2 trauma heli's @ MV2/ Sluf.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Februari 21, 2016, 17:39:21
edit2Rapporteer  
Weet iemand wat er thv het monument gaande was? Ik zag een truck op het strand en 2 trauma heli's landen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Februari 21, 2016, 17:56:10
edit2Rapporteer  
bbrrrrr....
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #2 Februari 21, 2016, 18:02:56
edit2Rapporteer  
http://www.rijnmond.nl/nieuws/138932/Kitesurfer-in-de-problemen-op-de-Maasvlakte
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Februari 21, 2016, 18:09:24
edit2Rapporteer  
Was ook echt bizar vlagerig op Brouwersdam,  ben blij dat ik nog heel ben.

Hopelijk komt hij er goed vanaf.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Februari 21, 2016, 18:13:26
edit2Rapporteer  
Ok... domme actie. volgende.

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Februari 21, 2016, 18:32:38
edit2Rapporteer  
Ok... domme actie. volgende.

Misschien eerst even wachten op meer info en hoe het met het slachtoffer gaat? 
s-t-e-v-e-n

Berichten: 12
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #6 Februari 21, 2016, 19:06:25
edit2Rapporteer  
http://nieuwsopbeeld.nl/2016/02/21/kitesurfer-gewond-geraakt-aan-rug-maasvlaktestrand/


Nieuws op Beeld - Altijd het laatste (112) nieuws vanuit de regio Rotterdam-Rijnmond!
Headlines • Rotterdam haven
Kitesurfer gewond geraakt aan rug Maasvlaktestrand
zondag 21 februari 2016 16:040
Maasvlakte – Diverse hulpdiensten rukten zondag uit voor een kitesurfer in de problemen. De man wilde zijn kite uitproberen maar werd voordat hij water kon bereiken gegrepen door een windvlaag. Hij kwam ongelukkig ten val en raakte gewond aan zijn rug.

De brandweer, de KNRM en medisch personeel hebben de man naar het verblijf van de reddingsbrigade gebracht. Hij werd daar verzorgd en vervolgens per ambulance naar het Erasmus MC gebracht voor verdere behandeling.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #7 Februari 21, 2016, 19:20:28
edit2Rapporteer  
Was ook echt bizar vlagerig op Brouwersdam,  ben blij dat ik nog heel ben.

Hopelijk komt hij er goed vanaf.
Op de Oesterdam vond ik 't nog erg meevallen...miss dat de vlagen wat afgezwakt waren tegen de tijd dat ze bij de Oesterdam waren...

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Februari 21, 2016, 19:22:33
edit2Rapporteer  
Ok... domme actie. volgende.



Beste Arend, deze opmerking is ronduit ongepast. Je weet de context van het ongeluk niet, hoe kan jij het dan nu al een domme actie vinden? Wij zijn benieuwd naar je uitleg en waarom je deze reactie gaf.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #9 Februari 21, 2016, 19:27:10
edit2Rapporteer  
Zoals in het nieuwsbericht te lezen is gaat het weer om een gast die z'n kite wil 'proberen'. Hij is het water niet in geweest, snap ook niet dat ze het over een kitesurfer hebben. Het betreft een vliegeraar.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Februari 21, 2016, 19:31:31
edit2Rapporteer  
Zoals in het nieuwsbericht te lezen is gaat het weer om een gast die z'n kite wil 'proberen'. Hij is het water niet in geweest, snap ook niet dat ze het over een kitesurfer hebben. Het betreft een vliegeraar.

Dat is de interpretatie van de media, ik heb vandaag ook weer eens een andere 7m "geprobeerd". Daar kan het ook aan liggen.

Nog even ter info, ik heb een aantal echt harde vlagen gehad op het water. Op de kant had ik de kite waarschijnlijk niet kunnen houden. Dus het kan ook gewoon stomme pech zijn geweest.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #11 Februari 21, 2016, 19:35:03
edit2Rapporteer  
Ok nouja, we wachten het af.

In de meeste gevallen gaat het mis met lui die hun eigen kunnen zwaar overschatten of die niet snappen dat zo'n kite in harde wind best wel hard kan trekken (hetzelfde volk wat ergens op een weiland gaat 'oefenen').
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Februari 21, 2016, 20:00:16
edit2Rapporteer  
Zoals in het nieuwsbericht te lezen is gaat het weer om een gast die z'n kite wil 'proberen'. Hij is het water niet in geweest, snap ook niet dat ze het over een kitesurfer hebben. Het betreft een vliegeraar.

Dat is de interpretatie van de media, ik heb vandaag ook weer eens een andere 7m "geprobeerd". Daar kan het ook aan liggen.

