Discussie over nieuwe kitespot bij Marina Muiderzand (Almere)

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
April 20, 2016, 12:24:10
edit2Rapporteer  
Almere krijgt een officiële kitespot bij Marina Muiderzand. De kiters zijn blij dat die er komt, maar vinden het niet echt een super locatie. De ondernemers in het gebied staan juist te juichen om de nieuwe spot nabij Sail-Today in Poort. Kortom er is discussie.

Hans van der Hulst van de Nederlandse Kitesurfvereniging is blij met de plek, maar maakt zich wel zorgen als het om de veiligheid gaat. ,,Het is namelijk een klein strandje en de dijk en de vaargeul zijn erg dichtbij. Dat kan problemen opleveren. Ook zie ik op de kaartjes dat er palen in het water staan om iets af te schermen. Dat gaat zeker gevaarlijke situaties opleveren, maar ik verwacht dat daar wel oplossingen voor komen.”

Het hele bericht: http://www.dichtbij.nl/almere/regio/artikel/4243543/discussie-over-nieuwe-kitespot-bij-marina-muiderzand.aspx
Kite Joey

Berichten: 5
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1 Mei 24, 2016, 22:07:38
edit2Rapporteer  
De eerste officiële kitespot van Flevoland! Het grootste eiland van Nederland. Yiha! Daar hebben we ff opgewacht!
Het eerste patent dat werd aangevraagd was  in 1977 door de Nederlander Gijsbertus Panhuise voor het voorttrekken door middel van een parachute met een board.

Ik hoop dat het lesgeven vanaf nu meteen gestopt wordt op asfalt en met betonblokken / hekken / fietspad benedenwinds!
Zie;
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=52583.msg727680;boardseen#new

Daarnaast hoop ik dat ze deze spot heel groot gaan maken met veel zand en dus een groot strand.

We hebben een fantastische sport. Op de eerste plek moet het veilig zijn!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.