Kiten in februari

gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Oktober 26, 2015, 22:49:45
edit2Rapporteer  
Begin februari zou ik graag een weekje gaan kiten.  Ikzelf ben beginner, mijn vriend gevorderd.   Onze vrouwen gaan ook mee en zouden graag wat zonnen.  We dachten aan Tenerife en Fuerta, maar als ik het goed gelezen heb, is het daar niet echt ideaal voor beginners.  Van budget dachten we aan iets tussen de 6 en 800 euro de man.  Egypte kan niet omdat we wat afkerig staan tegen de onrust die er nog altijd in die streek heerst.

Iemand die mij in de goede richting kan leiden? 

Alvast bedankt

grtz
Steve
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1 Oktober 27, 2015, 09:29:40
edit2Rapporteer  
Voor je budget zit je in Sal prima ook is er zon voor de vrouwen als het meezit  Grin , smeren moet je in ieder geval wel. ook zat wind in die periode  ThumpsUp

Hier het reisverslag van Pinoo en de badgastuh on Tour

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=48225.msg686688#msg686688



Algemene info

De 2e week van maart met de badgastuh naar de Kaap(ver) dische eilanden geweest. Naar het eiland SAL in het dorp Santa Maria. Ja het is ver. 6 uur vliegen met Transavia. Met een tussenstop op Boa Vista. Vlieg je met Arke dan heb je een tussenstop in Gambia. Je kan met euro’s betalen. Er is daar in de winter 2 uur tijdverschil en in de zomer 3 uur. Sal is het meest noordelijke eiland van deze eilanden groep. Hele jaar door tussen de 20 en 30 graden. Ga je met je vriendin dan kan je beter ergens anders heen gaan. Er is weinig te doen. Ik bedoel niks te doen op het eiland. Het hele eiland is net een maanlandschap.

Kitespot/water/wind

In het dorp aan het strand kan je kiten maar is ruk. Vlagerige wind en schuin aflandig. Beste wind schuin aanlandig heb je op de kitespot “kitebeach” Hier heeft de wel bekende Mitu zijn kite school en restaurant. Beste periode november t/m maart. Watertemp goed te doen in deze periode. Neem wel een shorty mee. Schoenjes zijn niet nodig want het is een mooi zand strand. De bodem van de zee aan de kant geeft wel wat rotsen maar daar heb je weinig tot geen last van. Het water is zeer helder en de golven zijn fantastisch. Deze zijn tussen de 1 en 3 meter hoog. Wind is tussen de 13 en 30 knopen. Tussen de golven aan de linkerkant van Mitu’s kiteschool/restaurant zitten hele mooi vlakke stukken.

Eten/drinken/huren/taxi

Op de kitespot heeft Mitu een restaurant/kiteschool/verhuur toko neergezet waar je prima kan eten en drinken. Halve liter bier 4 euri. Goed dik broodje tonijn 3 euro. Bord spaghetti 7 euro. Je kan ook boardjes/kites en weet wat niet meer huren. Taxi (pickup truck) waar je met max 5-6 man in kan met je gear kost 5-6 euro enkele reis. Van het dorp naar de kitespot is ongeveer 5 minuten. Eten in het dorp kost niet veel. Voor 10 euro ex drinken heb je een goede maaltijd. Bij restaurant Tam Tam kan je lekker eten. Ga niet naar Barahonda dat is ruk. Verder genoeg vreet tenten waar het prima eten is.

Dorp

Best leuk daar  ThumpsUp . Groter als Cumbuco. Veel vreet tenten en redelijk wat uitgaangelegenheden. Winkeltjes om te sjoppen zijn er ook genoeg.

Tips
- Neem wel een lekker warm vest mee want ook al is het 20-25 graden op het strand kan het best fris worden met de harde wind. Ook voor in de avond.
- Huur bij Mitu eens een directional.
- Ga vroeg naar de kitespot. Je kan dan een mooi plekje op het stand vinden achter een bult en het is minder druk op het water.
-  ListenToMe  Drink geen koffie bij Mitu. Verlopen olie smaakt beter.


