Essex Kitesurfer dodelijk verongelukt

Idefixe

Berichten: 8241
Februari 21, 2016, 21:10:24
edit2Rapporteer  
Dit is dan ook weer zwaar minder dan.....

R.I.P.

http://www.telegraph.co.uk/news/earth/environment/12167391/Kitesurfer-dies-after-crashing-into-sea-wall-in-Essex.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #1 Februari 21, 2016, 22:02:54
edit2Rapporteer  
Weer iemand van in de 40 . De komende 7 jaar maar niet kiten daarna loop ik weer minder risico
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #2 Februari 21, 2016, 23:59:46
edit2Rapporteer  


Bron:
http://www.eadt.co.uk/news/kite_surfing_community_in_shock_after_man_dies_at_st_osyth_1_4427299

St Osyth, Oostkust van Engeland, zondag 21 februari 2016

 Een kitesurfer in de 40 (alweer !) is overleden in St Osyth, na een uur lang vechten voor zijn leven.

 De reddingsbrigade werd om 10.55 uur gebeld op zondag. De ambulance dienst zei dat de man leed aan ‘traumatische ervaringen’.

 De patient was bij bewustzijn, toen ze m vonden, echter zijn toestand verslechterde en hij kreeg accuut een hartstilstand, raakte bewusteloos en ademde niet meer, aldus een woordvoerder. De man kon niet meer worden gereannimeerd.

 Een 4x voertuig, weg ambulance en helicopter werden allemaal naar de plek gestuurd.

David Ursell is de eigenaar van de Push kitesurfschool in Clayton: ‘de hele kitesurf communicty is compleet van slag van dit nieuws. Zelfs mensen die hem niet kennen zijn helemaal van kaart. De kitesurfer die overleden is, kwam van het Zuidelijk deel en was een extreem zeer ervaren kitesurfer".

 Toen de reddingsboot aankwam bij Ray Creek, hebben 2 vrijwilligers geassisteerd bij het reddingswerk, door medische behandeling te verlenen, naast de aanwezige paramedics en artsen, vertelde een vertegenwoordiger.

 Ondanks het gevecht van een uur om zijn leven, is hij bezweken aan zijn verwondingen. De gedachten van de reddingswerkers en iedereen in Clacton (Oost Engeland) zijn bij de man zijn familie en vriendin in deze trieste tijd. De reddingswerker werden geallarmeerd toen iemand van het publiek 999 had gedraaid.

Rest in peace, onbekende man.
Ook mijn gedachten gaan uit naar jouw familie

(Later zal hopelijk meer info worden gepost over de toedracht. Vlgns mij moet titel aangepast worden doodsoorzaak is hartaanval)
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #3 Februari 22, 2016, 09:59:09
edit2Rapporteer  
Traumatic injuries betekend niet 'traumatische ervaringen' maar traumatisch letsel. Hij is ergens tegenaan geknald (geen idee of het een strekdam of de kademuur was) en uiteindelijk aan een hartaanval bezweken. Ik denk dat de titel prima was en is. In tegenstelling tot de titels van de posts over een aantal andere ongelukken die steeds door Evan moesten worden geredigeerd.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #4 Februari 22, 2016, 16:11:41
edit2Rapporteer  
Weer iemand van in de 40 . De komende 7 jaar maar niet kiten daarna loop ik weer minder risico


@kiteruitschell, ook bij mij een beetje bezorgdheid over t weer. Toen wazzaah een v onderstaande plaatjes postte op zn fb toen trok ik -voor mijzelf- wel de conclusie, dat deze super el ninjo (met zn thunderstorms) wel meer slachtoffers zal gaan maken. Kitesurfers vooraan....






