De NKV, de belangenbehartiger van onze sport...

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #25 April 30, 2016, 16:33:48
edit2Rapporteer  
Droevige toestanden. Afgezien van de inhoudelijke problematiek zou je als bestuur op z'n minst de leden kunnen informeren dat je aan de eerder gedane toezegging  voor een ALV in April niet kunt voldoen.

Het is nu onderhand meer een kwestie van Normen en Waarden, Fatsoen.
Dit is gewoon minachtend naar je eigen leden. En ja, ik ben nog steeds lid. Die  ALV gaat er links of rechtsom gewoon komen.

isomis

Berichten: 205
Antwoord #26 April 30, 2016, 17:20:19
edit2Rapporteer  
Aankondiging ALV is deze week of volgende week. Chris gaf deze week aan, maar met al die feestdagen zal het wel volgende week worden.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #27 Mei 02, 2016, 19:16:38
edit2Rapporteer  
Nog een feit toegevoegd aan de openingspost:

ALV 2016:

April is inmiddels voorbij, er is geen ALV geweest terwijl deze in december 2015 was aagekondigd. Er is zelfs geen schrijven geweest dat de in April geplande ALV niet door kon gaan!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Mei 02, 2016, 21:43:34
edit2Rapporteer  
Of wanneer hij wel gaat komen.
Ze hebben officieel nog t/m juni...
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #29 Mei 04, 2016, 13:47:46
edit2Rapporteer  
Voorzitter vacature, dus allemaal reageren Wink
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #30 Mei 11, 2016, 09:32:56
edit2Rapporteer  
11-05: het blijft stil.
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #31 Mei 11, 2016, 09:47:41
edit2Rapporteer  
Waarom betaal ik eigenlijk nog voor de NKV?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 Mei 11, 2016, 21:38:23
edit2Rapporteer  
Ik heb bewust mijn contributie niet betaald vanwege uitblijven ALV.
Die wacht ik eerst af, immers heb je stemrecht over het voorgaande jaar.

Erg jammer dit allemaal
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #33 Mei 20, 2016, 14:58:11
edit2Rapporteer  
20-05 tik tok
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #34 Mei 20, 2016, 18:06:47
edit2Rapporteer  
Even een andere vraag, ben mede lid geworden door de verzekering van de NKV

Ik heb er tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt, maar hoe zijn de ervaringen als er gebruik van gemaakt moet worden ?

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #35 Mei 20, 2016, 20:32:07
edit2Rapporteer  
Ik ben via Unive wa verzekerd en 1x ivm kiten nodig gehad, geen probleem en de NKV aanvullende niet nodig gehad. Ondertussen al een tijdje geen lid meer.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #36 Mei 21, 2016, 07:56:03
edit2Rapporteer  
Even een andere vraag, ben mede lid geworden door de verzekering van de NKV

Ik heb er tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt, maar hoe zijn de ervaringen als er gebruik van gemaakt moet worden ?

In het verleden was de "NKV verzekering" bij Funsportpolis ondergebracht.  Ik heb daar eigenlijk alleen maar goede verhalen over gehoord en ook zelf ervaren.

Het nieuwe bestuur heeft nu een nieuwe verzekering afgesloten. Er was ons leden een enquête ( te houden in februari ) over deze verzekering toegezegd maar daar hebben we helaas niets meer van mogen vernemen.

De oude verzekering bij funsportpolis werkte goed en had in principe,  om aan de NKV doelstellingen te voldoen / het is immers geen  "verzekeringsagenten club"  , uitgebreid kunnen worden met een verzekering voor tijdens deelname aan wedstrijden en evenementen. En dan was dat helemaal goed. Vervolgens de premie of gelijk of naar beneden en dan was voldoen aan de behoefte .......

Bij de nieuwe verzekering is de dekking inderdaad enorm uitgebreid. Veel leden hadden echter al een aanvullende uitgebreidere verzekering en het is maar de vraag of er voor de zeer uitgebreide dekking van de nieuwe verzekering ( met de daarbij behorende premieafdracht van de contributie waarvan de hoogte nu bij de leden niet bekend is? )  behoefte is?

