Bestuur NKV Hoe zit het nou met de Spots Andijk-Medemblik-Enkhuizen??

www.kite-freaks.nl

Geen avatar

Berichten: 36
Januari 24, 2016, 17:07:35
edit2Rapporteer  
Beste Bestuur NKV,

Aangezien ik geen reactie heb mogen ontvangen op mijn verstuurde E-mail en in een ander topic..probeer ik het nogmaals hier...

Ik zal mijn verstuurde mail even knippen en plakken:

 
Beste NKV,

Momenteel maak ik mij zorgen over de kitesurf spots  Andijk en Medemblik.

Ook bij de spot Enkhuizen heerst veel onduidelijkheid wat wel en niet mag, niemand kan mij helderheid geven.

Kunnen jullie mij vertellen hoe en wat over deze mooie kitesurf locaties in Noord-Holland, graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Ook heb ik Dhr. Rotmans in CC. Omdat ik weet dat hij ook verstand van zaken heeft.

Met  vriendelijke groet,

Bas Meerwijk

Graag zouden de local's en ik helderheid en antwoord willen krijgen van het NKV....Het laatste wat we willen is dat deze spots gesloten gaan worden..

Vriendelijke groet Bas Meerwijk en alle Local's

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Januari 24, 2016, 17:46:14
edit2Rapporteer  
Even een quote uit dit topic: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=52088.msg723510#msg723510

Dat is juist Evan en Wazzaah.
Dus ben jij die "iemand" , welke de hele materie beheerst/begrijpt en zich prima in politieke kringen kan bewegen, neem dan contact op met NKV

Het heeft vast met dit punt te maken kan ik mij zo voorstellen.
isomis

Berichten: 205
Antwoord #2 Januari 24, 2016, 19:02:33
edit2Rapporteer  
Naar welk email-adres heb je gemaild? Ik heb zo mijn vermoeden..........
Slis

Berichten: 563
Antwoord #3 Januari 24, 2016, 21:25:31
edit2Rapporteer  
Beste Bas,
Wellicht komt onze reply in de spam terecht want ik heb je direct geantwoord. Tevens heb ik je ook via facebook aangeschreven.

Dus wellicht ligt het aan jou?

En Matthijs, de support mail verwerken we nu als bestuur
Gezien Yvette niet langer werkzaam is voor de NKV middels nieuwsbrief gecommuniceerd.

In elk geval neemt Hans contact met je op
Fijne avond.
www.kite-freaks.nl

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #4 Januari 24, 2016, 22:02:54
edit2Rapporteer  
Beste Slis,

Beide helaas niet gezien/ontvangen..zou je misschien nogmaals de moeite kunnen en willen nemen om jouw reactie naar mij te mailen?...en top dat Hans even contact opneemt..

ingelijks
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #5 Januari 24, 2016, 22:16:01
edit2Rapporteer  
mmmmh....

ipv met PMtjes te communiceren denk ik dat het voor velen NHers (en andere kiters die Noord Holland bezoeken) meer dan wenselijk is als dit gewoon duidelijk naar buiten gecommuniceerd wordt.
En aangezien dit forum door vele gelezen wordt, mag het zeker ook hier gepubliceerd worden. Dat zullen vele kiters appreciëren  ThumpsUp







www.kite-freaks.nl

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #6 Januari 24, 2016, 23:17:27
edit2Rapporteer  
Nog beter inderdaad..het is natuurlijk geen staats geheim... hoe het er nu voorstaat is dat de kiters op deze spots inclusief mijzelf denken 'netjes' met de spots om te gaan...toch is er wel eea aan de hand met deze spots... openheid van zaken biedt ons gebruikers de gelegenheid om juist om te gaan met deze spots...
isomis

Berichten: 205
Antwoord #7 Januari 25, 2016, 09:40:13
edit2Rapporteer  
Conclusie: grote kans dat de mail van kitefreak niet goed werkt. Aangezien mail nkv loopt via Google business. Die mails komen wel aan.

Fijn om te horen dat het nkv bestuur nu inzicht heeft in alle mails.
www.kite-freaks.nl

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #8 Januari 27, 2016, 14:49:23
edit2Rapporteer  
Inmiddels telefonische contact gehad met Hans van het NKV, top.... hopelijk weten we as dinsdag wat meer... THUMPS UP
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #9 Februari 12, 2016, 20:51:42
edit2Rapporteer  
Geacht NKV bestuur, beste Hans,

wij kiters zouden graag willen weten hoe de status quo is mbt de precaire doch onduidelijke situatie rond de bovengenoemde spots?
De laatste stand was een telefoongesprek van 2 februari jl. waar duidelijkheid en informatie zou worden medegedeeld.

