Foilboarders en spots Noord Holland gezocht

HarryM

Berichten: 58
December 12, 2015, 10:30:39
edit2Rapporteer  
Ik ben op zoek naar mede foilboarders en geschikte spots bij voorkeur in regio Noord Holland. Het lijkt dat ik mn homespot Schellinkhout moet laten varen met mn foil, veel te veel lopen tot het diep wordt. Zelf ben ik net gestart op de foil en het kost nu nog veel energie. Dus alles wat ik minder hoef te lopen...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 December 12, 2015, 12:30:40
edit2Rapporteer  
Ik ben op zoek naar mede foilboarders en geschikte spots bij voorkeur in regio Noord Holland. Het lijkt dat ik mn homespot Schellinkhout moet laten varen met mn foil, veel te veel lopen tot het diep wordt. Zelf ben ik net gestart op de foil en het kost nu nog veel energie. Dus alles wat ik minder hoef te lopen...

Edam of Medemblik zijn goed te doen. Wink
HarryM

Berichten: 58
Antwoord #2 December 12, 2015, 13:40:06
edit2Rapporteer  
Thnx alleen dat zijn de spots met NO - Z,  waar ga je als het NW/W/ZW is? Ik hoorde ook van Wijdenes maar bij het schuilhaventje heeft een beperkte ruimte om je kite op te laten. Of zat ik fout...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 December 12, 2015, 14:10:56
edit2Rapporteer  
Thnx alleen dat zijn de spots met NO - Z,  waar ga je als het NW/W/ZW is? Ik hoorde ook van Wijdenes maar bij het schuilhaventje heeft een beperkte ruimte om je kite op te laten. Of zat ik fout...

Dat wordt moeilijker dan ja, Wijdenes weet ik zo niet.
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #4 December 12, 2015, 20:20:31
edit2Rapporteer  
wijdenes niet heel veel ruimte maar kite oplaten kan wel ging daar vroeger nog met zuid oost weleens .
Wel gelijk diep water
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 December 12, 2015, 21:20:03
edit2Rapporteer  
Gelijk diep met niet teveel chop maken een spot juis ideaal om te foilen.

Gelukkig valt de chop vaak wel mee met de lichte foilwind dus moet je een diepe spot hebben met genoeg ruimte om je kite te starten. Het liefst bog zoveel ruimte dat je er met gemak een grote foilkite kunt starten en landen. Vrijwel iedereen die verslaafd raakt aan de hydrofoil neemt er een race foilkite bij voir de dagen met 5-10kn
HarryM

Berichten: 58
Antwoord #6 December 13, 2015, 09:34:09
edit2Rapporteer  
Diep en vlak, zou het bij Kaap Hoorn, bij Oranje Buiten, dan goed zijn? Bij ZW/W zie ik wel wakeboarders daar kiten. De bestemming was jachthaven voldoende diep dus. Zelf heb ik er nog niet gekite.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #7 December 13, 2015, 12:19:35
edit2Rapporteer  
Diep en vlak, zou het bij Kaap Hoorn, bij Oranje Buiten, dan goed zijn? Bij ZW/W zie ik wel wakeboarders daar kiten. De bestemming was jachthaven voldoende diep dus. Zelf heb ik er nog niet gekite.

Even los van je skills, het is een vrij kleine plek voor foilen, tenzij je volleerd bent en iedere 5 seconden je transition probleemloos kunt maken...
Als beginner zou ik je  die plek zeker niet aanraden (rondom stenen en weinig uitwijkmogelijkheden = veel zwemmen)

... waar ga je als het NW/W/ZW is?

In Noord Holland zul je dan weinig diepe IJsselmeerspots vinden  Wink
pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #8 December 13, 2015, 12:41:15
edit2Rapporteer  
Blijburg en Pampushaven zijn ook diep genoeg voor je foil.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #9 December 13, 2015, 12:50:05
edit2Rapporteer  
Blijburg is idd snel diep, maar alleen met NO aangenaam, andere richtingen tamelijk vlagerig. Ook hier moet je skills meebrengen: Gelukkig geen basaltblokken maar bomen, een brug en palen in het water als je afdrijft
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 December 13, 2015, 13:56:22
edit2Rapporteer  
Is Schellinkhout echt zo ver lopen voordat het diep genoeg word?

Volgens Navionics: http://webapp.navionics.com/#@12&key=iue%60Iwdg^ is het niet veel meer dan 200m en is het redelijk makkelijk te zien waar het diep genoeg blijft. Alleen met aanlandige wind is 200m upwind wandelen erg vervelend ja, maar met sideshore wind kun je je zo naar het diepe laten slepen als je eenmaal kniediep water bereikt hebt.
HarryM

Berichten: 58
Antwoord #11 December 13, 2015, 20:19:26
edit2Rapporteer  
Dank voor jullie feedback en tips, vandaag overigens naar Kaap Hoorn gelopen en klopt het is klein... Dus ik ga de komende periode genoemde spots verkennen! 
Redmar

Berichten: 11
Antwoord #12 December 13, 2015, 23:10:35
edit2Rapporteer  
Hey Harry leuk dat je ook aan het foilen bent. Ben ook op zoek naar mede foilers in NH!

Wie weet waar het beste heen te gaan met pal zuid of ZZO?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 December 13, 2015, 23:22:44
edit2Rapporteer  
Hier in het zuiden stikt het van de spots voor die windrichting Wink
Redmar

Berichten: 11
Antwoord #14 December 13, 2015, 23:47:16
edit2Rapporteer  
toch eens jullie richting op komen dus!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.