Al met al super daar. Volgend jaar eind februari weer die kant op. Maar eerst in september naar Cumbuco met 13 gekken. Genaamd “de Kitekings” Gezelli…

Vesrlag Cumbuco http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=46571.0
Verslag Cabarete http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40951.0
 
Antwoord Antwoord met citaat Notificatie bij reacties
135     Kitesurf Algemeen / Buitenland & Travel / Re: mooie kitespots Portugal gevraagd    Gepost op: Apri
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #2 Oktober 27, 2015, 11:12:23
edit2Rapporteer  
Heb je er geen filmpje van Richard? Grin

Sal is idd een optie, Egypte zou je last-minute kunnen doen, zelf ook net geweest (en je merkt geen reet van onrust), Marsa Alam. Daar heeft Richard iig een filmpje van.

Dakhla is ook een optie, vlakwater en golven, maar misschien wat minder voor de dames, wel leuk om te combineren met 2/3 dagen Marakesh.

Als je een directe vlucht kan vinden is Mexico/Tulum ook wel optie, iets langer vliegen maar prima kiten en ook genoeg andere dingen te doen.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Oktober 27, 2015, 11:51:10
edit2Rapporteer  
Citaat
Heb je er geen filmpje van Richard? Grin


Voor jou altijd Klaas, zelf 2  Grin


http://www.youtube.com/watch?v=zj8MunyF2bs



http://vimeo.com/90532523




Citaat
Marsa Alam. Daar heeft Richard iig een filmpje van.



http://vimeo.com/140188648



Persoonlijk zou ik zelf voor Sal kiezen i.v.m. een grotere windzekerheid en de prijs..

http://nl.windfinder.com/windstatistics/sal

Marsa is voor de vrouwen weer helemaal top maar niet erg wind zeker, je kan het treffen maar ook niet, als je geluk heb dan heb je mazzel  Grin

Dakla is te duur voor je budget. Wij (kite Kings) zijn ook aan het kijken. We kwamen uit op 1100 euro exclusief drankjes en sjoppen, veel te duur dus  loser ThumpDown
Mocht iemand het voor goedkoper doen Dakla graag even mailen naar de reislijder (met lange IJ)  Grin


En Steve........................ weet je het al ??






gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #4 Oktober 27, 2015, 12:23:20
edit2Rapporteer  
Alvast bedankt voor de input.  Sal lijkt idd iets wat binnen onze eisen valt,  enige bedenking :  het lijkt niet ideaal voor een beginner, of zie ik dit verkeerd.  Mijn niveau : waterstart lukt meestal wel, hoogte lopen nog niet super.  Ben sinds 27 juli dit jaar ook niet meer op het water gegaan ten gevolge van rugproblemen (uiteindelijk operatie begin september) waardoor voor mij toch weer wat hergbeginne wordt.  Is het daar haalbaar voor iemand van mijn niveau en ....  welk(e) hotel(s) kunnen jullie aanraden?

grtz
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Oktober 27, 2015, 12:51:04
edit2Rapporteer  
http://www.jiba.nl/santa-maria/hotel-pontao-2014?transporttype=VL&month=20160125&seldate=25-1-2016+0%3a00%3a00&day=25&vtype=2#information

Wij zaten hier, eenvoudig hotel met goed ontbijt, vlakbij het centrum  ThumpsUp.
In februari vanaf 589 euro voor een week, zit je 11 euro onder je budget is toch 2 familie bakken kibbeling, thuis blijven is duurder.  Grin

http://www.kitehigh.nl/forum/?topic=47539.0



Is het ideaal voor een beginner ? goeie vraag  Grin

Als je het vanaf het begin zou moeten leren zeg ik nee, te veel golven om het te leren, ThumpDown  Marsa alam is dan een stuk beter.  ThumpsUp

Kan je al een beetje varen dan zijn de golven lastig maar oefening baart kunst. Het zijn geen Noord  zee golven en de branding van de noord zee is er ook niet.  Het zal in het begin moeilijk worden maar aldoende leert men.

Wij hadden ook een beginner (Coos Zok op het filmpje) mee die het telkens weer probeerde. Door zijn te kleine boordje heeft hij uit eindelijk niet echt lekker gevaren maar wel een top week gehad.

