De NKV, de belangenbehartiger van onze sport...

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #50 Mei 27, 2016, 11:18:14
edit2Rapporteer  
hulde
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #51 Mei 27, 2016, 11:41:14
edit2Rapporteer  
Locatie? Zeeland? Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #52 Mei 27, 2016, 12:02:32
edit2Rapporteer  
Locatie? Zeeland? Grin

Nieuwegein
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #53 Mei 27, 2016, 12:34:43
edit2Rapporteer  
Das mooi, op een vrijdagavond  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #54 Mei 27, 2016, 13:50:31
edit2Rapporteer  
En begrijp ik het nu goed, al een nieuw bestuur?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #55 Mei 27, 2016, 16:49:02
edit2Rapporteer  
Aanmeldformulier NKV Algemene Ledenvergadering 2015
Graag nodigen wij jou als lid van de Nederlandse Kitesurf Vereniging van harte uit voor de Algemene Leden Vergadering(ALV). De ALV zal plaats vinden op vrijdag 17 juni a.s. in restaurant Downunder te Nieuwegein. De vergadering start om 19.30 uur en duurt tot uiterlijk 21:30 uur.
 
Tijdens deze ALV zullen wij o.a.: 
- Terugblikken op 2015 en het eerste half jaar van 2016,
- De cijfers van 2015 en de begroting van 2016 presenteren,
- Bestuurszaken voorleggen,   
Uiterlijk 7 juni a.s. 10 dagen vóór de ALV,  zullen wij al onze leden de benodigde stukken zoals de agenda, het jaaroverzicht en de jaarcijfers doen toekomen. Wij hopen dat je erbij kan zijn! Wil je erbij zijn zorg dan dat je je aanmeld middels dit formulier:  Aanmelden NKV Algemene Leden Vergadering 2015

Wanneer je je hebt aangemeld rekenen wij op je komst, kan je onverhoopt toch niet komen laat dat dan weten via: support@kitesurfvereniging.nl.
 
Heel graag tot 17 juni.


Sportieve groet,
Bestuur NKV 

*Vereist
Wat is je naam? *

Jouw antwoord




Citaat
Aanmeldformulier NKV Algemene Ledenvergadering 2015

2015 ?? Het is ook zo moeilijk om dit even te veranderen ? het zijn de kleine dingen die het doen  !

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #56 Juni 08, 2016, 15:41:56
edit2Rapporteer  
8-6: allemaal de benodigde stukken ontvangen?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #57 Juni 08, 2016, 22:27:50
edit2Rapporteer  
Beste  Richard,
 
Voor degene die hebben aangegeven aanwezig te zijn bij de komende ALV op vrijdag 17 juni, bedankt voor jullie komst! De agenda en de bijbehorende stukken zijn bijgevoegd. Voor degene die dat nog niet hebben gedaan, meldt je zo spoedig mogelijk alsnog aan. Dit kan via deze link .

Tot dan!

Bestuur Nederlandse Kitesurf Vereniging (NKV)
De ALV zal plaats vinden op vrijdag 17 juni a.s.
De vergadering start om 19.30u en zal uiterlijk 21.30u sluiten.
 
De locatie voor de ALV is hetzelfde als vorig jaar, in Downunder te Nieuwegein, in de Sydney zaal. Het adres is Ravensewetering 1, 3439 ZZ Nieuwegein. Voor routebeschrijving klik hier
 
 
Agenda ALV - 17 juni 2016
1. Inleiding
2. Goedkeuring Notulen
3. Ingezonden stukken
4. Financiële stukken 2015
5. Begroting 2016
6. Verslag Kascommissie
7. Benoeming nieuwe kascommissie
8. Jaarverslag en vooruitblik voorzitter
9. Bestuurswissel
10. Aftreden Marij van Tienen + Chris Immers (als voorzitter)
11. Voorstellen nieuwe bestuursleden
12. Voorzitter en bestuur benoemen
13. Rondvraag

Vergaderstukken ALV - 17 juni 2016
- Klik op link voor downloaden PDF -
A. Notulen ALV 2015
B. NKV balans 2015
C. Begroting 2016
D. Contributie schema
 
 
Nieuwe bestuursleden
 
 
Introductie: Rene Bos – voorzitter
Woonachtig te Zandvoort, 56 jaar oud. Watersport al sinds zijn zesde. In de jaren 80 Nederlands en Europees Kampioen catamaranzeilen. Enthousiast kitesurfer sinds 2002. Vaart veel op zijn homespots Zandvoort en Thailand, en is regelmatig Brazilië-ganger. Is gek op downwinders en maakt nu goede vorderingen op zijn waveboard.
 
