Palenrij op de slufter

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #75 Oktober 13, 2015, 19:23:04
edit2Rapporteer  
Slufter is/was geschikt voor kitesurfers die hoogte kunnen houden/ kunnen opkruisen - niets voor beginners.
Alle andere Maasvlakte stranden zijn eigenlijk enkel geschikt voor ver gevorderden: zeer sterke getij stroming, muien die je naar buiten sleuren of je board meteen doen verdwijen, hoge golven, hol brekende golven, beach breaks en shore breaks. En op Parking 6 heb je 350m verderop nog doodleuke beton blokken waar vanwege de stroming bij hoogtij binnen de paar minuten naartoe schuift / spoelt.
Ik vind het onverantwoord dat men vele mensen in gevaar gaat omdat ze zowat verplicht worden niet meer op Slufter te kiten (die palen in de zee zijn gewoon gevaarlijk)

Maar ja dit gaat over mensen en niet over dieren. Dus onbelangrijk.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #76 Oktober 13, 2015, 20:56:02
edit2Rapporteer  
Wat een onzinnige beredenering
Zeg dan niets!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #77 Oktober 13, 2015, 21:12:50
edit2Rapporteer  
Kijken hoe zinnig zijn 1000e post word Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #78 Oktober 14, 2015, 08:46:47
edit2Rapporteer  
Wat een onzinnige beredenering
Zeg dan niets!
Nederlandse beredenering met een Franse slag uitgevoerd resulteert in Belgische onzin.


Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #79 Oktober 14, 2015, 10:59:16
edit2Rapporteer  
Wat een onzinnige beredenering
Zeg dan niets!
Nederlandse beredenering met een Franse slag uitgevoerd resulteert in Belgische onzin.





 Grin
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #80 Oktober 14, 2015, 11:31:23
edit2Rapporteer  
Ach wie weet hoe ze over jullie denken in Belgie...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #81 Oktober 14, 2015, 11:44:58
edit2Rapporteer  
Ach wie weet hoe ze over jullie denken in Belgie...

Precies. Eddy is niet representatief voor onze Zuiderburen is mijn ervaring gelukkig Wink
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #82 Oktober 14, 2015, 18:25:23
edit2Rapporteer  
Wat een goede reactie van RWS zeg.
Ik ben positief verrast en maak er uit op dat er wel degelijk aan ons gedacht wordt.
De palenrij is qua veiligheid misschien niet de beste optie maar wel de meest duidelijke.
En duidelijke zonering is wat we hier nodig hebben.
Vergeet niet dat de spot in gevaar is.
Frenkie100

Berichten: 3
Antwoord #83 November 08, 2015, 20:22:10
edit2Rapporteer  
Hallo, allereerst respect voor allen die zich voor de prachtige spot inzetten!.

Gisteren struikelde ik ook opeens over de nieuwe gevaarlijk palen; wie heeft dit kunnen bedenken; palen midden in een poel die al veel te klein is; dit is echt vragen om ongelukken!.
(Dit is bedacht en neergezet door iemand zonder verstand, ze hadden nog beter een struikeldraadje kunnen spannen)

Verder lees ik dat de vogel populatie is afgenomen, en dat nu alleen kanoers en sportvissers (met van die lekkende 2 takt motoren), het gebied in mogen met een vergunning, komt er ook een vergunning voor kiters?. (Overal waar ik kite zie ik vogels, ik zie niet het verband dat kiters een negatieve werking hebben op vogels, eerder andersom). Als de populatie is afgenomen hebben de vogels dus een betere spot gevonden, lijkt me tijd om het gebied te verkleinen, om het ratio ruimte vs populatie gelijk te houden.

Verder lees ik dat er dus afspraken zijn gemaakt, en vervolgens hebben ze omwille van een experiment,
De grenzen verlegt; wat zijn de voorwaarden voor dit experiment?, wie heeft dit bedacht en wat zijn de (rand) voorwaarden?.
Er zal hier een werkgroep mee bezig zijn; zijn de kiters hierin vertegenwoordigd?; anders is het wachten op ellende!.

Het lijkt mij hoog tijd dat de kiters zich gaan verenigen in een groter verband; en zo meer invloed gaan hebben op het bestemmingsplan van dit gebied; blijkbaar is het bij een aantal ambtenaren weer in de bol geslagen; Brussel in het klein!, te gek voor woorden.

De spot is inderdaad in gevaar; maar dat is geen rede om niet democratisch in verzet te komen!.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #84 November 08, 2015, 21:13:39
edit2Rapporteer  
zodan!  Net geland op aarde?
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #85 November 08, 2015, 23:01:35
edit2Rapporteer  
In het derde daluniversum gaan ze hier heel anders mee om
Frenkie100

Berichten: 3
Antwoord #86 November 08, 2015, 23:12:53
edit2Rapporteer  
Dat klopt; in het derde daluniversum heb je geen dolgedraaide ambtenaren die midden op een kite spot paaltjes in de grond gaan zetten omdat er af en toe een vogel voorbij vliegt!.