Dussssssssssssss.........

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Oktober 27, 2015, 13:53:31
edit2Rapporteer  
Zelf in Las Dunas geweest, lekker rustig en net hotel. Net ff klasse hoger, maar niet duur.
gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #7 Oktober 27, 2015, 21:48:13
edit2Rapporteer  
Mijn vrouw lijkt nog niet echt overtuigd van Sal.  Budget is ondertussen opgetrokken tot 1000 euro per persoon.  Eventueel nog andere plaatsen (een vlakwater spot zou wel leuk zijn).

grtz
et1961

Berichten: 365
Antwoord #8 Oktober 27, 2015, 22:33:24
edit2Rapporteer  
Zanzibar!!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Oktober 27, 2015, 22:56:59
edit2Rapporteer  

Citaat
Zanzibar!!


http://www.kiteactive.com/product/zanzibar/

Ik heb goeie en slechte verhalen erover gehoord  Grin Weet je nog niks natuurlijk  Grin
gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #10 Oktober 28, 2015, 09:35:44
edit2Rapporteer  
Zanzibar ziet er super uit, maar met de vlucht heen en terug zitten we jammer genoeg al over ons budget.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Oktober 28, 2015, 09:52:39
edit2Rapporteer  
Dan toch maar Sal ? Zit je 2 familiebakken kibbeling onder je budget  Grin

En Sal is relaxt, geen stressss  ThumpsUp



http://vimeo.com/89181562
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #12 Oktober 28, 2015, 10:30:56
edit2Rapporteer  
Boa Vista misschien? Weinig geld geen Egypte en voorkeur vlakwater is toch lastige combi. Kan ook je rug tot voorjaar Nederland rust geven en sterker maken die paar dagen oefenen op vakantie gaan het verschil niet maken
gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #13 Oktober 28, 2015, 11:06:18
edit2Rapporteer  
Ik dacht al dat het een moeilijke combi zou zijn.  De reis is niet enkel om te kiten, ook om er eens tussenuit te gaan met mijn vrouw (zonder de kinderen).  Dit stond normaal gepland in september (bedoeling om een weekje nederland te doen en verschillende spots), maar kon niet doorgaan door de rug.
Ik vermoed dat het toch Sal zal worden.  Boa Vista heb ik ook al bekeken, maar heb gelezen dat het aantal kiters daar beperkt is en dat de kiteschool daar ook verdwenen is (geen rescue).
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Oktober 29, 2015, 09:32:31
edit2Rapporteer  
Misschien Bonaire nog een optie ?? Wel duurder maar je kan vanaf nu nog even sparen  Grin

http://hanglos.nl/forum/waar-kiten/topics/313604/curaao-aruba-of-bonaire.html


http://www.kiteboardingbonaire.com/en/index.php

gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #15 Oktober 29, 2015, 10:20:44
edit2Rapporteer  
Bedankt Haring,
We hebben ook al zitten kijken naar Bonair en het ziet er super uit.  Minpunten : het is inderdaad duurder (en budget is al opgetrokken) en er zit een groot tijdsverschil (ik denk 6 uur).  Op een reis van 7 dagen is dat heel wat.  Dakhla hebben we ondertussen ook bekeken, maar ook daar valt de reis wat tegen.  Aankomst om 22.30 uur,  vertrek om 07.00 uur waardoor je eigenlijk 2 dagen verliest.  Mijn vrouw heeft momenteel een voorkeur voor Fuerte.  Mijn vraag : inzake flagbeach heb ik al diverse verhalen gelezen gaande van : zeker niet voor beginners tot ook voor beginners, enkel wat opletten bij laag water.  Hoe verhoudt Fuerte zich ten opzicht van Sal, is het in Fuerte veel moeilijker om te varen dan in Sal of is dit vergelijkbaar?  Misschien zijn er mensen die op beide spots gevaren hebben?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #16 Oktober 29, 2015, 15:10:22
edit2Rapporteer  
Flagbeach review: ThumpsUp
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=31436.0




