Kiter onwel zandmotor 21 december

Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
December 21, 2015, 21:34:29
edit2Rapporteer  
Kitemaat van me app'te dat hij vanmiddag samen met zijn broer een kiter heeft moeten reanimeren en beademen. Deze onfortuinlijke kiter lag bewusteloos in het water en ademde niet meer. Na een paar minuten reanimatie ging hij weer ademen en had een pols, maar niet bij bewustzijn. Weet iemand hoe het met deze gast is.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 December 21, 2015, 21:56:42
edit2Rapporteer  
Oef, dat klinkt niet best. Hopelijk waren ze er op tijd bij!
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #2 December 21, 2015, 22:39:34
edit2Rapporteer  
http://m.westlanders.nu/nieuws/kitesurfer-ernstig-gewond-bij-ongeluk-zandmotor-15625/
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 December 21, 2015, 22:46:41
edit2Rapporteer  
Dat klinkt inderdaad niet goed! Hopelijk volgt een goede afloop!
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #4 December 22, 2015, 11:19:06
edit2Rapporteer  
En wat goed ze konden reanimeren. Laat weer het belang van goede EHBO skills zien* als je aan een extreme sport doet. Ik ga maar eens heel rap een cursus doen.

Hoop dat het slachtoffer er goed uit komt.

*) edit
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #5 December 22, 2015, 11:53:35
edit2Rapporteer  
blijkbaar iemand met een waveboard, gezien het board op het dak van de auto.....
Zal geen extreme moves gemaakt hebben lijkt mij....benieuwd wat er dan gebeurd is...onwel geworden?
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #6 December 22, 2015, 11:58:11
edit2Rapporteer  
Dat lijkt wel een longboard. Zou die niet van de reddingsbrigade zelf zijn?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 December 22, 2015, 12:12:56
edit2Rapporteer  
En wat goed ze konden reanimeren. Laat weer het belang van goede EHBO skills als je aan een extreme sport doet. Ik ga maar eens heel rap een cursus doen.

Hoop dat het slachtoffer er goed uit komt.

Zo denk ik er ook over ...... spoedig inschrijven voor een EHBO-cursus.

Voor de betrokken kitesurfer en voor onze sport hoop ik dat het allemaal goed komt.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 December 22, 2015, 12:14:30
edit2Rapporteer  
Dat board hoort gewoon bij de reddingsbrigade. Verder is het, zonder pragmatische info, allemaal speculeren over wat er gebeurd is.
Voor de persoon in kwestie met z'n allen maar hopen dat het goed afloopt.

Het gaat de afgelopen dagen ( en ook deze week ) weer goed los met de wind. Kitesurfen onder de huidige omstandigheden is iets heel anders dan "op een mooie zomerse dag aan de vlieger hangen" .
Kijk een beetje uit jongens!  
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #9 December 22, 2015, 14:03:24
edit2Rapporteer  
Dat board hoort gewoon bij de reddingsbrigade. Verder is het, zonder pragmatische info, allemaal speculeren over wat er gebeurd is.
Voor de persoon in kwestie met z'n allen maar hopen dat het goed afloopt.

Het gaat de afgelopen dagen ( en ook deze week ) weer goed los met de wind. Kitesurfen onder de huidige omstandigheden is iets heel anders dan "op een mooie zomerse dag aan de vlieger hangen" .
Kijk een beetje uit jongens!  

inderdaad te hopen dat het goed gaat komen!

wat betreft de omstandigheden, die was daar aflandig dus zeer waarschijnlijk rete vlagerig!
Liniminie

Berichten: 23
Logs: 0 | 160 uur
Antwoord #10 December 22, 2015, 20:01:32
edit2Rapporteer  
Hoorde net uit netrouwbare dat het geen kiteongeluk was, kennis van hem appte dat de jongen onwel geworden was en nog steeds in het ziekenhuis ligt.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #11 December 22, 2015, 22:10:28
edit2Rapporteer  
@Linimimie, hoe is het met die gast? Maat van me vroeg zich af of hij nog leefde en zo ja, of alles goed komt. Aan zijn verhaal te horen was het vrij heftig, geen hartslag, niet meer ademen en inhoud van maag en water uit de longen..Zij hadden ook geen ongeluk zien gebeuren, zagen hem levenloos in het water liggen, daar waar hij een paar minuten daarvoor in het water zat.