- Hoe luidt deze uitkomst en m.n. hoe gaat het met de doodgewaande spot 'Andijk'?
- Wat hebben jullie bereikt met de betrokken partijen en hoe is die uitslag tot stand gekomen?
- Wat zijn belangrijke veranderingen en wanneer treden die in?

Kortom, welk belangrijk nieuws hebben jullie aan het begin van het 2016 seizoen de Noord Hollandse kiters mede te delen?

Bij voorbaat dank & aloha
Klaas
Slis

Berichten: 563
Antwoord #10 Februari 13, 2016, 10:35:22
edit2Rapporteer  
Beste Klaas, volg facebook
de NKV gebruikt haar website als communicatie kanaal en Facebook.

https://www.facebook.com/kitesurfvereniging/?fref=ts

vanuit de Facebook:

Dossier West Friesland:
Recreatieschap Westfriesland wil met NKV afspraken maken over scheiden van zwem- en surf-recreanten door zonering in plaats en tijd. Reden: op dagen dat beide groepen in het water zijn (komt niet heel vaak voor, maar toch), ontstaan gevaarlijke situaties.
Het gaat om locaties Schellinkhout, Enkhuizen en Medemblik.
NKV merkt op dat door samenwerking met lokaal actieve kitesurfverenigingen, lokaal meer bereikt wordt.
Lokale initiatieven juichen we daarom toe. Mogelijk is bovenstaande verhaal een mooie aanleiding daarvoor.

------
een direct resultaat is er dus nog niet, maar we zijn er dus mee bezig
en vragen locale om zich ook vrijwillig te stellen om hier aan mee te werken.

De NKV neemt de regie,
maar verantwoordelijkheid en inzet is ook vanuit de spots nodig.

hopende je zodoende te hebben geïnformeerd Smiley
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 Februari 13, 2016, 11:00:10
edit2Rapporteer  
Ik lees niks over Andijk...
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #12 Februari 13, 2016, 11:07:28
edit2Rapporteer  
Volgens mij gaat Andijk ( als er niets ondernomen wordt) gewoon keihard dicht. Een organisatie als zijnde NKV zou daar van op de hoogte moeten zijn en heeft dan zeker naar haar leden een informatieplicht. Dus ik zou zeggen : NKV neem de regie! Of laten we Andijk maar voor wat het is?

De kracht van de NKV ligt juist op het gebied van "landelijke organisatie" .  De NKV moet het orgaan zijn waar de kennis , ervaring en dossierkennis aanwezig is om progressief ten gunste van de kitesurfbelangen op te treden. Door deze landelijke kennis / jurisprudentie vanuit de NKV plaatselijk in te zetten  zul je de algemene kitesurfbelangen ( de statutair vastgelegde doelstelling van de NKV ) naar mijn overtuiging het beste kunnen dienen. Met de huidige oproep voor lokale verenigingen ontstaat er nu voor mij een beeld van verdeel en heers?

Ik zie nu dat de NKV standpunten van de overheid ( "ontstaan gevaarlijke situaties" )  zomaar overneemt en meegaat in de stelling  "zonering in plaats en tijd" .  Het zijn niet de "gevaarlijke situaties"  die hier aan ten grondslag liggen, het is puur wetgeving ( WHVBZ / Zwemwaterwet ) . Waardoor de gemeente verplicht is om risico's in te dekken.

Ik verwacht overigens dat de WHVBZ / Zwemwaterwet ook op de diverse kustlocaties in de toekomst voor problemen gaat zorgen. Dat moet je dus voor zijn door daar landelijk , vanuit de NKV aangestuurd , progressief beleid op te gaan zetten.

Een mooi voorbeeld van de noodzaak om vanuit de NKV zelf progressief bezig te zijn is de situatie die nu in de provincie Flevoland aan het ontstaan is. Ik heb daar op mijn facebookpagina al wat over geschreven en zal dat ( ter verduidelijking waarom ik "landelijk progressief optreden"  belangrijk vind ) dit ook maar in een topic op deze site doen.  ( inmiddels geplaatst onder www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,52194.new.html#new  )

Ontopic:
NKV / Chris Wat is de status van Andijk en ( indien noodzakelijk ) wat gaan we er mee doen?










