WOO kiteboarding performance tracker review and testing

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
November 26, 2015, 19:43:30
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=FzgytwwRHlY

This new WOO device for tracking your jump height for kitesurfing/kiteboarding.
My rough and ready review and testing is not perfect, but hopefully its useful for anyone considering buying one of these.
Its called the WOO KITEBOARDING PERFORMANCE TRACKER.

I had my doubts about its ability to gauge your height from the inertial recorders, but it looks like its not to far off.

Watch the test till the end to see more.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 November 26, 2015, 19:57:28
edit2Rapporteer  
Goede heldere review, is dus best betrouwbaar die Woo!
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #2 November 26, 2015, 21:04:52
edit2Rapporteer  
Pas geleden heb ik 2 Woo's op elkaar geplakt (zelfde firmware) en was eigenlijk verrast hoe dicht bij elkaar de waardes lagen van beide Woo's. Sprongen in golven en vlak water, beide Woo's zaten telkens heel dicht bij elkaar. "heel dicht" is uiteraard een wat vage term dus ik zal dit eens herhalen en de waardes plaatsen. Dit zegt overigens niet dat de hoogte correct zou zijn maar wel dat verschillende Woo's hetzelfde aangeven. (disclaimer, 2 Woo's is uiteraard een nogal kleine poel)

Filmpje hierboven...hij springt met onshore wind volgens mij dus komt tijdens zijn sprong een stukje naar de camera toe, dit kan verklaren waarom hij telkens naar dezelfde kant een afwijking denkt te zien.

Ook doorliften en zelfs tijdens helikopter loop weer omhoog gaan lijkt niet echt voor fouten te zorgen. Maarten sprong 15.9m met 9.1s airtime, als ik de beelden bekijk klopt die 9.1 seconden wat ik gezien de kleine lift in de 2e helikopter loop wel verrassend vond. Beelden zijn helaas van heeeeeeel ver weg dus even op HD zetten om uberhaubt iets te zien

http://www.youtube.com/watch?v=65L6YgT71t4
)

Uiteraard is niet uit te sluiten dat de Woo onder bepaalde omstandigheden in de war te brengen is. Ik vind sprongen van 20+ meter met 6 seconden airtime nogal dubieus bv. Firmwares hebben tenslotte ook updates gekregen in de loop der tijd. Maar ik vertrouw het apparaatje net iets meer dan de inschatting van menig kiter, inclusief mijzelf, over de gesprongen hoogte  Wink
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #3 November 26, 2015, 21:36:02
edit2Rapporteer  
Maar de woo van Zwafra wijkt echt sterk af tov van alle andere wootjes!!  Toch Zwafra  Huh Grin Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.