Kiter verdrinkt in Australie

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Februari 11, 2016, 14:54:25
edit2Rapporteer  
Sandgate, 9 februari 2016, W Australië

The man who died in a tragic kite surfing accident in Moreton Bay on Tuesday has been identified as popular local doctor William von Witt.

Dr von Witt's body was found in the sea about a kilometre off shore between Woody Point and Scarborough late on Tuesday afternoon.




Bron: http://www.brisbanetimes.com.au/queensland/man-dies-in-kite-surfing-accident-20160209-gmprs0.html

http://www.brisbanetimes.com.au/queensland/popular-doctor-dies-in-kite-surfing-accident-20160211-gmryd8.html

Kite seizoen is behoorlijk aan in Australie.
William von Witt was arts, dokter en bezig met zijn proefschrift over mathematische biologie. Na het werk was hij de zee opgegaan. Volgens 1 van de kiters die hem vonden (hij was 1 vd eersten die t water opging) was hij 500-600 mtr van de kust verwijderd, diepte was 3, 3,5 meter, wind was 30+ knopen. De eigenaar van een lokale kiteschool, zag een kite drijven en is er naar toe gevaren. Een andere kiter zag hoe William aan de kant werd gebracht, heeft t niet zien gebeuren, weet niet hoe lang hij in t water lag.

Rip, en respect

(wat voor mij enigszins een leermoment is -veronderstel ik- dat kitesurfen toch echt wel een teamsport is, ook al hang je alleen aan die vlieger.  Team= jij en een kitemaatje. Er was door niemand alarm geslagen/ geen kustwacht)

[edit] titel verduidelijkt
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Februari 11, 2016, 16:50:38
edit2Rapporteer  
triest.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Februari 11, 2016, 18:26:02
edit2Rapporteer  
R.I.P. 
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #3 Februari 12, 2016, 13:57:16
edit2Rapporteer  
Ik ging vaak in mijn eentje kitelandboarden.
Dat doe ik ook niet meer in mijn eentje, KO gegaan met een val.
Niet fijn als er dan niemand is die je kan helpen opruimen en je tollend op je benen naar huis moet strompelen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #4 Februari 12, 2016, 21:02:16
edit2Rapporteer  
@bikiniisuit
Na het werk was hij de zee opgegaan. Volgens 1 van de kiters die hem vonden (hij was 1 vd eersten die t water opging) was hij 500-600 mtr van de kust verwijderd, diepte was 3, 3,5 meter, wind was 30+ knopen. De eigenaar van een lokale kiteschool, zag een kite drijven en is er naar toe gevaren. Een andere kiter zag hoe William aan de kant werd gebracht, heeft t niet zien gebeuren, weet niet hoe lang hij in t water lag.
Zou je de bron hiervan ook willen vermelden, bij voorbaat dank
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #5 Februari 13, 2016, 16:25:27
edit2Rapporteer  
R.I.P.

Death loop?.

Heel heftig
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #6 Februari 13, 2016, 18:04:49
edit2Rapporteer  
In de 2  bronvermeldingen hierboven stond dat de arts na zijn werk het water is opgegaan. Op het kitesurfforum seabreeze.com.au staat de onderstaande foto. Blijkbaar is de arts gevonden toen de eigenaar van de kiteschool een kite zag drijven. De getuige verklaring hieronder is aan de politie meegedeeld maar niet in de pers gekomen.

Hij zegt " i was one of the first to kite out".

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.