Op deze bekrompen planeet wordt je alle vrijheid afgenomen; en loopt iedereen achter de kudde aan;
kan beter weer terug gaan...
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #87 November 08, 2015, 23:29:07
edit2Rapporteer  
misschien kun je beter stoppen met kiten. Het lijkt niet echt de sport voor jou
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #88 November 08, 2015, 23:51:55
edit2Rapporteer  
Gisteren struikelde ik ook opeens over de nieuwe gevaarlijk palen; wie heeft dit kunnen bedenken; palen midden in een poel die al veel te klein is; dit is echt vragen om ongelukken!.

Ha, ha, speciaal een account op kitehigh aangemaakt! Wel humor die Pino die ook al niet op TV is.

Paar gedachten.

1) Poeltje moeten ze volstorten, ondiep stink plasje.
2) Kiters hebben niks te zoeken in het natuurgebied, daar zijn er al zo weinig van in Nederland.
3) De paaltjes staan wel erg ver naar het westen. Misschien is het handiger om gewoon Oostvoorne te sluiten. Daar hebben de vogels meer aan en beginnende kiters gaan toch naar het poeltje op de slufter
4)Ambtenaren verspillen mijn belasting geld omdat sommige zich niet aan de regels houden.
5) Geloof er niks van dat de vogels gestoord werden toen de boeien nog 100 meter naar het oosten lagen, die vogels zijn vast weg om een andere rede. Was de zuidkant van de slufter niet opgespoten met zand uit de Yangtzehaven. Was dat schoon? Meestal is havenslib dat niet.

Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #89 November 09, 2015, 17:22:05
edit2Rapporteer  
Dat klopt; in het derde daluniversum heb je geen dolgedraaide ambtenaren die midden op een kite spot paaltjes in de grond gaan zetten omdat er af en toe een vogel voorbij vliegt!.

Op deze bekrompen planeet wordt je alle vrijheid afgenomen; en loopt iedereen achter de kudde aan;
kan beter weer terug gaan...

Jouw frustratie wordt hier alom gedeeld.
Maar feit blijft dat we met deze regeltjes te maken hebben EN dat sluiten van de spot niet ondenkbaar is als er te veel mensen in het vogelgebied blijven varen.
De palenrij geeft nu iig een goede grens aan.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #90 November 09, 2015, 20:32:11
edit2Rapporteer  
mensen, draai het nu eens om....na veel gesteggel de afgelopen jaren weten we dat we toch vaker aan het kortste eind trekken.
(@frenkie100, wat jij zegt praten wij al jaren over, blablabla.)

Voor dat de palen rij er stond was er altijd gezeik over de overtreders. Die zijn er nu nagenoeg niet dus het heeft simpelweg geholpen.

Realiseer je dat we met deze stand van zaken wel een goede in handen hebben.
Ok...ok...de poel is natuurlijk niet meer wat het geweest is maar er is nog steeds een poel.
De oplettende kiter heeft gisteren en vandaag wederom kunnen  zien dat er verderop richting zee veel variatie is onstaan van zandbanken, vlakke stukken water en mooie golfpartijen, bovendien is er "om de hoek" ook nog MV2 die zich ontpopt als mooie locatie, vooral voor de golfrijders.

Ik vaar er al jaren en heb er alles gezien en gehoord. Er zijn een aantal mensen binnen onze scene die zich in hebben gezet (en nog doen) om deze spot te handhaven. Waardeer dat en respecteer de plek zoals die nu is. Ik zeg je; we hadden veeeeeel slechter kunnen treffen!
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #91 November 09, 2015, 21:31:56
edit2Rapporteer  
En zo is dat!!!
Frenkie100

Berichten: 3
Antwoord #92 November 09, 2015, 23:02:27
edit2Rapporteer  
Fijn dat er ook mensen zijn die buiten de kudde durven te denken (het begon hier meer op een forum voor natuur beschermers te lijken...).

Inderdaad ontplooit de maasvlakte zich tot een prachtig gebied met onvlakke gedeelte; het probleem is juist dat zodra een zeehond of vogel deze plek gevonden heeft, er door een ambtenaar een bordje neergezet wordt dat je er niet meer mag komen, het gaat niet om de situatie maar om de beweging...

Er moet een sterke tegenbeweging komen, die zorgt dat alles bij het normale blijft, en er dus bijvoorbeeld niet midden in de poel bordjes neergezet worden; laat de andere partij eens goed nadenken en overleggen voordat ze iets stoms doen... Stel je op als leidend voorwerp en de ander maakt hier dankbaar gebruik van...
CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #93 November 10, 2015, 02:17:46
edit2Rapporteer  
Mooie benadering Ron  ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #94 Januari 14, 2016, 11:42:59
edit2Rapporteer  
Artikel in de AD een eigen topic gegeven: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=52088.0
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.