Gaastra Kiteboarding | Kite: Spark

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Januari 23, 2016, 13:43:17
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/152432741

FREERIDE | BIG AIR FREESTYLE | WAVE
For 2016 the Spark is an all new concept of Freeride! It´s new light-weight three-strut construction ensures very stable flight characteristics and easy control. This means the spark provides the rider with progressive bar pressure and direct feedback about the position of the kite. Extremely easy relaunch by just pulling one side of the bar!

The kite is designed for all conditions and is characterized by its early low wind and high depower abilities. Fast reactions on steering impulses combined with an enormous amount of hangtime will set a bench mark in big air freestyle.
The Spark features predictable pop which invites advancing riders to lift off. Stable drifting while lines are slack ensure perfect handling when wave riding – this is why the Spark is our definition of Crossover!

 
FACTS
    – easy control and stability
    – clear feedback
    – extreme easy relaunch
    – huge wind range
    – long hangtime

 
Target Group
Freerider, medium level to experienced rider who enjoys perfect handling in all conditions and styles.

info: http://ga-kiteboarding.com/
Joshua

Berichten: 55
Antwoord #1 Januari 23, 2016, 13:57:27
edit2Rapporteer  
Het lijkt er op dat er een foutje in de tabel zit bij de spark 5, de projected area kan volgens mij namelijk niet groter zijn dan de flat area.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Januari 23, 2016, 15:25:59
edit2Rapporteer  
Het lijkt er op dat er een foutje in de tabel zit bij de spark 5, de projected area kan volgens mij namelijk niet groter zijn dan de flat area.

Typ fout vermoed ik, had 3.51 vierkante meter moeten zijn Wink
Ik ben wel blij met fabrikanten die zulke uitgebreide info verschaffen. Gevorderde kiters zegt dat nl. wel wat.

Leuke kite, en best een "hoge" AR voor  een wavekite.
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #3 Januari 23, 2016, 19:53:55
edit2Rapporteer  
Wel mooie kites die nieuwe gaastra zou wel eens die pact willen proberen
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #4 Januari 23, 2016, 20:53:17
edit2Rapporteer  
Wel mooie kites die nieuwe gaastra zou wel eens die pact willen proberen
Doe me dan liever de high end van jouw Torches maar...  Tongue
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #5 Januari 23, 2016, 21:11:01
edit2Rapporteer  
Ik vraag me wel af hoe de spark zich nou tegen de pure verhoud , zouden volgens de omschrijving nu zon beetje hetzelfde doen. de pact is wel duidelijk een pure c kite, mar wat is dan de pure?

http://vimeo.com/152434342


kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #6 Januari 24, 2016, 13:13:46
edit2Rapporteer  
Wel mooie kites die nieuwe gaastra zou wel eens die pact willen proberen
Doe me dan liever de high end van jouw Torches maar...  Tongue

Ach je hebt toch altijd de hoop met andere kites 2 x zo hoog te gaan .
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #7 Januari 24, 2016, 22:42:17
edit2Rapporteer  
Ik vraag me wel af hoe de spark zich nou tegen de pure verhoud , zouden volgens de omschrijving nu zon beetje hetzelfde doen. de pact is wel duidelijk een pure c kite, mar wat is dan de pure?

Spark is een freerider vergelijkbaar met oa. F-One Bandit, North Rebel, Flysurfer Boost, SS Rally, Core XR4, Airush Lithium, Ocean Rodeo Prodigy
Pure is een freestyler ('mix' van SLE en C-kite) vergelijkbaar met oa. SS RPM, North Dice, LF Envy, Cabrinha FX, PL Escape, Airush Union
Pure Pact is freestyle/wakestyle (hardcore C-kite) vergelijkbaar met oa. SS Fuel, Cabrinha Chaos, Naish Torch, Core Impact, Ozone C4, Airush Razor, Wainman ManiaC

Spark is zo te zeggen toegankelijker dan de Pure, de Pure is speelser. Spark blinkt meer uit in depower, comfort en stabiliteit, de Pure is meer lift en sneller sturen maar iets minder comfort (lowend en depower).
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Januari 24, 2016, 23:24:29
edit2Rapporteer  
Je bedoeld met de laatste de Pact neem ik aan Klaas?
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #9 Januari 25, 2016, 11:08:36
edit2Rapporteer  
Weet iemand of de Pure aangepast is in vliegeigenschappen nu de Pact er is?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Januari 25, 2016, 11:45:51
edit2Rapporteer  
Weet iemand of de Pure aangepast is in vliegeigenschappen nu de Pact er is?


Zover ik weet is het een snellere kite geworden, meer zoals de RPM/GTS3 etc.

Kijk hier maar eens naar: http://gleiten.tv/index.php/video/action/view/v/2075/page/346/
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #11 Januari 25, 2016, 12:15:34
edit2Rapporteer  
Weet iemand of de Pure aangepast is in vliegeigenschappen nu de Pact er is?

De Pure is een compleet nieuw kite geworden, idd vanwege de Pact heeft de Pure nu minder brede tips gekregen en verder meer strekking naar achteren (meer hybrid dus). Hierdoor meer depower gekregen en dus meer comfort, kortom is nu een meer sportieve allrounder dan vorig jaar.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 Januari 25, 2016, 12:24:46
edit2Rapporteer  
Is het nu "Gaastra-Kiteboarding" of "GA-Kiteboarding" ?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #13 Januari 25, 2016, 12:51:49
edit2Rapporteer  
Is het nu "Gaastra-Kiteboarding" of "GA-Kiteboarding" ?

GA is wat het nu is en voortgevloeid uit Gaastra.
Reden: Marketingblabla
simon106

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #14 Augustus 23, 2020, 22:34:09
edit2Rapporteer  
Wie kan mij vertellen welke bar (merken) er compatibel zijn met een gaastra kite?
paulg

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #15 Augustus 25, 2020, 10:04:15
edit2Rapporteer  
Om te voorkomen dat je je stuurlijnen aan je leading edge monteert heeft een kite lusjes aan de powerlijnen en knoopjes aan de stuurlijnen.

Of andersom, en dat is het irritante: er is geen industrie standaard.

Maar makkelijk op te lossen: je koopt een setje pig tails (bijvoorbeeld bij infexion) en daarmee past iedere bar op iedere kite.

Enige geneuzel wat je ook nog hebt is 'hoge V' en 'lage V': ken de actuele situatie niet maar vroeger had North barren waarvan de power lijn enkel was en zich hoger pas in 2en splitsten. Er zijn puristen die vinden dat je erg voelt als je een 'hoge V' bar op een niet 'hoge V' kite zet. Heb het getest: ik voel het verschil een klein beetje bij een grote kite, maar als je t niet weet merk je het niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.