Nog even ter info, ik heb een aantal echt harde vlagen gehad op het water. Op de kant had ik de kite waarschijnlijk niet kunnen houden. Dus het kan ook gewoon stomme pech zijn geweest.
  vraag jij jezelf eens af waarom jou, mij of een ander doorgewinterde kiter meestal niks overkomt in dit soort condities?
Dit zijn geen condities om even wat te 'proberen' tenzij je dondersgoed weet waar je mee bezig bent.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 Februari 21, 2016, 20:04:04
edit2Rapporteer  
Zoals in het nieuwsbericht te lezen is gaat het weer om een gast die z'n kite wil 'proberen'. Hij is het water niet in geweest, snap ook niet dat ze het over een kitesurfer hebben. Het betreft een vliegeraar.

Dat is de interpretatie van de media, ik heb vandaag ook weer eens een andere 7m "geprobeerd". Daar kan het ook aan liggen.

Nog even ter info, ik heb een aantal echt harde vlagen gehad op het water. Op de kant had ik de kite waarschijnlijk niet kunnen houden. Dus het kan ook gewoon stomme pech zijn geweest.
  vraag jij jezelf eens af waarom jou, mij of een ander doorgewinterde kiter meestal niks overkomt in dit soort condities?
Dit zijn geen condities om even wat te 'proberen' tenzij je dondersgoed weet waar je mee bezig bent.

Dan nog ga je zo niet reageren! Het kan net zo goed zijn dat hij ook een doorgewinterde kiter is, een ongelukje zit in een klein hoekje. En een woord dat jij gebruikt "meestal" dat zegt al genoeg.
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #14 Februari 21, 2016, 20:06:07
edit2Rapporteer  
Zoiets kan iedereen gebeuren ook als je heel veel kite ervaring hebt , windvlagen kunnen soms raar waaien
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15 Februari 21, 2016, 20:41:12
edit2Rapporteer  
Zoiets kan iedereen gebeuren ook als je heel veel kite ervaring hebt , windvlagen kunnen soms raar waaien

Ja het waaide hard, maar zo hard nou ook weer niet.
Zoals in het nieuwsbericht te lezen is gaat het weer om een gast die z'n kite wil 'proberen'. Hij is het water niet in geweest, snap ook niet dat ze het over een kitesurfer hebben. Het betreft een vliegeraar.

Dat is de interpretatie van de media, ik heb vandaag ook weer eens een andere 7m "geprobeerd". Daar kan het ook aan liggen.

Nog even ter info, ik heb een aantal echt harde vlagen gehad op het water. Op de kant had ik de kite waarschijnlijk niet kunnen houden. Dus het kan ook gewoon stomme pech zijn geweest.
  vraag jij jezelf eens af waarom jou, mij of een ander doorgewinterde kiter meestal niks overkomt in dit soort condities?
Dit zijn geen condities om even wat te 'proberen' tenzij je dondersgoed weet waar je mee bezig bent.

Dan nog ga je zo niet reageren! Het kan net zo goed zijn dat hij ook een doorgewinterde kiter is, een ongelukje zit in een klein hoekje. En een woord dat jij gebruikt "meestal" dat zegt al genoeg.
Sinds wanneer ben jij zo "genuanceerd"?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16 Februari 21, 2016, 20:41:42
edit2Rapporteer  
Je kunt dit soort zaken pas echt beoordelen als je de info uit eerste hand hebt. En JA kitesurfen is onder de omstandigheden van vandaag een kneitersharde extreme sport. En JA bij een extreme sport gaat er wel eens wat mis. Zo zagen we tijdens de afgelopen KOTA in Zuid Afrika toch echt 2 riders zo het ziekenhuis in knallen. En dat waren toch echt geen beginners.

Het slechtste wat je op dit moment voor de sport kunt doen is meegaan in de berichtgeving van de pers / media. Nogmaals, je kunt dit soort zaken pas echt beoordelen als je informatie uit eerste hand hebt. We kunnen met z'n allen nu alleen maar hopen dat het slachtoffer niet al te veel in de kreukels ligt en er geen blijvend letsel aan overhoud.

En voor alle azijnpissers van buiten de sport: Ik heb bij het kitesurfen nog nooit een gipsvlucht mee gemaakt. En hoeveel mensen zijn er dit seizoen op de skie pistes ( en daarbuiten)  dodelijk verongelukt....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Februari 21, 2016, 20:54:33
edit2Rapporteer  
Je kunt dit soort zaken pas echt beoordelen als je de info uit eerste hand hebt. En JA kitesurfen is onder de omstandigheden van vandaag een kneitersharde extreme sport. En JA bij een extreme sport gaat er wel eens wat mis. Zo zagen we tijdens de afgelopen KOTA in Zuid Afrika toch echt 2 riders zo het ziekenhuis in knallen. En dat waren toch echt geen beginners.

Het slechtste wat je op dit moment voor de sport kunt doen is meegaan in de berichtgeving van de pers / media. Nogmaals, je kunt dit soort zaken pas echt beoordelen als je informatie uit eerste hand hebt. We kunnen met z'n allen nu alleen maar hopen dat het slachtoffer niet al te veel in de kreukels ligt en er geen blijvend letsel aan overhoud.

