Zomer: Kiten in Europa met gezin?

Karst71

Berichten: 170
Januari 07, 2016, 22:08:20
edit2Rapporteer  
Beste allen,

Ik zoek een goede bestemming voor de zomervakantie voor een periode van 2 weken.

Indien mogelijk te rijden, maar vliegen is een optie. Zoals het er nu naar uitziet zal ons geliefde huisje op Terschelling niet vrij zijn ten tijde van onze vakantie   Sad

De verlanglijst:

Kiten voor de jongens (inclusief pappa)
Golfsurfen voor dochterlief
Zon en aangename temperaturen voor mevrouw
Bij geen wind ook wat cultuur en/of natuur

Het liefste met auto te bereiken, maar eventueel vliegen.

Bij voorkeur een vakantiehuis of appartement.

Zijn er bijvoorbeeld meren in Frankrijk/Italië met een betrouwbare termische wind?

Ik hoor graag jullie ideeën!

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1 Januari 07, 2016, 23:54:20
edit2Rapporteer  
Citaat
Zoals het er nu naar uitziet zal ons geliefde huisje op Terschelling niet vrij zijn ten tijde van onze vakantie

Dat is jammer , dan zou ik als je het daar goed naar je zin heb gehad op Teksel gaan kijken  ThumpsUp

Jou gehele verlanglijst staat op Teksel  ThumpsUp

Ik ben er nu 4 keer geweest met vrouw en kids en heb mij en het gehele gezin daar altijd prima vermaakt  ThumpsUp

En het mooie is dat we dit jaar richting Terschelling zitten te denken, dusss als je nog tips heb voor ons ?  Grin


http://vimeo.com/135552055

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Januari 08, 2016, 00:12:42
edit2Rapporteer  
Helaas heb ik geen goede windervaringen met Zuid-Frankrijk ...... maar de golf van Rosas, net over de grens bij Perpignan schijnt te bieden wat jouw gezin wenst.

Ik heb geboekt op camping La Gaviota ..... direct aan het strand YeSS
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Januari 08, 2016, 00:18:37
edit2Rapporteer  
Golf  (baai) van Rosas ben ik oook een keer geweest en daar na nooit meer, wat een ellende  ThumpDown. Stervensdruk met malle spanjaarden en wachten tot de middag om een uurtje te varen  ThumpDown
Gaan we nooit meer heen  ThumpDown


Voordeel van Teksel en het nadeel van Zuid Frankrijk is de reis tijd, scheelt je een heleboel tijd en geen gejengel van schreeuwende kinderen achterin de auto.


Wat je dan wel weer mis is als je geluk heb is de zwarte zaterdag, in Frankrijk,  volop file,s en altijd leuk voor de kinderen  loser  Grin
Baai van Rosas is 4 dagen van je vakantie naar de kl..te i.v.m de reistijd,   2 dagen heen en 2 dagen terug  ThumpDown


Teksel dus.................. toch ?  Joepie YeSS


http://www.youtube.com/watch?v=qSyZF3FmSEE

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Januari 08, 2016, 08:34:44
edit2Rapporteer  
Ja, Texel lijkt me geweldig: zon, zee, wind en  ....... Haring High Richard ..........  Grin

Met wat geluk kom je op een van zijn videoproducties ......  Wink
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #5 Januari 08, 2016, 09:56:14
edit2Rapporteer  
In de app zitten wel paar huisjes bezitters, want niet naar Terschelling kan natuurlijk niet! Dan wordt je geroyeerd Grin
Timswim

Berichten: 13
Antwoord #6 Januari 08, 2016, 09:59:18
edit2Rapporteer  
Afgelopen zomer naar Lacanau ocean geweest op camping Les Grand Pins van de organisatie Yelloh Village. Het ligt ten westen van Bordeaux aan de kust.

De campings is echt perfect er is veel te doen en er loopt vanaf de camping een pad naar het strand.
Iedereen op de camping heeft surfboard / bodyboard en whatever bij z'n campingplek liggen en rijdt op z'n longboard naar het supermarktje.
Op de camping hebben ze een stand waar je je kan aanmelden voor surflessen.
Het dorp en boulevard ligt op loopafstand van de camping, ook aan de boulevard wordt gesurft.
De boulevard heeft veel surfshops en eetgelegenheden.