Daarnaast had men kunnen kijken of het gedeelte van de contributie dat naar de verzekeringspremie ging omlaag had gekund. Dan was er een groter gedeelte van de contributie beschikbaar gekomen voor het verwezenlijken / realiseren van de doelstellingen van de NKV zelf, belangenbehartiging van de kitesurfsport.
Daar hadden we ( het bestuur en de leden ) het mooi over kunnen hebben tijdens de door het bestuur in de nieuwsbrief van augustus 2015 toegezegde "ledenraadpleging" . Ook daar hebben wij , de leden helaas nooit meer wat van mogen vernemen.

Ervaringen met de nieuwe verzekering?  Ik heb geen idee......

Het is even wachten op de ALV die in april wordt gehouden. Ik ben nog steeds lid
naja

Berichten: 355
Antwoord #37 Mei 21, 2016, 22:07:58
edit2Rapporteer  
Ben ook nog lid van deze onzichtbare vereniging,ga me afvragen hoe lang nog
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #38 Mei 21, 2016, 22:11:04
edit2Rapporteer  
Tom bedoel je nou april 2017?
Slaat het NKV de jaarvergadering dit jaar over? Zeker een gebrek aan belangstelling. Tongue
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #39 Mei 21, 2016, 22:22:42
edit2Rapporteer  
Op de website staat nog altijd vergeet ook niet om lid te worden van de nederlandse kitesurf vereniging
Shore

Berichten: 138
Antwoord #40 Mei 25, 2016, 09:00:35
edit2Rapporteer  
Ben nog steeds voornemens lid te worden, een NKV heeft bestaansrecht maar zonder bestuur en duidelijkheid over de toekomst wacht ik toch even de ALV af.
Kom op NKV laat wat horen !
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #41 Mei 25, 2016, 14:00:59
edit2Rapporteer  
Ben nog steeds voornemens lid te worden, een NKV heeft bestaansrecht maar zonder bestuur en duidelijkheid over de toekomst wacht ik toch even de ALV af.
Kom op NKV laat wat horen !

Je hebt helemaal gelijk!
Ik betaal mijn contributie pas naar aanleiding van het ALV. Jammer van die verzekering (die ik toch al dubbel heb)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #42 Mei 25, 2016, 14:27:20
edit2Rapporteer  
Dik 3000 leden in een nieuwsbrief keihard  een ALV in April toezeggen en dan gewoon helemaal niets meer van je laten horen. Dit heeft niets meer met kitesurfen te maken dit is een kwestie van fatsoen  ( of beter gezegd, het ontbreken van. )  in en in triest dat dit gebeurd...... 
Sietze Vliegen

Berichten: 9
Antwoord #43 Mei 26, 2016, 11:53:29
edit2Rapporteer  
Zorgelijk mag het inderdaad wel genoemd worden, ook omdat het bestuur volgens het verenigingsrecht in juni en juli een aantal zaken moet regelen (eind juni bestuursverslag en financiele verantwoording; eind juli vaststellen jaarrekening)...
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #44 Mei 26, 2016, 14:34:14
edit2Rapporteer  


Nou ik heb vandaag moeite genomen om dit alles te lezen.

Michiel geeft een vrij uitgebreid overzicht van dingen die er gebeurd zijn.

Het verbaast mij iedere keer weer hoe negatief mensen zich uitlaten over mijn geliefde sport(org.).
Doe je dat op je werk ook?

Als je iets wilt veranderen begin dan bij jezelf.
Wat kan ik bijdragen?
Is mijn bijdrage gewenst?
Moet ik daar geld voor  vragen, zit ik in die onderhandelingspositie?

Heel veel mensen zijn lid alleen vanwege die verzekering. Dat zijn mi mensen die meer verantwoordelijkheid hebben, dan mensen die onverzekerd rondlopen.
Dus blijf ajb lid van de NKV. De rest interesseert ze een bal. O, ja er zijn ook nog safety clinics.

Als JIJ vindt dat de NKV moet veranderen, ga dan solliciteren. Marco B, ga je gang!
Nergens in de statuten staat dat je geen lid of bestuurder mag zijn van 2 kite clubs.

