Goed nieuws: secret spot

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
November 19, 2015, 02:13:08
edit2Rapporteer  

Goed nieuws : secret spot 




Er is nog meer goed nieuws. YeSS Jullie begrijpen natuurlijk dat de komende jaren, vakanties in NL errug belangrijk zullen worden. Vooral Belgen (die het terrorisme zat zijn), zullen de eilanden overspoelen. In het Waddengebied bevindt zich een secret spot. In de waddenzee kun je namelijk kiten recht boven een echte vulkaan! in warm water !

Dat ding heet Zuidwalvulkaan en zit tussen Vlieland en het vaste land in.  Het heeft 12 miljoen jaar vuur gespuugd en in Harlingen koken ze nog steeds op vulkaangas. Waar vind je dat nog in NL ?. De watertemperatuur op 2 km diepte is ook nog veel hoger (135C) dan de omliggende gebieden (no wetsuit, just bikini !). Je komt er het dichtste bij als je met de boot van Harlingen naar Terschelling vaart. Ik weet niet of rederij Doeksen (die met het zeehondjes logo) de Zuidwal in haar programma heeft, maar het lijkt mij een bezoek zeker waard.

Voor zover ik weet heeft nog geen kiter een poging gedaan om over ‘Saramaatje elf’, -het boorplatform boven de vulkaan-, heen te springen. Dit zijn natuurlijk gemiste kansen om de NL kitesurfsport, weer positief in beeld te brengen.


y

Bron : http://www.natuurinformatie.nl/ndb.mcp/natuurdatabase.nl/i000311.html

Ben nieuwsgierig naar andere sweet spots
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #1 November 19, 2015, 09:10:27
edit2Rapporteer  
Grappig, interessant voor 'programma met de muis', maar

Onzinnig idee als je je eerst hierin had verdiept
http://www.waddenzee.nl/Kitesurfen.1986.0.html

Bovendien maak je je als kitecommunity hiermee bij de NL milieuverenigingen niet echt geliefder...

Of wil je het Duitse voorbeeld nog sneller gaan invoeren waarbij die paar gedoogzones in de Waddenzee voorgoed verdwijnen?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.