Skimboard voor vriendin

Kemperman

Berichten: 491
Oktober 17, 2015, 09:36:28
edit2Rapporteer  
In de vakantie had ik genoeg tijd, dus dacht ik: Laat ik eens een ander verjaardagscadeau aan mijn vriendin geven. Mijn vriendin is nu al een aantal jaar flink verslaafd aan het kitesurfen, dus toen was de keuze voor een skimboard makkelijk gemaakt. Grin

Ik heb gekozen voor 3 lagen multiplex van 4mm te verlijmen. Zodat het skimboardje nog een beetje licht blijft. Hiernaast wordt de afmeting: 122x52. Iets kleiner dan een normaal skimboard, maar mijn vriendin is ook wat kleiner.



Kleine rocker in de neus. Heb hem voor het grootste gedeelte vlak proberen te houden voor de lowend.



Een iets andere vorm uitgezaagd. Had eerst de vorm van mijn eigen skim overgetrokken.



Vond de onderkant toch iets te breed en heb de onderkant dus wat smaller gemaakt. Eerst uittekenen, maar toen kwam ik erachter dat dit vanuit de losse pols niet echt lekker ging. Dus toen maar gebruik gemaakt van een banaan. Joepie



Dit verder uitgezaagd en aan de bovenkant de hoeken rond geveild. Bij de onderkant heb ik dit minimaal gedaan om wat meer grip de houden op het water. Dit was het resultaat. De vinnetjes komen er nog onder (3,5cm). En het schilderwerk heb ik aan mijn vriendin overgelaten. Daar durf ik mijn handen niet aan vuil te maken. Grin Gelukkig houdt mijn vriendin van schilderen. Smiley


http://youtu.be/O9EYhLnnHJI
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Oktober 17, 2015, 09:49:46
edit2Rapporteer  
Nice gemaakt Thom!   ThumpsUp Mooie toepassing van die banaan ook.

Is weer eens wat anders dan standaard uit eten.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 Oktober 17, 2015, 11:55:54
edit2Rapporteer  
Mooi hoor en originele banana wingers  ThumpsUp!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Oktober 17, 2015, 11:57:59
edit2Rapporteer  
Nice! Nu nog het eind resultaat en de vaartest!
Een skim is toch één van de leukste speeltjes bij het kiten (totdat je de hydrofoil ontdekt)  Wink  ThumpsUp
CvdM

Berichten: 58
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Oktober 17, 2015, 13:35:54
edit2Rapporteer  
Ik moet hem nog aflakken met jachtlak, maar ik zal zo even wat foto's posten van de graphics die ik met de hand geschilderd heb
En ja een beter verjaardagskado kon ik me niet wensen Grin

Edit: even wat foto's erbij gevoegd

Eerst het board getaped met flexibel schilderstape (kun je dus ook in een rondje tapen)

Bovenkant


Onderkant:


Daarna paar laagjes lakken boven- en onderkant


Eindresultaat van het lakken van de graphics

Bovenkant


Onderkant



Nu dus nog aflakken en een pad erop zetten met anti-slip rubber of iets (ik las al wat tips op het forum hier)  en dan mooi een testritje maken  YeSS YeSS YeSS
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Oktober 17, 2015, 15:42:42
edit2Rapporteer  
wow ...... extreem mooi .....  ThumpsUp


da's echte liefde .....  Grin
Witbier

Geen avatar

Berichten: 23
Logs: 0 | 183 uur
Antwoord #6 Oktober 18, 2015, 12:08:36
edit2Rapporteer  
Awesome!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Oktober 19, 2015, 20:48:24
edit2Rapporteer  
Leuk hoor! Wink
Hij ligt altijd standaard in mijn auto. Past er mooi in. Zo vergeet ik hem nooit!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Oktober 19, 2015, 22:12:26
edit2Rapporteer  
Top resultaat! Mooi hoor!
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #9 Oktober 20, 2015, 22:21:27
edit2Rapporteer  
Thanks allemaal! Grin Een skim blijft leuk voor de mindere wind dagen. Altijd leuk om shovits en dergelijke te doen. Hele andere tricks zijn mogelijk in vergelijking met een twintip.
Karst71

