Willen jullie aub mijn hond nooit meer meenemen van de Maasvlakte !!!

HuibN

Berichten: 304
Antwoord #25 Februari 04, 2016, 10:43:21
edit2Rapporteer  


@Huib, bedankt voor je bezorgdheid. Ik kan slechts terugkoppelen dat de de mensen van dierenambulance geen onderkoeling en/of uitputting hebben geconstateerd. Ik heb/had ook geen reden om aan te nemen dat dit het geval is/was. Ayla stopt altijd vanzelf wanneer ze het beu is of moe raakt. Ze loopt dan terug naar de opstapplaats en gaat dan gewoon bij mijn tas liggen.

PS die mensen van de dierenambulance uit Spijkenisse zijn trouwens erg betrokken en bewogen. Toplui !
ThumpsUp Snap best je frustratie als alles zo vreselijk tegenzit en ik ken de hond nu.
Maar zou toch iets van een boodschap / telefoonnr. aan zijn halsband bevestigen als Ayla zo vrij rondloopt. We hebben toch ook een KNRM sticker op ons boardje? Want volgende keer doe ik het weer als ik het baasje niet kan vinden.
Lijkt mij overigens voor een hond niet zo prettig om met zulk harde wind door het opstuivend zand te lopen.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #26 Februari 04, 2016, 12:06:27
edit2Rapporteer  
Citaat
Lijkt mij overigens voor een hond niet zo prettig om met zulk harde wind door het opstuivend zand te lopen. 

Dat maakt die Border Collies niks uit hoor die van mij gaat door weer en wind mee naar buiten en het strand vinden ze geweldig.
Ik neem de mijne alleen zelden mee alleen maar om dit soort verhalen te vermijden. Maar als ik hem een keer meeneem dan rent ie de hele dag door overal achteraan.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #27 Februari 04, 2016, 16:33:45
edit2Rapporteer  
PS die mensen van de dierenambulance uit Spijkenisse zijn trouwens erg betrokken en bewogen. Toplui !

En Marcel is een topbaasje om z'n collie lekker buiten te laten rennen (dat hebben ze nodig) en woest wordt als iemand zn collie jat

En Huib is een topper die zich bekommert om dieren in nood

..

Eigenlijk zijn we allemaal een stel softies  Grin  ThumpsUp
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #28 Februari 04, 2016, 18:59:19
edit2Rapporteer  
Of neem hem gewoon mee op de twintip;-)

http://vimeo.com/128832245
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #29 Februari 04, 2016, 20:09:45
edit2Rapporteer  
Gevalletje van "miscommunicatie" denk ik dan.  Iedereen zit er gewoon heel integer en betrokken in.....
Shit happens zullen we dan maar zeggen.  ThumpsUp
( meteen maar ff iets van "gegevens" aan de halsband van onze hond maken want die gaat komend seizoen ook gewoon mee naar de waterkant  )
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 Februari 06, 2016, 18:49:19
edit2Rapporteer  
De tijd dat je je kites op het strand kon laten liggen zijn al een tijdje voorbij, je hond laten rennen blijkbaar dus ook... Waar is de tijd gebleven dat alleen die gene, die het licht uit deed op het strand de verantwoordelijkheid op zich nam om de spullen te retourneren?
kitemafkees

Berichten: 174
Antwoord #31 Februari 07, 2016, 11:08:59
edit2Rapporteer  
Ha Marcel,

Ik was er ook die dag. Ten eerste, je hebt een hele lieve hond en leuk dat je hem meeneemt ook met kiten!

Hoe het bij mij en mijn vriendin ging: tijdens het opruimen van onze kitesurf set kwamen we je hond tegen. Nadat we hem wat vriendelijke aandacht hadden gegeven wilde hij ons no way meer verlaten. Hij kwam ons overal achterna, tot aan de auto bovenaan de bult. We wisten dat de hond van een kiter was en hebben hem weer terug naar beneden aan de bult gebracht / gedwongen. Wederom wilde hij met ons mee omhoog. We zijn onaardig geweest tegen je hond om hem beneden te laten blijven (wij zijn honden liefhebbers dus doen dat liever niet).

Ik kan mij voorstellen dat de kiters die de hond hebben langs gebracht bij de dierenambulance dit dus niet konden / wisten en uit goede wil je hond hebben afgegeven daar! Mogelijk als ze dat niet hadden gedaan was hij bovenaan de bult onder een auto gekomen!

Tip: doe in zijn halsbandje een buisje met daarop "eigendom van kiter op het water" o.i.d. en leer hem dat hij NIET de weg op loopt in zijn eentje. Het zou zo jammer zijn als het eens misgaat...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.