Kite lijnen vraag.

frankey21

Berichten: 49
November 20, 2015, 11:23:52
edit2Rapporteer  
Ik heb net een nieuwe bar gekocht, nu zie ik dat de uiteinden van de kitelijnen gespliced zijn. De extensions zijn ook gespliced en aan de uiteinden van de kitelijnen geknoopt, zie bijgevoegde foto. Aan de uiteinden van de extensions zit wel een ''stukje touw'' om de kitelijnen goed aan de kite te bevestigen.

Mijn vraag: Maakt het uit voor de sterkte van het geheel hoe de extenions in dit geval zijn bevestigd? Of is deze manier van extenden gebruikelijk?

Graag jullie reacties Smiley



kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #1 November 20, 2015, 11:49:29
edit2Rapporteer  
Er is niks geknoopt. De lussen hangen gewoon in elkaar zoals gebruikelijk is. Als je het los haalt begrijp je wat ik bedoel, of misschien bedoel je dat eigenlijk ook. Deze methode is goed en sterkte hangt meer af van de kwaliteit van de splice dan van de manier waarop de extension nu aan de lijn verbonden is. Een sleeve om beide loops had eventueel nog gekunt om slijtage tegen te gaan maar aangezien je niet dagelijks de extension er op zet en weer af haalt is het ook geen probleem om ze weg te laten denk ik.

Mvg, Sebastiaan
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 Februari 03, 2016, 23:26:36
edit2Rapporteer  
Is gebruikelijk maar minder handig snel los te maken. Ik sharklead dus daarom gewoon.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.