beginners setje

abimelech

Geen avatar

Berichten: 1
Oktober 09, 2015, 19:28:54
edit2Rapporteer  
hoi ik doe al tijdtje aan powerkiten twee lijjns en nu wil ikstap verder gaan zoals flyboarden en kitesurfen .nu mijn vraag is om advies .
ik weeg zelf 96 kg
ikk zoek kite waar ik van allen twee kan doen zomer lekker kitesurfen en van de winter flyboarden.
ik lees van alles maar kom toch niet echt uit .
graag jullie advies . ty
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #1 Oktober 09, 2015, 20:30:47
edit2Rapporteer  
Hallo abimelech,

Voor je aan kitesurfen gaat beginnen is het echt noodzakelijk dat je lessen gaat volgen. Hierin leer je o.a. hoe om te gaan met al het benodigde materiaal, wanneer, waar en in welke conditiies je het water op kan en vooral ook hoe je deze sport veilig beoefend. Als je klaar bent met je lessen kan je instructeur je vast wel begeleiden met het aanschaffen van je eerste setje.

Dus ik zou zeggen begin volgend jaar april/mei met lessen en dan kan je de hele zomer nog oefenen. Tot die tijd zou ik lekker blijven powerkiten en is er hier genoeg te lezen en filmpjes te kijken.  Smiley

Suc6


geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 Oktober 09, 2015, 20:52:27
edit2Rapporteer  
Je kunt asap beginnen met flyboarden en dan vanaf mei het water in. Goede bescherming is een vereiste bij flyboarden. Ga een keertje kijken en praten op 1 van de flyboard locaties. Je budget bepaalt de (on)mogelijkheden. Een lichte driestruts inflatable kite (zoals Ozone Catalyst, Naish Pivot, Zian Kima) is geschikt voor zowel flyboarden als kite(boarde)n. Dit type kite 'drift' en valt niet snel uit de lucht. Qua maat kun je met een 9m of 10m in de juiste windrange goed uit de voeten op een flyboard. Op het water heb je meer wind nodig om met die 9m of 10m te varen.

Als je toevallig bij mij in de buurt woont (Oisterwijk), help ik je graag verder met tips en materiaalkeuze. Ik heb een leenboardje en kites beschikbaar voor de eerste meters flyboarden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.