Hebben we het wel over dezelfde persoon. Jij praat over een jongen, de gast die gereanimeerd was is in beleving van de "redders" eind 30. Maar hé in de hectiek van het moment zullen ze vast niet heel goed een leeftijd hebben kunnen inschatten
Liniminie

Berichten: 23
Logs: 0 | 160 uur
Antwoord #12 December 22, 2015, 22:38:15
edit2Rapporteer  
@flylikehell nee klopt wel, ik noem iedereen jongen. Vanwege zijn privacy roep ik hier liever niks over wat er precies gebeurd is, vandaar mijn cryptische 'onwel' geworden. Wilde alleen aangeven dat het geen kite ongeluk was, en dus niks met onverstandig kiten met aflandige wind te maken heeft. Laten we allemaal hopen dat hij er weer bovenop komt, en zo ja, hulde aan de gasten die hem hebben gered.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 December 22, 2015, 23:20:48
edit2Rapporteer  
Dat hij in het water lag met wetsuit klopt wel?
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #14 December 23, 2015, 01:11:10
edit2Rapporteer  
Uiteindelijk zou het wel goed zijn om een stukje vaagheid weg te nemen en op privacy respecterende manier een verslagje neer te zetten van wat er gebeurd is. In het kader van geen indianenverhalen en dat iedereen er iets van zou kunnen leren. Maar goed, het is al gezegd maar belangrijkst blijft dat deze jongen er weer bovenop komt.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #15 December 23, 2015, 09:19:32
edit2Rapporteer  
Samengevat: iemand die aan het kiten was is onwel geworden (lees: heeft niets met kiten te maken), verzopen en succesvol gereanimeerd door andere kiters. Hoeveel meer details heb je nodig? Er valt niets meer van te leren voor andere kiters dan: niet onwel worden als je kite.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #16 December 23, 2015, 11:22:24
edit2Rapporteer  
Samengevat: iemand die aan het kiten was is onwel geworden (lees: heeft niets met kiten te maken), verzopen en succesvol gereanimeerd door andere kiters. Hoeveel meer details heb je nodig? Er valt niets meer van te leren voor andere kiters dan: niet onwel worden als je kite.

Amen!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 December 23, 2015, 19:20:26
edit2Rapporteer  
Aantal offtopic reacties verwijdert. Niet gepast in een topic over iemand die voor zijn leven vecht!
ditispablo

Berichten: 259
Antwoord #18 December 24, 2015, 15:25:47
edit2Rapporteer  
goed gedaan admin !
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #19 December 31, 2015, 15:38:01
edit2Rapporteer  
Voor de kiters die EHBO en reanimatie hebben..
Een kiter die je uit het water haalt, (die mogelijk water in zijn longen heeft) natuurlijk behandelen als drenkeling...
Dus eerst 5 x Beademen. Voordat je de reanimatie cyclus start...

Complimenten aan de gasten die de reanimatie hebben gedaan....
En voor de kiter, STERKTE !!!!!!

Coon

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #20 Januari 28, 2016, 16:44:12
edit2Rapporteer  
Ik zie dit bericht nu pas... Ik heb zelf gereanimeerd die dag met twee onbekenden (broers). Als degene die er bij waren meer willen weten, ik heb contact gehad met bekenden van de persoon in kwestie. Stuur even een mail naar coenvdlinden at gmail.com. Of als iemand deze broers kent, stuur even een bericht.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.