@damsko, niet iedereen op dit forum leest de stukken of links in een buitenlandse taal.
Er zijn 2 redenen waarom ik post en ook de bronvermelding vertaal: bewustzijn  creeren, (in de hoop dat er minder doden en ongelukken vallen). Je kunt nl niemand dwingen iets te doen of na te laten, echter bewustzijn creeren, ...als dat komt dan ben ik happy. Het interesseert mij ook niet wat voor kopje er bij een stuk staat welke ik post, en of dat 1000 keer gewijzigd wordt door de mods, ik zet het online, en dan heeft ieder de vrijheid om t te lezen (bronvermelding), of mijn vrije vertaling, te wijzigen, aan te passen. Ik spreek 6 talen, en ik typ net zo snel als ik lees. Maarreh, ik nodig je graag uit om de bronvermeldingen te vertalen. Graag zelfs!

Bron: KF (uk rip thread)


@Tone post het volgende over wat er gebeurt is.
Ik schrijf dit, diep bedroefd. Gisteren kreeg Mark een ongeluk bij het oplaten van zijn kite bij Point Clear. Onmiddellijk zijn de ambulances RNLI en locale hulpdiensten gebeld. Na bijna een uur van hulpverlening is Mark overleden aan zijn verwondingen.
 
De medische staf deed alles wat ze kon. De toewijding en waardigheid waarmee ze in de situatie te werk gingen was buitengewoon.  De mensen in het publiek, die mij hielpen, deden mij eraan denken, dat er zo veel goede mensen op de wereld zijn en dat we dat niet moeten vergeten.
 
Zij die Mark kenden, zullen hem herinneren voor zijn liefde, en de uren die hij op zijn race board spendeerde of meer recentelijk zijn hydrofoil. Zijn passie om zijn board sneller en sneller te maken, zijn kunde om harder te gaan dan 50 mijlen in a sessie, zij die hem kennen zullen weten dat hij hield van wat hij deed.
 
Dit ongeval heeft zijn vrienden en in het bijzonder zijn familie heel hard geraakt.
 
Wanneer ik mijn raceboard en hydrofoil zal pakken, zal ik altijd aan hem denken. We houden allemaal van onze raceboards, onze hypdrofoils, hebben allemaal dezelfde smakken gemaakt en overwinningen. We houden allemaal van onze sport door dik en dun.
 
Wat er exact fout ging, zal met de tijd komen. Voor nu bieden wij onze respect en condoleances. Mark laat na zijn vrouw Andrea en zijn zoon Jack.
 
RIP

Wat mij opvalt: bij de link v idefixe zegt de pers dat de kiter overleden is na een crash tegen een zeeweering.
Op 30 augustus 2012 is ook een kiter ongelukkig gecrahed tegen Southend zeeweering, toen hij aan het kitesurfen was. Ik denk dat de pers het bericht uit 2012 gevolgd heeft.
De getuigeverklaring hierboven meldt dat t gaat om een ongeluk bij het oplaten van de kite. Dit soort verschillen -vind ik- belangrijk.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #5 Februari 23, 2016, 11:15:41
edit2Rapporteer  

Wat mij opvalt: bij de link v idefixe zegt de pers dat de kiter overleden is na een crash tegen een zeeweering.
Op 30 augustus 2012 is ook een kiter ongelukkig gecrahed tegen Southend zeeweering, toen hij aan het kitesurfen was. Ik denk dat de pers het bericht uit 2012 gevolgd heeft.
De getuigeverklaring hierboven meldt dat t gaat om een ongeluk bij het oplaten van de kite. Dit soort verschillen -vind ik- belangrijk.

Als je je bekken, ledematen en hoofd in puin hebt liggen moet je ergens tegen aan zijn geklapt. In het bericht staat ook dat hij altijd voor snelheid ging, dus goede kans dat ie met een grote kite voor de omstandigheden wilde varen.

Overigens melden beide berichten dat ie tegen de wering is geklapt.. En iedereen weet dat je kwetsbaar bent bij het oplaten. Misschien een vlaag, miscchien een lijntje om een tip/verkeerd om of wat dan ook, misschien een combi.

