Red Bull King of the Air 2016 - Zondagmiddag de finale?

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #25 Februari 08, 2016, 18:16:49
edit2Rapporteer  
Zou niet mee miogen wegen maar jurysporten zijn eigenlijk per definitie "niet eerlijk"

Beoordeling door een jury blijft altijd moeilijk. Ga je de afgelopen dagen van KOTA nog eens rustig bekijken ( en dan met de doelstelling van KOTA zoals Ruben het volgens mij heeft neergezet ) dan ( is mijn mening) ging het eigenlijk al op de eerste dag niet echt goed: het waren nou niet echt de omstandigheden die je bij dit event zou verwachten. je ziet dat regime / beleid ook heel duidelijk in de NL versie terug. Of er staat voor dit event een waardige wind of je blaast de boel af. Het windraam gaf daarvoor toch nog genoeg ruimte?

Lasse had voor mij definitief in de jurybeoordeling door moeten gaan. Als dan later  blijkt dat hij door zijn crash niet kon varen had je een andere situatie gehad.  Blijft natuurlijk het feit dat er wel weer een Hollandse kanjer op het podium staat en daar mogen we met z'n allen best wel trots op zijn!
Celle

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #26 Februari 08, 2016, 18:40:49
edit2Rapporteer  
Volgens mij kunnen we niet alle tricks zien op de live stream.
Als Lasse mooie loops maakt is dat wel vet maar als Hadlow een loop met handlepass doet zijn we wel uitgepraat over wat de vetste trick is, het hoogste risico gehalte en moeilijkheid. Ook al komt die dan niet in beeld.
Zelfde in de finale, blijkbaar zijn er 2 handlepass tricks in de start van de finale niet in beeld gekomen.
In elk geval was het de moeite waard om te bekijken.
Er komt vast nog wel een redelijk indrukwekkend HD filmpje de komende dagen :-)


Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #27 Februari 08, 2016, 21:07:33
edit2Rapporteer  
interessant verhaal :
http://www.kiteworldmag.com/magazine/editors-blog-red-bull-king-of-the-air-day-2-report/
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #28 Februari 09, 2016, 09:56:35
edit2Rapporteer  
King of the air 2016 hight leaderboard.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #29 Februari 09, 2016, 14:55:43
edit2Rapporteer  
Tja ik heb het verhaal dat Idefixe gelinkt heeft doorgelezen en het lijkt erop dat de jury weer een ander idee heeft van wat nou precies de kwalificaties zijn voor een king of the air. Denk dat de meeste mensen hoger en harder  met stijl toch het meest waarderen, Als je dan ziet dat Hadlow bijna 2.5 meter lager springt dan de top 4 is het toch curieus dat hij het masker omhoog mag houden.
Shore

Berichten: 138
Antwoord #30 Februari 09, 2016, 16:02:41
edit2Rapporteer  
het lijkt erop dat de jury weer een ander idee heeft van wat nou precies de kwalificaties zijn voor een king of the air.



Helemaal als je de onder puntje XIII.3 op http://redbullkingoftheair.com/the-rules/ leest dat de 20% variatie score behaald kan worden "within your 3 best EXTREME BIG AIR moves"
Dude1

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #31 Februari 09, 2016, 21:41:05
edit2Rapporteer  
Tsja, er is genoeg over gezegd, voor mij blijft Kevin een winner
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #32 Februari 09, 2016, 22:52:44
edit2Rapporteer  
King of the air 2016 hight leaderboard.
Van de top 9 zijn er 7 met een C-shape...

En bovenste twee varen met straps...
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #33 Februari 10, 2016, 00:48:05
edit2Rapporteer  
Ben het in grote lijnen met Idefixe eens. Kevin was de "King of the Air", maar Handlow had zijn stijl beter aan de criteria van de jury aan gepast. Ik waardeer een kiteloop one footer meer dan een handle pass,  ik hoop dat de jury dit volgend jaar ook doet.

Als je uitgehaakt minder hoog loept dan moet je niet uit haken. 

Volgend jaar weer een kans, het blijven mooie beelden. Echter als 10% van de deelnemers in het ziekenhuis belanden dan zal de organisatie bang worden voor de consequenties.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #34 Februari 11, 2016, 00:22:56
edit2Rapporteer  
Er is nu ook een filmpje waarin Kevin, Jesse en Aaron aan het woord zijn net na de finale met al hun sprongen op een rij:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=52187.msg724559#msg724559


Het ligt niet alleen aan dat de livestream een aantal sprongen gemist had, ook het publiek ter plekke was het duidelijk niet eens met de uitslag wat je kunt horen aan hun boegeroep tijdens de prijsuitreiking. Die frontroll van Aaron was wel heel dik, maar die bungelpasses onder de 10m hadden wat mij betreft nooit zo'n hoge score mogen krijgen. Die megaloop-passes van een paar jaar geleden waren veel imposanter waar ze tenminste wel hoog genoeg gingen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.