René is oud secretaris (1994-1998) en meer recentelijk oud-voorzitter (2011-2015) en thans Lid van Verdienste en bestuursadviseur van Watersport Vereniging Zandvoort (800 leden). Heeft ook zakelijk veel bestuurservaring op directieniveau (in marktonderzoek en IT), o.a. in Amsterdam, London, Hong Kong en Beijing. Getrouwd met Danyu uit China en heeft twee tiener-dochters. Enorme passie voor de watersport en voor kitesurfen in het bijzonder, is zeer gedreven om de kitesurf-sport in Nederland verder te promoten en te beschermen.
 
 
Introductie: Rick Kuiper - secretaris
Mijn naam is Rick Kuiper, 22 jaar oud en woon in Almere. Ik ben werkzaam als privé detective bij een particulier onderzoeksbureau in Almere. Naast mijn baan wind- en kitesurf ik, sleutel ik aan mijn circuit auto en rijd hier mee op circuit. Ook ben ik bijna dagelijks in de sportschool te vinden!

Inmiddels kitesurf ik al weer een jaar of 6 en heb in die jaren veel zien veranderen in de sport, negatief en positief. Via de NKV wil ik mijn steentje bij dragen aan de positieve veranderingen en er voor zorgen dat er zo min mogelijk negatieve veranderingen plaatsvinden!
 
 
Dave Ottelé - bestuurslid veiligheid
 
 
Wij hopen dat je erbij kan zijn! Wanneer je je hebt aangemeld rekenen wij op je komst, kan je onverhoopt toch niet komen laat dat dan weten via: support@kitesurfvereniging.nl.
Heel graag tot 17 juni.
 
Sportieve groet,
 
Bestuur NKV
isomis

Berichten: 205
Antwoord #58 Juni 09, 2016, 08:01:29
edit2Rapporteer  
Bij de vorige ALV is er een opdracht geformuleerd voor het nieuwe bestuur. Lijkt mij dat je hier terug op komt bij de nieuwe ALV?
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #59 Juni 09, 2016, 09:39:10
edit2Rapporteer  
2 uur lijkt me wel wat weinig voor deze bijeenkomst. Zet er iemand even een camera achterin de zaal zodat we het terug kunnen zien?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #60 Juni 09, 2016, 10:01:14
edit2Rapporteer  
2 uur lijkt me wel wat weinig voor deze bijeenkomst. Zet er iemand even een camera achterin de zaal zodat we het terug kunnen zien?

Check.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #61 Juni 09, 2016, 10:16:42
edit2Rapporteer  
2 uur lijkt me wel wat weinig voor deze bijeenkomst. Zet er iemand even een camera achterin de zaal zodat we het terug kunnen zien?

Dat is mooi,    ThumpsUp  Ik kan er helaas niet bij zijn omdat ik moet werken 
isomis

Berichten: 205
Antwoord #62 Juni 09, 2016, 10:42:15
edit2Rapporteer  
Ik krijg wel weer zo deja-vu moment.

Degene die het hardst schreeuwen zijn weer niet aanwezig op de ALV.......  Mijn advies: kom a.u.b.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #63 Juni 09, 2016, 12:06:06
edit2Rapporteer  
Ik ga toch echt geen vrije dag opnemen voor een vergadering loser  en schreeuwen doe ik ook niet  Grin
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #64 Juni 09, 2016, 12:51:53
edit2Rapporteer  
.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #65 Juni 10, 2016, 01:13:09
edit2Rapporteer  
Michiel geeft een vrij uitgebreid overzicht van dingen die er gebeurd zijn.

Dan vraag ik me af of je het werkelijk goed gelezen hebt, want volgens mij haal je mij door de war met Marc!?

En ben je zelf lid, bikini?