Windzekerheid is er alleen niet altijd...
gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #17 Oktober 30, 2015, 00:05:49
edit2Rapporteer  
Deze avpnd nog eens samen gezeten.  De keuze is momenteel, vooral voor de mooiere hotels (inbreng vrouwen) Fuerte.  Waarbij we nu twijfelen tussen Sotavento en Corralejo.  Over Corralejo al heel wat gelezen.  Risico's voor beginners : rotsen waar je snel op / tegen terechtkomt als je moeite hebt om hoogte te lopen.  Sotavento : aflandig, vlagerige wind.  Positief : vlak water en eventueel lagune.  Volgens de windstatistiek zou de wind in februari daar niet zo sterk zijn als in de zomermaanden.   Is Sotavento doenbaar : vooral het vlakke/ondiepe water spreekt mij aan, aflandige/vlagerige wind schrikt af.  In de periode dat wij daar zijn, staat er 4 van de 6 dagen water in de lagune.  Is Flag beach doenbaar : wind stabiel/side shore spreekt mij aan, golven en rotsen schrikken af.  Kunnen jullie nog wat helpen?
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #18 Oktober 30, 2015, 14:21:04
edit2Rapporteer  
Ik kom net terug van 3 maanden FlagBeach (les gegeven daar). Wat je zelf zegt inderdaad is dat het met laagwater af en toe wat trickie kan zijn. Als het laagwater is kan je de rotsen goed zien maar wordt het water net wat hoger kan het iets gevaarlijker worden. Hoogwater is wel veilig, op een afstand van zeg 300 meter zijn wel een paar rotsen langs het strand maar als je optijd het water uitkomt om weer upwind te lopen, is er niks aan de hand. Wind was de afgelopen drie maanden niet super, maar als deze uit het noorden komt (= sideshore), is het wel een hele mooie spot met relatief vlak water. Ook af en toe in de winter komt de wind uit het oosten (=aanlandig) en is het wat lastiger om in het water te komen door de golven.

Voor de rest is het een super mooie plek, voor een weekje genoeg te doen (oud haventje bij Isla de Lobos is een aanrader om met kayak of SUP heen te gaan) en een leuke sfeer in de avond voor een drankje in Corralejo.
gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #19 Oktober 30, 2015, 18:44:04
edit2Rapporteer  
Vandaag op de middag geboekt in Fuerte Sotavento in het hotel van René Egli.  Wij mannen hadden een voorkeur voor Sal, onze vrouwen voor Fuerte.  Zo weten we terug wie de baas is thuis. 
Ter plaatse gaan we zeker eens naar Flag Beach en kan ik zelf vergelijken.  Nu nog hopen op mooi weer en (niet te veel) wind.

Bedankt voor alle input.  Dat zal ik gebruiken voor een volgende reis (zonder vrouwen dan misschien).
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #20 Oktober 30, 2015, 20:55:57
edit2Rapporteer  
Hoop dat er wind staat,   ThumpsUp  hoeveel was je nou kwijt voor een week ?





W
Citaat
  Wij mannen hadden een voorkeur voor Sal, onze vrouwen voor Fuerte.  Zo weten we terug wie de baas is thuis. 


Vrouwe ...........  je kenne beter kippe houwe  loser 
gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #21 Oktober 31, 2015, 04:38:35
edit2Rapporteer  
Voor 7 nachten all in met vlucht en 20 kg bagage extra, verzekering en annulatie : 963 per persoon. Vrouwen hebben de extra bagage niet : 843 per vrouw.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #22 Oktober 31, 2015, 17:33:23
edit2Rapporteer  
Dat is nou niet echt een koopje te noemen... Daarnaast is Feurte buiten de zomermaanden niet zo windzeker.

Imo, Corralejo was een betere keus geweest dan Sotavento...
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23 Oktober 31, 2015, 17:38:02
edit2Rapporteer  
Citaat
Dat is nou niet echt een koopje te noemen... Daarnaast is Feurte buiten de zomermaanden niet zo windzeker.

Sal een stuk goedkoper  en veel meer kans op wind  ThumpsUp  maar ja die vrouwe he,  loser   Grin
et1961

Berichten: 365
Antwoord #24 Oktober 31, 2015, 18:10:10
edit2Rapporteer  
Moet je ook niet teveel naar luisteren! Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.