Op "Plage sud" mag je kiten en wanneer het op het strand voor de camping rustig is, wordt het hier gedoogd. Het enige nadeel is soms/meestal de hoge golfslag, maar op een kwartier rijden van de camping zit een meer (Etang de Lacanau) waar veel gewindsurft en gekitesurft wordt.
Ook zit er aan de rand van het meer een kleine wakeboardbaan, indien je een uurtje richting Bordeaux rijdt heb je een groter wakepark.

Wanneer je richting het zuiden gaat heb je Arachon Bay, een baai met diverse spots om te kiten.

Maar er is ook nog een soort van Woestijn op een klein uurtje rijden waar je kan sandboarden.

Oftewel genoeg te doen voor het hele gezin!
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #7 Januari 08, 2016, 11:08:20
edit2Rapporteer  
Afgelopen zomer naar Lacanau ocean geweest op camping Les Grand Pins van de organisatie Yelloh Village. Het ligt ten westen van Bordeaux aan de kust.

De campings is echt perfect er is veel te doen en er loopt vanaf de camping een pad naar het strand.
Iedereen op de camping heeft surfboard / bodyboard en whatever bij z'n campingplek liggen en rijdt op z'n longboard naar het supermarktje.
Op de camping hebben ze een stand waar je je kan aanmelden voor surflessen.
Het dorp en boulevard ligt op loopafstand van de camping, ook aan de boulevard wordt gesurft.
De boulevard heeft veel surfshops en eetgelegenheden.

Op "Plage sud" mag je kiten en wanneer het op het strand voor de camping rustig is, wordt het hier gedoogd. Het enige nadeel is soms/meestal de hoge golfslag, maar op een kwartier rijden van de camping zit een meer (Etang de Lacanau) waar veel gewindsurft en gekitesurft wordt.
Ook zit er aan de rand van het meer een kleine wakeboardbaan, indien je een uurtje richting Bordeaux rijdt heb je een groter wakepark.

Wanneer je richting het zuiden gaat heb je Arachon Bay, een baai met diverse spots om te kiten.

Maar er is ook nog een soort van Woestijn op een klein uurtje rijden waar je kan sandboarden.

Oftewel genoeg te doen voor het hele gezin!

Hoe zit het daar met de wind??
pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #8 Januari 08, 2016, 11:14:30
edit2Rapporteer  
Baai bij Rosas, zowel kiten, strand etc
Elke dag wind wel grote maten maar komt de tramontana wind dan is het knallen.
Timswim

Berichten: 13
Antwoord #9 Januari 08, 2016, 11:19:10
edit2Rapporteer  
Ik heb er in de 2 weken, 3x kunnen kiten en dat kwam niet omdat er niet genoeg wind was, maar ook omdat ik met de rest van het gezin op vakantie was (Kids van 2 & 4 jaar).  

Voornamelijk W / NW gehad. De wind was naar mijn mening niet vlagerig, maar ik vergelijk het dan ook met Strand Horst / Veluwemeer waar ik normaal gesproken te vinden ben.

Voordat we op vakantie gingen heb ik gelezen en van andere mensen gehoord dat de wind bij Mimizan (verder naar het zuiden) niet top is om te kiten. Maar in Lacanau heb ik hier weinig van gemerkt.

Had alleen m'n 10M mee op vakantie.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 Januari 08, 2016, 12:32:23
edit2Rapporteer  
Citaat
Het enige nadeel is soms/meestal de hoge golfslag, maar op een kwartier rijden van de camping zit een meer (Etang de Lacanau) waar veel gewindsurft en gekitesurft wordt.

Dat klopt die golfslag is erg hoog. Toen wij er waren werd er ook niet gekite maar gegolfsurft.  Dat meer zijn we ook geweest maar was bijzonder vlagerig, niet echt lekker ontspannen varen  ThumpDown.
Wij waren er in de mei vakantie en in de zomer schijnt er overdag een kite verbod te zijn, weet het niet helemaal zeker, dus even navragen

Zit nog een meer verderop, meer van Hourtin. Ik heb daar niet gevaren maar het meer is wel een stuk groter dan Lacanau


Citaat
In de app zitten wel paar huisjes bezitters, want niet naar Terschelling kan natuurlijk niet!
En zo is dat ThumpsUp wat is een leuke en gezellige camping op Terschelling waar je centraal sta. ?

