Hydrofoil locaties Nederland

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #25 Oktober 12, 2016, 16:42:42
edit2Rapporteer  
De warme september maand is natuurlijk ook niet goed geweest tegen het wier. Een local die er meer vanaf weet zou handig zijn, tenzij je de gok wilt nemen uiteraard.
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #26 Oktober 12, 2016, 17:12:37
edit2Rapporteer  
Vandaag op Edam gevaren het wier is zo goed als weg.
HarryM

Berichten: 58
Antwoord #27 Oktober 14, 2016, 07:33:33
edit2Rapporteer  
Met N-NW Andijk, ik stap altijd op bij t strandje voor de loopbrug boven t kommetje, hoef je weinig te lopen, Z-W ga ik toch de uitdaging aan om 10 min te lopen door t ondiepe water bij Schellinkhout maar er zijn altijd meer foilers, Met O-NO ben ik vaak op Medemblik, ook weinig looen maar heerlijke spot.
Succes en ik zie je op t water  loser
Jhann

Geen avatar

Berichten: 11
Logs: 0 | 121 uur
Antwoord #28 Januari 04, 2017, 15:10:50
edit2Rapporteer  
Ik vind Hoek van Holland net ten noorden van de pier ook geschikt bij 13-17kts ("activiteiten strand"). Bij on shore wind kan je enorme legs maken. De pier schermt bij ZW wind goed af van chop & swell. Condities iets beter bij laagwater dan bij hoogwater, maar er zijn dan wel wat zandbankjes net onder de kust, dus niet te dichtbij de kust komen.

Verder naar het noorden (bij de boei) ontstaan er grote golven/breaks ivm grotere zandbank, zeker als de wind aantrekt. Boven de 17-18kts wordt de branding daar te sterk om makkelijk door te komen met je foil, zeker bij hoog water. Achter de boei wel  prima foilen.

Loopafstanden tot de parkeerplaatsen zijn ook goed en er is in de zomer horeca.
gerrit

Berichten: 188
Antwoord #29 Maart 17, 2018, 00:17:42
edit2Rapporteer  
Update

Weijdenes: inmiddels officiele spot??  Mooie parkeerplaats 2 strandjes geen verbodbord gezien ideale foil plek

Windrichting  Noord oost tot ZUID


http://youtu.be/AKjtVnXEf9U


Blijburg: De mooie vlakwater kom is nu een bouwput ....er komt daar een woonwijk

tochtje naar Pampus is altijd leuk!

Aan de ijsselmeerkant uiteraard nog mogelijkheden genoeg om te kiten van NOORD tot ZuidOOST


http://youtu.be/_QgprSJIdMo


Marina Muiderzand:  Nu helaas betaald parkeren... 2 euro van 1600 tot 2200 uur  5 euro voor een dagkaart 35 euro voor onbeperkt parkeren de komende jaren 35 euro is borg dus eigenlijk gratis ( van 1 april tot 31 okt) Kaart haal je bij Havenkantoor

Strand is net opnieuw aangelegd

Windrichting West tot Noord (zuidwest is ook wel redelijk)

Helaas vanaf Mei erg veel last van waterplanten tot eind oktober


http://youtu.be/Y-ohN6A10TE
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #30 Maart 17, 2018, 12:37:29
edit2Rapporteer  
Helaas vanaf Mei erg veel last van waterplanten tot eind oktober

Nog vaker foilen Gerrit, maai je al dat wier af Wink
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #31 Juni 24, 2018, 23:16:53
edit2Rapporteer  
Hmm zijn er mensen met ervaring met het foilen bij Kijkduin of Scheveningen? Als ik naar de zeekaart kijk lijkt het er snel diep te dus dat zou geen probleem moeten zijn. En hoe is de zandmotor om je eerste meters te maken? Is die diep genoeg (al dan niet bij hoog water)?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #32 Juni 25, 2018, 08:57:36
edit2Rapporteer  
Noordzee kust is altijd geschikt om te foilen als je op let waar de zandbanken liggen en je Sideshore condities uit zoekt zonder hoge shorebreak.

Poel op de zandmotor is erg tricky omdat je de ondieptes slecht ziet door de afwezigheid van de golven. Het wordt wel eens gedaan, maar ga niet klagen over schade aan je foil door een botsing met een zandbank.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #33 Juni 25, 2018, 13:13:22
edit2Rapporteer  
Ga a.u.b. niet tussen de drukke twintip locaties oefenen met je foil.
Bij de slufter net mijn benen niet weten te breken omdat iemand van zijn foil viel en zijn foil recht op mij af kwam schieten.
Ik kon er nog overheen springen, een beginner had een probleem gehad.
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #34 Juni 25, 2018, 13:58:53
edit2Rapporteer  
Als ik het doe dan is het op een dag(deel) dat er zo weinig wind is dat er toch niemand anders is. Ik heb een broertje dood aan (veel) mensen om mij heen, ook op de tt Smiley En al helemaal als ik aan het prutsen ben.

Dat de poel tricky was vermoede ik al ja.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #35 September 11, 2018, 13:07:35
edit2Rapporteer  
Zuidlaardermeer is ok voor 't foilen, wel buiten de gele boeien  blijven (ondiepe zone) en niet verder dan halverwege 't meer kiten.

Is er ergens een ge-update lijst te vinden met de Foilspots?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #36 Juni 15, 2020, 18:00:37
edit2Rapporteer  
.foutje bedankt  Grin



Drei

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #37 November 01, 2021, 10:06:07
edit2Rapporteer  
Gaat er ook om of het vlak genoeg is. Bergen op zoom, binnenschelde diep genoeg?
binnen schelde is top , ja en niet naakt , maar gewoon pakki aan
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #38 November 20, 2021, 14:47:27
edit2Rapporteer  
binnenschelde is op meeste plaatsen te ondiep. Enkel korte masten

Roompot bij NO en Oost wind rond hoogtij (anders te ver sleuren van materiaal doorheen kniediep water of vlak strand)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.