Iedereen: hou eens een keer op met alleen negatief te zijn.
Probeer constructief te zijn, ook al is er de komende 2 weken geen wind.
Grow up!
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #45 Mei 26, 2016, 15:15:01
edit2Rapporteer  
ik heb reeds een keer gesolliciteerd en afgewezen.

Daarnaast meerdere malen mijn hulp aangeboden. Heb best wel wat ervaring als bestuurder van een vereniging. Nimmer iets op gehoord.

Zodra er weer een normaal functionerend bestuur is, ben ik de eerste die weer lid wordt.

nee, er staat nergens iets over bestuurder zijn van 2 clubs, er is echter ook zo iets als integriteit en voorkomen van belangenverstrengeling.

ps ik ben niet negatief over de NKV als instituut.


bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #46 Mei 26, 2016, 18:48:39
edit2Rapporteer  

Als je solliciteert voor een vacature, dan wordt je opgenomen in een lijst en deze lijst wordt aan de leden ter stemming gebracht. Er is geen cooptatie Marco, het bestuur mag niet zichzelf benoemen. Zij wordt gekozen uit de ALV. De ALV is het hoogste orgaan.

Dussss Michiel, je overzicht is niet compleet. Er zijn vacatures, er wordt door het bestuur niet gerageerd op sollicitaties. Klopt dat zo?

Wie hebben nog meer gesolliciteerd?
Zo ja, was dat voor de huidige vacature? Voldeed je aan de statutaire voorwaarden om benoemd te kunnen worden?

Aan ieder die hier post zeg ik: maak jezelf lid.
Als je lid bent, krijg je lidmaatschapsrechten,
Je wordt benoembaar.

Als er argumenten zijn voor onbehoorlijk bestuur (ik ken te weinig vd geschiedenis), dan kun je een alv bijeenroepen. Je hoeft dat quorum niet te halen, En op de vergadering ga je proberen constructief te zijn.

Om dingen te veranderen, moet je eerst lid zijn van de club.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #47 Mei 26, 2016, 19:52:55
edit2Rapporteer  
@ Bikiniisuit:

Voor zover mij bekend is er absoluut geen hetze of wat dan ook richting de NKV als organisatie op zich.
Wel zijn er problemen met de handelingen van diverse (ex) bestuursleden.

Er is letterlijk meervoudig gehandeld in strijd met één en ander zoals gesteld in de statuten en de wetgeving. Dit zijn overigens harde feiten en op zich zeer ernstig te noemen: Onbehoorlijk bestuur is een misdrijf.

Er zijn door het huidige bestuur in diverse nieuwsbrieven ( ongevraagd / door niemand afgedwongen)  diverse toezeggingen gedaan waar vervolgens geen actie ( of in ieder geval een verklaring voor het uitblijven van actie )  op volgt.

De punten zoals door de topic-starter zijn genoemd zijn een feitenrelaas, niet gebaseerd op emoties of wat dan ook. Pure feiten.

Veel mensen die ik hier op dit topic zie reageren waren daadwerkelijk bij de laatste ALV aanwezig. Met jouw afsluitende woorden in jouw bericht "Grow up! " neem ik aan dat jij daar ook aanwezig bent geweest en op de hoogte bent hoe de verschillende zaken zich hebben ontwikkeld?

En ja, ik ben nog steeds lid. Ik heb als geen ander de afgelopen 10 jaar in de praktijk ervaren hoe belangrijk het is om een goede nationale vertegenwoordiger van onze sport te hebben.
Het wachten is nu op de uitnodiging voor de ALV van 2016.


Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #48 Mei 26, 2016, 20:37:12
edit2Rapporteer  
Michiel geeft een vrij uitgebreid overzicht van dingen die er gebeurd zijn.

Dan vraag ik me af of je het werkelijk goed gelezen hebt, want volgens mij haal je mij door de war met Marc!?

En ben je zelf lid, bikini?
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #49 Mei 27, 2016, 06:35:35
edit2Rapporteer  
Eindelijk:

Graag nodigen wij jou als lid van de Nederlandse Kitesurf Vereniging van harte uit voor de Algemene Leden Vergadering (ALV) op 17 juni 2016.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.