Marc, Michiel, vanachter de compu lijken jullie allemaal op elkaar. Zelfde piepkleine avatarretje.

ik ben lid afgegaan toen ik zag dat er geen rechtsgeldige besluiten genomen werden.

ik ben bereid weer lid te worden voor contributie van E 35, echter "inschrijfgeld" vragen ter grootte van 30% vd contributie, (E 10) dat is onbehoorlijk,  onredelijk, gelijk ook de besluiten die het bestuur zelf genomen heeft. Ik ben daarom door het bestuur afgewezen om lid te worden.

Maar (ik hoop) dat ik hier wel mijn mening mag geven.

Samenstelling v het bestuur:
Ottele: lijkt mij prima

De anderen: bij een club met 3000 leden, heb je bestuurders nodig die bepaalde competenties hebben. Een boekhouder of accountant, een verenigingsrecht jurist, een media man met uitstekende communicatieve eigenschappen. Ervaring als bestuurder sec, vind ik onvoldoende. Ik zie uit het stuk van @haring niet of er antecedenten onderzoek heeft plaatsgevonden. Is daar iets van bekend? Ben wel nieuwsgierig, maar uiteraard geen NKV lid.

Als je 8000 leden hebt, dan kun je professionals inhuren, maar dat red je niet met wat op de balans staat.( Leden: lees de balans). Trek  bestuurders aan, -zonder loon- die wel een achtergrond met die competenties hebben. Daarnaast zul je om weer vertrouwen te winnen toezichthouders moeten instellen, ook weer met competenties. Een bericht plaatsen of mensen op een vacature willen reageren is zo passé, je hoort in deze tijd actief mensen te benaderen. Gebruik sociale media!

Als ik het voor het zeggen had, zou ik ook zeker gebruik maken van de kennis en het netwerk van idefixe, kiteclub Friesland. Dat moet, ze hebben hun sporen bewezen, en je gaat dingen toch niet opnieuw uitvinden. Benader ze op een professionele manier, werk samen, dan krijg je win win, in plaats van snipper versnipper.

De structuur van NKV moet om. Nieuw bestuur doe je best!

Voor mijn toekomst droom ik van een locale kiteclub, waar ik -betaalbaar- meeverzekerd ben, BBQ op strand, down windertje, safety clinic met humor, pendeldienst naar kitespot

@ haringmetui, als je niet gaat: geef dan volmacht aan een vriendje om te stemmen. Op guru zie ik dat t vrijdag niet waait, dus je kunt gewoon gaan.





bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #66 Juni 13, 2016, 10:07:18
edit2Rapporteer  
Naast bovengenoemde wijzigingen zul je een statutenwijziging moeten doorvoeren.

Daarin verwerken:
1. Toezichthoudend orgaan, met daarin mensen die ook echt -beroepshalve- beoordelen of besluiten rechtsgeldig genomen worden. (3e jaars studenten economie en rechten kunnen dit makkelijk, of mensen die dit naast hun werk kunnen doen).

2. De vereniging moet werken met afdelingen. Er is totaal geen betrokkenheid tussen leden en bestuur, je hebt te maken met een dooie club. Huidige 'regiovertegenwoordigers' /kiteclub friesland/ e.a. moet je betrekken in de structuur.

Voorbeeld: de paaltjes bij Schellinkhout. Als je inlogt op besluiten die op provinciaal nivo genomen (gaan) worden -dit is een online gratis service- dan kun je het provinciaal besluit al inlezen. Daar moet je als NKV op alert zijn, DAT is je doel, je bestuurstaak! Is niet gebeurd, nee die palen zijn geplaatst, de regio vertegenwoordiger moest in actie komen (achteraf)


3 bestuurders voor 3000 leden blijft een bek met kiespijn. Keer op keer.
En nee, bij andere verenigingen met grote aantallen leden, gaat het ook niet goed, bestuurders die zich ingraven, niet weg te branden zijn, het zijn broedplaatsen van megolomaan gedrag. Dit zie je (te) vaak. Als je een nieuw bestuur kiest, zeker na zo n moeilijke periode, hou de zittingsduur kort.

En blijf vooral die -ongegronde- 10 Euro inschrijfgeld vragen van oude/nwe leden, welke niet op de balans is verantwoord.

Mijn complimenten v Marc die in een aparte thread heel mooi de notulen met bijlagen heeft geplaatst. Misschien is het een idee om ook een volmacht online te plaatsen.

My 2 cents
Een niet-lid

(zie nog iets, bestuur geeft zichzelf geen decharge, komisch)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.