Ozone Enduro V1

kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
November 19, 2015, 21:34:46
edit2Rapporteer  
Hi everyone, thanks very much for your patience while waiting for this new kite in our Ozone range. After having spent the summer designing, testing and riding the Enduro we know that the wait will have been worth it for you and your customers.

Our all new model is aimed at all intermediate to advanced free riders who are looking for a powerful "do it all" kite that works equally well in flat water, waves and generally hooning around enjoying the wind and elements. We believe that together with the Catalyst V1 this will be one of your best sellers and the perfect kite to offer customers looking to change their Catalyst 2015s or to choose a more performance model than the Catalyst V1.

The kite features Variable Bridle Technology giving it 3 different handling characteristics which gives a different feel that to be able to suit most riders free ride preferences. Please read the technical information further down in this newsletter.

We have released the first most popular sizes in 7m, 9m and 12m now on and there is a 10% demo voucher for the kites. The offer is to make sure you have the Enduro in your demo set to help you with sales, it runs out on the 20th November 2015 so please get your orders in now and don’t forget to add C4s and a Zephyr if you have not already.
Variable Bridle Geometry settings - quick and easy to change with no extra lines to add or remove:
Freeride – The Freeride setting offers the ideal balance in performance and feeling for all-round riding in any conditions. This is the factory setting and we recommend you try your Enduro V1 first on the Freeride setting.
Wave – The Wave setting decreases the bar pressure, and increases steering reactivity in all states of power and de-power - it is easier to turn the kite while de-powered when riding a wave.
Freestyle – The Freestyle setting increases sheeting bar pressure, increases power in the kite loop and increases pop for unhooked tricks. If you prefer a heavier and direct feel this could be the setting for you!

Bron: www.kiteboarder.be
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 November 19, 2015, 22:39:42
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af wat de overlap is met zowel de C4 ALS de Catalyst?
Heb sterk de indruk dat één van die twee overbodig is geworden...
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 November 19, 2015, 23:31:45
edit2Rapporteer  
Enduro is een 3 strutter met een lagere AR tov de 5 struts C4.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 November 19, 2015, 23:44:51
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af wat de overlap is met zowel de C4 ALS de Catalyst?
Heb sterk de indruk dat één van die twee overbodig is geworden...

De nieuwe Catalyst is niet meer zoals deze Enduro... De Catalyst is weer een beginnerskite geworden. De Enduro lijkt heel veel op de oude Catalyst uit 2014.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 November 20, 2015, 08:21:08
edit2Rapporteer  
Enduro is een 3 strutter met een lagere AR tov de 5 struts C4.

Er zijn genoeg LEI kites op de markt met 3 struts die zich prima kunnen meten met een C4.
Het zegt dus niet zo heel veel.

De nieuwe Catalyst is niet meer zoals deze Enduro... De Catalyst is weer een beginnerskite geworden. De Enduro lijkt heel veel op de oude Catalyst uit 2014.

Kijk, herpositioneren van het product gamma waardoor de klant nog meer keuze heeft. Dat lijkt me inderdaad wel logisch.

Toch blijf ik sceptisch bij zoveel verschillende kites en slechts 1 kite designer in dienst. Alleen al de Chrono V3 en R1 V2 zijn volgens mij al een full-time job...
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #5 November 21, 2015, 20:49:32
edit2Rapporteer  

Kijk, herpositioneren van het product gamma waardoor de klant nog meer keuze heeft. Dat lijkt me inderdaad wel logisch.

Toch blijf ik sceptisch bij zoveel verschillende kites en slechts 1 kite designer in dienst. Alleen al de Chrono V3 en R1 V2 zijn volgens mij al een full-time job...
[/quote]

Daarom gaan ze nu mss maar om de 2 jaar hun kites vernieuwen?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 November 21, 2015, 22:40:07
edit2Rapporteer  
Daarom gaan ze nu mss maar om de 2 jaar hun kites vernieuwen?

