingen, gesteld worden aan het kitesurfen op de aangegeven locatie




Is die eerste niet een oude?

Volgens mij op de laatste Natura2000 publicatie die ik zag, was het alleen gedoogd op de Grevelingendam en verder nergens.

rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #15 Oktober 08, 2015, 10:21:14
edit2Rapporteer  
Hmm Het zijn nog wel ontwerp beheer plannen maar zo te zien komt er wel uitbreiding! In de legenda is een beetje onduidelijk maar de het lijkt erop dat  herkingen zon kite surf icoontje staat
http://www.platformparticipatie.nl/Images/08.%20Recreatie%20op%20het%20water_tcm318-366140.pdf

en Haringvliet
http://www.platformparticipatie.nl/Images/01.%20Deel%20Ontwerpbeheerplan%202015%20-%202021_tcm318-366148.pdf





Kitesurfen
De kitesurforganisaties hebben in het Haringvliet een locatie voor kitesurfen gevraagd
bij het Hoornse Gat, ten zuidoosten van Hellevoetsluis. Uit een, in 2011 door
Rijkswaterstaat uitgevoerde, voortoets naar de effecten van kitesurfen bij het
Hoornse Gat op de Natura 2000-waarden, blijkt dat er slechts een zeer kleine verstoring
plaats vindt van geringe aantallen aanwezige watervogels. Die watervogels
hebben uitwijkmogelijkheden naar de dichtbij gelegen rustgebieden Beninger Slik-
Pagina 55 van 83
ken en Slijkplaat. Wanneer aan onderstaande voorwaarden wordt voldaan treden er
op de aangegeven locatie geen significante negatieve effecten van kitesurfen op de
Natura 2000-instandhoudingsdoelstellingen op.
Vrijstellingsvoorwaarden kitesurfen
Kitesurfen wordt in dit beheerplan (op basis van de Nb-wet) alleen toegestaan op de
locatie Hoornse Gat, binnen de gemarkeerde zone (zie figuur 4.2). De overheid is
verantwoordelijk voor: het aanbrengen van de markering (in de vorm van betonning
op de hoekpunten van de locatie), informatieborden voor de gebruikers op de kant,
onderhoud hiervan en de voorlichting aan gebruikers. Als de zone niet of onvoldoende
wordt gemarkeerd, vervalt vanuit de Natuurbeschermingswet 1998 de toestemming
om hier te kitesurfen en is de individuele kitesurfer in overtreding.
Overigens kunnen er vanuit andere wet- en regelgeving (bv. gemeentelijke Algemene
Plaatselijke Verordening of Binnenvaart Politiereglement) voorwaarden, dan wel
beperkingen, gesteld worden aan het kitesurfen op de aangegeven locatie




Is die eerste niet een oude?

Volgens mij op de laatste Natura2000 publicatie die ik zag, was het alleen gedoogd op de Grevelingendam en verder nergens.




er staan idd 2 pdfjes op de een heeft het alleen over de grevelingendam (beide zijden), en op de ander staat wel een kite surf icoontje bij Herkingen,
Jan33

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #16 Oktober 08, 2015, 11:18:38
edit2Rapporteer  
Er zijn ook activiteiten die, onder specifieke voorwaarden, via dit beheerplan vrijgesteld
worden van de Nb-wet-vergunningplicht. In het Haringvliet gaat dat om:
• waterskiën
• recreatievaart > 20 kilometer per uur (motorboten, jetski’s en waterscooters)
• kitesurfen


dus t mag op het haringvliet, maar niet bij de dam, met Z is dit dus wel een ok vervanger voor de slufter Smiley
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #17 Oktober 08, 2015, 12:04:46
edit2Rapporteer  
Hmm Het zijn nog wel ontwerp beheer plannen maar zo te zien komt er wel uitbreiding! In de legenda is een beetje onduidelijk maar de het lijkt erop dat  herkingen zon kite surf icoontje staat
http://www.platformparticipatie.nl/Images/08.%20Recreatie%20op%20het%20water_tcm318-366140.pdf



Bij Herkingen staat een waterski icoon met daarachter een windsurf icoon. Lijkt er op maar is het volgens mij niet.
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #18 Oktober 08, 2015, 14:20:28
edit2Rapporteer  
dus in dat paars/blauwe mag ik gaan kite?

yahoo.. 2 min lopen..
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #19 Oktober 08, 2015, 15:51:57
edit2Rapporteer  
dus in dat paars/blauwe mag ik gaan kite?

yahoo.. 2 min lopen..
Nie zo snel......   het is een ontwerp plan en er moet eerst betonning liggen, plus dat de vaarweg beheerder als nog kan besluiten om het niet te doen.  Maar je kan allicht ff gaan kijken misschien staan er wel bordjes en boeien zonder dat iemand het weet bij het NKV door al dat gekibbel
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #20 Oktober 08, 2015, 15:52:19
edit2Rapporteer  
dus in dat paars/blauwe mag ik gaan kite?

yahoo.. 2 min lopen..

Laat na een sessie op deze spot even weten hoe het was, ben wel benieuwd Smiley
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #21 Oktober 08, 2015, 15:57:35
edit2Rapporteer  
Hmm Het zijn nog wel ontwerp beheer plannen maar zo te zien komt er wel uitbreiding! In de legenda is een beetje onduidelijk maar de het lijkt erop dat  herkingen zon kite surf icoontje staat
http://www.platformparticipatie.nl/Images/08.%20Recreatie%20op%20het%20water_tcm318-366140.pdf



Bij Herkingen staat een waterski icoon met daarachter een windsurf icoon. Lijkt er op maar is het volgens mij niet.

Er is geen waterski icoontje alleen een kitesurf
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #22 Oktober 08, 2015, 16:56:22
edit2Rapporteer  
dus weer een storm in een glas water...het is eigenlijk nog niets nieuws..
alles mag je op die plas maar niet kitesurfen..

pfff.. regels.....
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #23 Oktober 08, 2015, 21:32:18
edit2Rapporteer  
ik ga er volgende week wel ff achteraan bellen dan.....  ( nou wil ik het weten ook... )
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #24 Oktober 09, 2015, 08:10:49
edit2Rapporteer  
Thanks Idefixe
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.