Slis

Berichten: 563
Antwoord #13 Februari 13, 2016, 12:01:49
edit2Rapporteer  
Ik zal even specifiek vragen m.b.t Andijk
------

Beste Tom, de status van Andijk weet je zelf denk ik ook wel
gezien je zelf betrokken ben geweest met Andijk en de status daarvan
sindsdien is de status Andijk dan ook onveranderd.

http://hanglos.nl/news/263674/kitesurfen-@-andijk-update-167.html

Verboden,
Vanwege de Lepelaar.

Overigens nemen we deze spot zeker in besprekingen mee, gezien we nu met  Recreatie West-Friesland in gesprek zijn.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #14 Februari 13, 2016, 23:31:44
edit2Rapporteer  
Ik zal even specifiek vragen m.b.t Andijk
------

Beste Tom, de status van Andijk weet je zelf denk ik ook wel
gezien je zelf betrokken ben geweest met Andijk en de status daarvan
sindsdien is de status Andijk dan ook onveranderd.

http://hanglos.nl/news/263674/kitesurfen-@-andijk-update-167.html

Verboden,
Vanwege de Lepelaar.

Overigens nemen we deze spot zeker in besprekingen mee, gezien we nu met  Recreatie West-Friesland in gesprek zijn.


Chris, met deze reactie reageer je direct op Tom. Wanneer Tom hier niet na gevraagd had hadden wij "als in kiters / NKV leden" dus niet de status geweten van de spot Andijk.

Aloha (Klaas) vraagt jou specifiek over een update hierover. Dan wordt er niets over gezegd, nu verwijs je ineens naar een oud topic op Hanglos wat stamt uit begin 2011. Wat moeten wij hiermee? Ik wil de concrete status weten wat er speelt en wat er gaat gebeuren. Ik weet dat niet, ik heb als NKV lid recht op openlijke communicatie hierover.

Maar volgens mij is dat heel moeilijk om te geven.
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #15 Februari 13, 2016, 23:55:52
edit2Rapporteer  
Ik snap helemaal niets van dat verhaal over die lepelaars, die hebben zich daar gevestigd nadat er al jaren wordt gesurft op Andijk. Trouwens waar de lepelaars zitten kan je niet varen ivm bomen en struiken.
Het NKV zou eens over het oude zeer heen moeten stappen en Tom moeten vragen dit soort zaken voor ons kiters te regelen.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #16 Februari 14, 2016, 00:06:15
edit2Rapporteer  
Beste Marc,
het is niet moeilijk, Andijk = verboden en dat is al sinds 2011 zo.
zodoende verwijs ik daar naar.

Wat ook duidelijk gecommuniceerd is geweest destijds,
wat zelf onderzoek naar spots kan geen kwaad.

Dat er niet gehandhaafd is op Andijk is wat anders
en dat mensen er kiten/les geven etc is ook wat anders...

concrete status geef ik ook aan:
"Overigens nemen we deze spot zeker in besprekingen mee, gezien we nu met  Recreatie West-Friesland in gesprek zijn"


En m.bt Andijk,
had eerder gepost dat ik er naar zou vragen, en heb later mijn post aangepast
Tom zijn reactie was eerst leeg...
vervolgens heb ik mijn reactie nog eens aangepast met relevante info en ingaand op Tom's post welke inmiddels was gevuld.

Je kan niet alles weten, maar nu ben je toch weer een stukje dichterbij Smiley


Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #17 Februari 14, 2016, 00:15:25
edit2Rapporteer  
Beste Marc,
het is niet moeilijk, Andijk = verboden en dat is al sinds 2011 zo.
zodoende verwijs ik daar naar.

Wat ook duidelijk gecommuniceerd is geweest destijds,
wat zelf onderzoek naar spots kan geen kwaad.

Dat er niet gehandhaafd is op Andijk is wat anders
en dat mensen er kiten/les geven etc is ook wat anders...

concrete status geef ik ook aan:
"Overigens nemen we deze spot zeker in besprekingen mee, gezien we nu met  Recreatie West-Friesland in gesprek zijn"



Chris, je praat er omheen! Dat ik meer weet dan de gemiddelde kiter moge duidelijk zijn! Het gaat hierom:

"Chris, met deze reactie reageer je direct op Tom. Wanneer Tom hier niet na gevraagd had hadden wij "als in kiters / NKV leden" dus niet de status geweten van de spot Andijk."

Waarom geef je daar geen reactie op, wees een vent!
Slis

Berichten: 563
Antwoord #18 Februari 14, 2016, 00:17:28
edit2Rapporteer  
En m.bt Andijk,
had eerder gepost dat ik er naar zou vragen, en heb later mijn post aangepast
Tom zijn reactie was eerst leeg...
vervolgens heb ik mijn reactie nog eens aangepast met relevante info en ingaand op Tom's post welke inmiddels was gevuld.