Dat ze daarmee kwamen siert ze inderdaad, en zou een goede oplossing zijn.
Echter de marketing machine wint het bijna altijd van de product development. We gaan het zien!
De Chrono V2 9m beviel me iig goed.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #7 November 21, 2015, 23:00:34
edit2Rapporteer  

Er zijn genoeg LEI kites op de markt met 3 struts die zich prima kunnen meten met een C4.
Het zegt dus niet zo heel veel.


vraag me af wat het aantal struts zegt over de vaareigenschappen. Wat is het verschil tussen 3 en 5, anders dan het gewicht?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 November 22, 2015, 11:58:07
edit2Rapporteer  
Gewicht neemt in de regel toe met meer struts, evenals de drag (luchtweerstand).
Echter dat kan volledig teniet gedaan worden doordat een betere controle over het profiel wordt bereikt , evenals betere stijfheid (minder vervorming van de canopy en tijdens sturen) waardoor de luchtweerstand juist weer afneemt.

Ooit had North de Rhino 2007 met wel 8 (!) struts.



Dat ding vloog heel efficiënt. Echter vanwege het hoge gewicht (mede ook door de 2 pump, welke gebruik maakte van rubber (zwaar) slangen....) heel erg kritisch in het low-end, en erg instabiel in grens situaties.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #9 November 22, 2015, 12:01:52
edit2Rapporteer  
stijfheid, een c-kite met 3 struts gaat niet goed komen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 November 22, 2015, 21:32:05
edit2Rapporteer  
stijfheid, een c-kite met 3 struts gaat niet goed komen.

Er zijn er wel een aantal geweest, maar dan liep de LE door als 1e & 5e strut.
Geen succes nummers Wink
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #11 Januari 10, 2016, 18:03:24
edit2Rapporteer  
Ozone 9m, Enduro V1

Na twee dagen de Ozone 9 m, Enduro V1 te kunnen testen, met veel en weinig wind. Gevaren met 14 – 20 Kn, Z, Rockanje, en in 24 -30 kn ZZW, MV2.
De kite ziet er tip top uit, perfect afgewerkt, enige min punt is de pomp touwtje, zit te ver aan de binnenkant tegen de strut aan, dit is wat minder.
Rugzak is te klein voor grote kites, je moet hem wel goed opvouwen.
Deze kite kun je op drie standen varen, deze getest op alle standen gevaren, Freeride, Wave en Freestyle. Dit wordt ook de minpunt van deze kite, te veel opties.
De Wave vond ik hem niet direct en te traag in zijn turns, vooral voor de korte NL golf, maar bij rijden van een golf blijft hij wel mooi naast je driften. Voor iemand die begint met waven dat is het wel mooi begin, maar voor de wave kiter is de REO V3 de ultieme droom voor de golven.
Freestyle, vond ik hem wel iets agressiever, maar nog steeds niet bam in your face, maar om te leren Handle passen, Loopen of andere tricks, is deze niet zo agressief als zijn grote broer de C4, V6!
Freeride, vond ik het prettigste varen, doet wat je wil, leuk voor de algemene kiter die gewoon wil genieten van een beetje springen, keer de golven in, of oefenen van bepaalde tricks, is dit de ideale kite.
Herstarten makkelijk, Hij gaat snel op zijn tip staan om herstart te worden, en behoud goed zijn shape ook bij zacht opgepompt te zijn. in de vlagen blijft hij rustig, niet zenuwachtig.
De Bar 50cm, 2016 ziet er helemaal top uit, enige waar ik beetje moeite mee had, is de drie stelpunten aan de stuurlijnen. Eind knoop, middel knop staat standaard, en 3de knoop staat -5cm, ik weet niet goed waar Ozone hiermee wil bereiken, misschien extra power/depower. Maar goed rest van de bar, vind ik helemaal top, dit zou behoorlijk wat schades aan mijn board besparen.
Overal, dit is een leuke kite voor iemand die opzoek is naar welke style hij/zij wil varen. Voor iemand die tricks te oefenen om dat hij stabiel is en niet genadeloos word afgestraft te worden, maar hij is ook voor de cruiser, is hij super.

Thx Ingmar Brinkman.
Te Koop en testen bij #KitesurfcentrumBouwersdam, #C-side en Kitekings.nl
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #12 Januari 10, 2016, 18:20:51
edit2Rapporteer  
dit hoor ik graag, ook is snel testen!!! Wink
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #13 April 26, 2016, 15:47:11
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/162804563

inspired by nature, driven by the elements... something like 'steers quick as a rabbit, strong as a rhino...'   Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 April 26, 2016, 17:06:59
edit2Rapporteer  
Mooi dat ze de video beginnen met een echte boards Wink
All-round en goede wave-eigenschappen willen ze hiermee zeggen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.