Ideale afmeting voor North X Ride

Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Februari 01, 2016, 17:50:00
edit2Rapporteer  
Ik wil een North X Ride kopen als mijn tt boardje voor op zee en binnenwater.

Weeg 70-72 kg.

Ik koop het liefst eem tweedehands of overjarig board zodat ik wat geld over hou om er nog een directional bij te kopen.

Ik ga hem varen met mijn North Dice 10-8-6.

Ik kan goed hoogtelopen, toeside, carve transistions en springen.

Wat zou een goede maat voor mij zijn?

Ik zie tweedehands een X Ride in de maat 129/38 uit het jaar 2013. Zou dit formaat wat voor mij zijn?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 Februari 01, 2016, 18:22:44
edit2Rapporteer  
Nee dat is veel te klein. Als je met een 10 wil varen op zee  zal je met jouw gewicht eerder naar 40cm of meer breedte en 135 of meer lengte moeten kijken. Anders gaat je lowend niet onder de 15 knopen komen.

KITE-NZ

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #2 Februari 01, 2016, 20:36:13
edit2Rapporteer  
yep, mee eens, te klein.
Ik heb onlangs het geluk gehad om van hetzelfde board 3 maten te kunnen  proberen op dezelfde dag.
Er bestaat een ideale maat. te klein gaat alleen lekker als je over powered bent en maakt dus je range te klein. (te klein = te smal) Te breed en je kan bij meer power niet meer lekker aankanten en carven. je moet continu te veel moeite doen en het is een compromise. (beter dan te klein overigens). om heel side te kunnen aankanten moeten de strap meer naar de heel-side geplaats worden. Dat maakt toe- side aankanten en carven een compromise en minder natuurlijk. De perfecte maat is het beste van alle werelden.
Ik weeg 76 kg en vaar 42 breed. 40/41 is ideaal heb ik ondervonden.

even terzijde. Ik kon ook een carbon versie testen en vond het verschil tov de gewone versie erg groot. Mijn voorkeur ging uit naar de gewone versie. Veel meer gebruikers vriendelijk.

Onderschat de invloed van je board op je vaar stijl niet. Een goed board voelt als een jaar progressie! testen is een goed idee, of gewoon eens ruilen met een ander??

suc6
naja

Berichten: 355
Antwoord #3 Februari 01, 2016, 21:31:50
edit2Rapporteer  
is een prima maat
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #4 Februari 01, 2016, 22:37:58
edit2Rapporteer  
Ik zou 1 of 2 maatjes groter pakken.
Weeg ongeveer hetzelfde, en met straps is m'n voorkeur 39 of 40cm breed.
40 geeft iets meer low-end, 39 trap je wat langer weg. Net wat je wil
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #5 Februari 12, 2016, 14:52:45
edit2Rapporteer  
Heb inmiddels er eentje in de maat 135/40 op de kop kunnen tikken. Thanks voor het advies en ik zie jullie op het water!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.