Berichten: 170
Antwoord #10 November 15, 2015, 21:17:29
edit2Rapporteer  
Superleuk om te maken, nog leuker om mee te spelen  Roll Eyes. Mooi resultaat en veel plezier  YeSS
CvdM

Berichten: 58
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 Augustus 05, 2016, 13:22:36
edit2Rapporteer  
Ik realiseerde me dat ik nooit het volledige eindresultaat heb laten zien, na een aantal flinke lagen jachtlak was hij af en hij vaart prima!

Heb aan de bovenkant ook wax zitten voor de grip, de surfpad was 6 euro bij de Decathlon






Ik vond dat er wel flink verschil in kwaliteit zat qua jachtlak, ik had eerst 3 lagen gedaan met Sencys (huismerk van de Praxis geloof ik) maar voor de tweede ronde heb ik Rambo jachtlak gekocht. Dat droogt veel mooier op en dekt echt beter af naar mijn idee. Ook hard de lak beter uit. Mijn eerdere ervaring met Ruwa jachtlak transparant bij een ander projectje is dat het nogal geel opdroogt dus Rambo was voor mij de winnaar.

Uiteindelijk zitten er 5 a 6 lagen jachtlak op, ik heb met een heel klein kwastje ook de boorgaten voor de vinnetjes van laagjes lak voorzien
tbaggingpoledancer

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #12 Februari 27, 2017, 13:29:49
edit2Rapporteer  
ziet er erg gaaf uit, hoeveel heeft het ongeveer gekost als ik vragen mag? En zo te zien dus ook te maken met het standaard huis, tuin & keuken gereedschap. Wellicht dat ik me ook eens waag aan een dergelijk project.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #13 Februari 27, 2017, 18:41:57
edit2Rapporteer  
Gaaf man, hoe heb je die neus omhoog gekregen.
Toen ik nog een houten zeilboot Vaurien had, gebruikte ik Epifanes blanke bootlak
Nou....ik wil ook zo'n vriend ;-)
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #14 Februari 27, 2017, 23:09:05
edit2Rapporteer  
Thanks! Het is eigenlijk helemaal niet zo duur om te maken. Het kost alleen even wat tijd, maar het is ook leuk. Volgens mij koste het hout 11,75 (Multiplex hardhout 244x122 cm 3,6 mm). Houtlijm is ook niet duur, wel de watervaste nemen.

De neus heb ik omhoog gekregen door een balkje onder de neus te zetten wat je op de foto ziet. Het gewicht er bovenop zorgt uiteindelijk voor de rocker.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #15 Februari 28, 2017, 11:02:08
edit2Rapporteer  
Als je t zo makkelijk laat lijken moet ik ook een poging wagen Grin

De neus heb ik omhoog gekregen door een balkje onder de neus te zetten wat je op de foto ziet. Het gewicht er bovenop zorgt uiteindelijk voor de rocker.

Blijft de kromming precies gelijk als je het gewicht er af haalt of veert het (na verloop van tijd) weer iets terug?
PH-6810

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #16 Februari 28, 2017, 23:03:40
edit2Rapporteer  
Leuk boardje! Kun je een keer wat foto's posten als jullie er mee varen?

Aan de prijs te zien heb je gewoon multiplex gebruikt. Heb je destijds overwogen om direct watervast multiplex te gebruiken in bv. 12 mm dikte? Dat scheelt lijmen. Of was het met een dikkere plaat niet meer mogelijk om de rocker in de plank te krijgen?
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #17 Maart 01, 2017, 00:31:22
edit2Rapporteer  
Hij bleef de kromming houden als ik het goed heb (het is al weer een tijdje geleden). Daarnaast juist voor drie lagen gezorgd om de neus een rocker te geven. Met 1 plaat wordt dat moeilijk. Maar helemaal vlak moet ook prima te varen zijn. Je gebruikt een skim meestal toch in de lowend.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.