Lering: uitkijken bij het oplaten, en zeker als het vlagerig is en dubbel zeker als je overpowered wilt varen; driedubbel zeker als er een obstakel is upwind.
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #6 Februari 23, 2016, 13:02:21
edit2Rapporteer  
Exact. Hou het gewoon kort en zakelijk. Waarom die ziekenhuisfoto's, nietszeggende filmpjes en andere sappige details uit de mainstream media? Riooljournalistiek noem ik dat. Dat je nou juist niet die getuigenverklaring vertaald maar die onzin uit dat clickbait krantje. Scroll even door naar de 'promoted stories' onder dat artikel dan zie je uit wat voor kwaliteit bronnen je put.

Ik ben een groot voorstander van het bijhouden van ongelukken en het proberen er van te leren. Wat je zegt over bewustwording kan ik alleen maar beamen. Echter een -niet al te accurate- vertaling van de inspanningen van de hulpdiensten, sneren over klimaatverandering, el Niño en andere emotionele kreten voegen niets toe aan die bewustwording.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 Februari 23, 2016, 13:09:30
edit2Rapporteer  
@ Damsko : zie mijn laatste bericht in dit topic:  http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=52230.msg725037;boardseen#new
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #8 Februari 23, 2016, 13:38:36
edit2Rapporteer  
Eens. Wat voegt het er dan aan toe hoeveel gezinsleden slachtoffer achterlaat? Of quotes als "Dit ongeval heeft zijn vrienden en in het bijzonder zijn familie heel hard geraakt." Natuurlijk! Misschien zou er een template moeten komen om oorzaak en gevolg te scheiden. Dat maakt het ook wat makkelijker om snel door de data heen te zoeken.  Een systeem als http://www.klimongevallen.nl bijvoorbeeld. Iets voor de NKV. Voordeel is dat het ook mensen uitnodigt om te laten weten wanneer iets bijna is misgegaan. Iets dat men minder snel op een forum zal doen.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #9 Februari 23, 2016, 16:20:13
edit2Rapporteer  
Het moeilijke bij berichtgeving en ongevallen is juist dat je redelijk in staat moet zijn om verbanden te leggen. Het kan hem in details zitten. Anderszins wil je ook niet berichtgeving zoals kiter dood door val tegen stenen. De een kan uit de pers/getuigenverslag uithalen dan de ander. Het is ook een stuk ervaring.  Fijn te lezen, de reactie v & hierboven, mooi dat bronvermelding ook gelezen wordt, en dat je er een conclusie of mening over geeft. Doe dat vaker!

Ik doe het pas 7 jaar en weet nog steeds niet veel, maar leer wel v iemand die  al 15 jaar kitesurf ongevallen verslaat.

Tekst die je leest van een forum  is 2 dimensionaal. De kunst is "niet meteen oordelen", maar weergeven wat je leest op media. Platte tekst.

Wat jij ziet als "sappige details" is snel vertaald uit het artikel.. Lees t maar.
Volgens mij hoort dat bij journalistieke vrijheid, maar daar mag je anders over denken.
Ik ben een vrouw en ik vind het zelf onpersoonlijk om alleen te lezen hoe iemand verongelukt is. Ik vind het mooi als ik bijv lees wat de familie van de man heeft gedaan uit Maui. Zo zou ik het zelf ook willen, als het mij zou overkomen, Rouwverwerking. Ook bij Sarah Verhaege heeft de familie het mooi gedaan. Veel respect.

Idefixe: registratie systeem. RickI van kf doet dat al 15 jaar, ook al is hij jarenlang onrespectvol en aanvallend bejegent op de forums.  Maar hij heeft inzichten gekregen. Heel knap. Ik snap waarom hij het doet. Hij blijft rustig, t is een wetenschapper.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #10 Februari 23, 2016, 16:54:28
edit2Rapporteer  
Idefixe: registratie systeem. RickI van kf doet dat al 15 jaar, ook al is hij jarenlang onrespectvol en aanvallend bejegent op de forums.  Maar hij heeft inzichten gekregen. Heel knap. Ik snap waarom hij het doet. Hij blijft rustig, t is een wetenschapper.

Is dat openbaar/ergens in te zien?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.