O ja, mijn vrouw wil ook dicht bij het strand staan Klaas, zodat ze ,s morgens kan gaan zing nengen of yogaaen 
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #11 Januari 08, 2016, 18:19:04
edit2Rapporteer  
Camping Stortemelk Richard
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #12 Januari 08, 2016, 18:41:01
edit2Rapporteer  
Huh?   Huh Wanneer ik zoek op  camping stortemelk kom ik op Vlieland uit.... Huh
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #13 Januari 08, 2016, 19:48:38
edit2Rapporteer  
Huh?   Huh Wanneer ik zoek op  camping stortemelk kom ik op Vlieland uit.... Huh

snap je de hint niet  schater loser schater
Repete

Berichten: 123
Antwoord #14 Januari 08, 2016, 19:50:22
edit2Rapporteer  
In de buurt van Bordeaux is de wind in de zomer ruk.... In twee weken 1 of 2 keer kunnen kiten....
Zou ik eerder voor Texel gaan.. Top in de zomer
Mar10e

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #15 Januari 08, 2016, 20:33:57
edit2Rapporteer  
Portugal! Bij alvor heb je een lagoon. Je kan in de regio ook goed golfsurfen.
Karst71

Berichten: 170
Antwoord #16 Januari 08, 2016, 23:08:07
edit2Rapporteer  
Hoi Allen,

Bedankt voor de eerste ideen en suggesties!

Sorry Wazzahh we komen nog wel rond de Willem Bakker ff naar Terschelling hoor! Hopelijk redt dat mijn lidmaatschap  Roll Eyes.

Suggesties van Portugal en Rosas vind ik interessant. Zijn er meer ervaringen met die bestemmingen?

pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #17 Januari 08, 2016, 23:21:51
edit2Rapporteer  
Baai of Roses zie,
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=51141.msg714722#msg714722
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #18 Januari 08, 2016, 23:23:09
edit2Rapporteer  
Denemarken
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #19 Januari 09, 2016, 00:22:54
edit2Rapporteer  
Fehmarn... Wel iets frisser misschien maar super mooi om te kiten/surfen etc. Ook mooie natuur en ook wel wat cultuur.
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #20 Januari 09, 2016, 10:36:24
edit2Rapporteer  
Zelf ook jaren in mei/juni in Rosas geweest. Helaas is het niet erg windzeker, heb daar ook enkele jaren gezeten dat het dagen achter elkaar niet waait. Ook komt de Tramontana hier voor. Dit is een wind uit de bergen (noord-west), erg vlagerig, hard en aflandig. Meestal staat deze wind enkele dagen tot een week. Andere jaren was het wel weer top, wind gaat daar ook pas aan na het middaguur en houd dan aan tot 16:30/17:00.
D0MI

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #21 Februari 07, 2016, 22:52:00
edit2Rapporteer  
FUERTEVENTURA North Shore. Golven, wind (elke dag 25kts) en zon. Ik ga al 4 jaar en Fuerte heeft altijd goeie condities.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #22 Februari 08, 2016, 13:21:42
edit2Rapporteer  
Kijk eens naar Portigal: Peniche ten zuiden van Lissabon: Thermische wind om te kiten en goven om te surfen.
Guincho is vol ind e zomer, maar er zijn veel spots in de buurt, en je kunt er goed vertoeven!
Dude1

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #23 Februari 08, 2016, 21:13:40
edit2Rapporteer  
Guincho naast Lissabon, een echte aanrader. Bijna elke dag wind in de zomer, mooie golven. Lekker temperatuurtje, veel te zien, goed eten en niet duur. Top locatie voor Kitesurfen, surfen en windsurfen.

MDekker

Geen avatar

Berichten: 32
Antwoord #24 Februari 09, 2016, 19:24:13
edit2Rapporteer  
Naast Guicho is ook Viano do Castelo (vlakbij Esposende) een spot met veel (thermische) wind in de zomer. Als je vlakbij een top stad wilt verblijven zou ik naar Guincho gaan.

Peniche was weinig wind afgelopen jaar toen ik er was, juni. Het zelfde geldt voor Lagoa de Obidos.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.