Je kan niet alles weten, maar nu ben je toch weer een stukje dichterbij

p.s denk je echt dat je zo iets bereikt?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #19 Februari 14, 2016, 00:21:15
edit2Rapporteer  
p.s denk je echt dat je zo iets bereikt?

Misschien wel misschien niet, maar het moet eens duidelijk worden aan jou / NKV adres dat er openlijk gecommuniceerd gaat worden. Sinds de afgelopen ALV er werkelijk waar niets veranderd.

Het vervelende is dat de gemiddelde kiter (95%) het niets interesseert totdat de spot gesloten wordt, want daar gaat het om.

En m.bt Andijk,
had eerder gepost dat ik er naar zou vragen, en heb later mijn post aangepast
Tom zijn reactie was eerst leeg...
vervolgens heb ik mijn reactie nog eens aangepast met relevante info en ingaand op Tom's post welke inmiddels was gevuld.

Er is al veel eerder door Bas en Klaas nagevraagd, toen kwam er ook geen antwoord...
isomis

Berichten: 205
Antwoord #20 Februari 14, 2016, 11:40:12
edit2Rapporteer  
@Marc_87 gun hem nog eventjes zijn troon :-). Op een dag moet er een ALV komen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #21 Februari 14, 2016, 11:40:35
edit2Rapporteer  
Yup, mijn post was even ( en dat was 5 minuten) leeg. Dit had te maken met het feit dat ik , in mijn eerdere bericht een link had geplakt. Gewoon een copy / paste van een link en dan gaat het hier op de site niet goed. Dan is je eerder geplaatste bericht gewoon leeg. Je moet dus dat ding ( "Url link invoegen"  gebruiken)  

[ citaat Chris ]
Beste Tom, de status van Andijk weet je zelf denk ik ook wel
gezien je zelf betrokken ben geweest met Andijk en de status daarvan
sindsdien is de status Andijk dan ook onveranderd. [/citaat Chris]

Yup, Ik was indertijd druk met deze materie bezig. Ik heb bij beëindiging van mijn werkzaamheden voor de NKV het bestuur duidelijk aangegeven dat er in deze hoek problemen waren en dat ik deze materie graag ( met een voor het kitesurfen zo positief mogelijke uitkomst ) wilde afmaken. Ik heb vanuit het bestuur van de NKV een uitdrukkelijk verbod gehad om mij nog langer met deze materie te bemoeien. Dat heb ik dus niet meer gedaan.
Ik ben dus niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen vanuit de NKV richting deze materie en vandaar dus ook mijn vragen. Ik vaar zelf graag op Medemblik , Andijk en Enkhuizen en heb daar , gewoon als kitesurfer / lid van de NKV belang bij dat dit in de toekomst ook mogelijk blijft.  Ik post hier echt geen berichten om de NKV even onderuit te halen.

Inhoudelijk ( en daar zou het hier gewoon over moeten gaan)

a. Alle binnenwaterspots in Noord Holland zijn ( wettelijk gezien )  met uitzondering van Muiderberg bij mijn weten wettelijk verboden: BPR.

b. Vanuit Natura 2000 ligt er een conceptbeheerplan klaar. Binnen dit concept beheerplan zal het kitesurfen @ Andijk niet opgenomen worden en daarmee voor kitesurfers een verloren locatie worden.

c. Vanuit het concept beheerplan Natura 2000 wordt in ieder geval de locatie Medemblik behoorlijk verkleind. Dit heeft weer als gevolg dat de vraagstelling vanuit de WHVBZ ( problematiek zwemmers)  heel lastig wordt om op te lossen.

Ik ga niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb. Ik heb ( zie de link van Chris naar een artikel op Hanglos )  in het verleden al een duidelijke route uitgestippeld. Deze route heb ik inmiddels , aan de hand van de diverse ontwikkelingen , aangepast teneinde de mogelijkheden en kansen voor de sport te vergroten.

[quote Chris] concrete status geef ik ook aan:
"Overigens nemen we deze spot zeker in besprekingen mee, gezien we nu met  Recreatie West-Friesland in gesprek zijn"[/quote Chris]

Ik geloof niet dat er  vanuit het recreatieschap West Friesland actie ondernomen gaat worden richting het concept beheerplan Natura 2000 en daar ligt toch echt de basis om deze problematiek aan te pakken. Maar goed de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik laat mij in dezen graag verrassen!

En laten we ons nu gewoon inhoudelijk gaan richten op het onderwerp Kitesurfbelangen.




« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.