En voor alle azijnpissers van buiten de sport: Ik heb bij het kitesurfen nog nooit een gipsvlucht mee gemaakt. En hoeveel mensen zijn er dit seizoen op de skie pistes ( en daarbuiten)  dodelijk verongelukt....
ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #18 Februari 21, 2016, 22:09:34
edit2Rapporteer  
Ik lees overigens op facebook dat het hier eventueel een powerkiter betrof en dus geen kitesurfer..... Blijft natuurlijk even rot voor het slachtoffer.....

Maar ook dat is weer info uit 2e hand. Wachten op meer daadwerkelijke feiten dus.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #19 Februari 22, 2016, 15:26:31
edit2Rapporteer  
Ik zag de commotie op het strand, het was inderdaad een powerkite, rond de 7/9 m2, dus vrij fors. De traumaheli maakte een stuk of 5 rondjes voor hij kon landen, dat was vast niet makkelijk met die wind.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #20 Februari 22, 2016, 18:38:17
edit2Rapporteer  
Ik heb in het verleden al eens heel duidelijk gepleit voor een goede eenduidige registratie van ongevallen in relatie tot de kitesurfsport. Ook dit topic is voor mij weer een bewijs van de noodzaak.

Ten eerste de opmerking "wil je de veiligheid verbeteren, het aantal ongevallen terug brengen dan moet je eerst een goed inzicht hebben in wat er met wie onder welke omstandigheden mis gaat."

Je krijgt dan een op feiten gebaseerd inzicht en kunt vervolgens aan de bak gaan met het gericht aanpakken van, het uitzetten van een strategie,  om daadwerkelijk pragmatisch aan het werk te gaan.

Dit topic is daar weer een goed voorbeeld van. Er gaat wat fout. Er komt berichtgeving in de media en we schieten er op los. Deels geleid door emoties, aannames en deels door de diverse berichtgeving.

Uit de media horen we het bericht dat het gaat om een kitesurfer die onder , voor het kitesurfen , extreme omstandigheden een vlieger gaat uitproberen.
Uit de kitesurfwereld komen er dan berichten dat het gaat om een "powerkiter" ( en dat is echt iets anders dan kitesurfen.... ) 

Ik ga dan altijd proberen om de feiten te achterhalen. Zodoende heb ik dan ook meteen contact  gezocht met de betreffende media. Ook nu weer verzand ik dan in een wir war van info.  je leest hier en op facebook dat het gaat over een powerkiter. In de media wordt gesproken van een kitesurfer.
We hebben er dan gisteren meteen een mailtje aan gewaagd en daar kwam het volgende antwoord:

quote mail:

Tom Rotmans schreef op 2016-02-21 21:28:

geachte heer , mevrouw,
binnen de kitesurfwereld gaan veel vragen mbt het ongeval van hedenmiddag ( zondag 21 febr te 1600 ) op/aan de maasvlakte.
Mij bereiken nu echter berichten dat het hier niet een kitesurfer maar een powerkiter betrof?
Alhoewel beiden met een vlieger is het kitesurfen een totaal andere sport dan het powerkiten.
In afwachting van uw antwoord, met vriendelijke groet,
Tom Rotmans.

het antwoord: ( wel netjes , kwam snel )

Goedenavond Tom,
Ik het het e.a uitgezocht en wat ik kon vinden is dat het om een kitesurfer ging en niet om een powerkiter.
Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben mochten er nog vragen zijn dan kunt u gerust een mail sturen.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Redacteur / Fotograaf, Nieuws op Beeld
 

Hoogste tijd voor het opzetten van een goede registratie van alle ongevallen , inzet van hulpdiensten met betrekking tot het kitesurfen is voor mij weer meer dan eens duidelijk toch?



 

 




Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #21 Februari 23, 2016, 13:16:45
edit2Rapporteer  
Is dus nog niet duidelijk of het een powerkiter was of niet Sad
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 Februari 23, 2016, 13:52:49
edit2Rapporteer  
Volgens een journalist was het een kiter, volgens Ed een powerkiter. Wie heeft er meer geloofwaardigheid? Ik weet 't wel.
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #23 Februari 23, 2016, 15:39:42
edit2Rapporteer  
Het enige wat ik op die plek heb gezien is een powerkiter!
Helaas komt dit soort informatie niet goed door bij de media en wordt het meteen een kitesurfer genoemd....
Coringa

Berichten: 33
Antwoord #24 Februari 24, 2016, 10:59:03
edit2Rapporteer  
Ik ben ook wel benieuwd of het nou een kitesurfer was of een powerkiter. Had hij gewone kleren aan? Dus jas, gympen, sjaal muts zonnebril whatever..of had hij een nat pak aan? Boots, gloves cape.. 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.