Zondag 21-04

atJOEY_

Berichten: 93
April 21, 2016, 21:31:07
edit2Rapporteer  
Na dat ik sinds september vorig jaar niet meer gekite heb merk ik gewoon dat ik er helemaal uit ben.
Vandaar een aantal vragen:

Ik ben trouwens 192cm lang en week 108kg.

- Wat is het windbereik van mijn 12m evo voor mijn gewicht?
- Wat is het windbereik van mijn 15m juice voor mijn gewicht?
- Ik wil zondag gaan kiten als de voorspellingen goed blijven. Welke spot kunnen jullie mij aanraden? Ik moet uit Enschede komen. Ik twijfel tussen Mirns, Workum en Strand Horst.
- Als ik zondag ga kiten wat mag ik dan absoluut niet vergeten? Ik bedoel dan bijvoorbeeld warme kleding voor na het kiten etc. Ik moet ook met de auto komen (en minsten 140km rijden) dus hoe doen jullie dat?

Ik hoop dat jullie me even weer op weg kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Joey
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #1 April 21, 2016, 21:45:24
edit2Rapporteer  
Lekker thuis blijven, veels te koud!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 April 21, 2016, 22:12:21
edit2Rapporteer  
Hi Joey,

Ik maak regelmatig de heen en weer trip vanuit Limburg naar de kust (220 km!). Is goed te doen.

Wat het bereik van jouw kites betreft:
- dit hangt o.m. af vasn jouw board;
- van jouw skills

maar met windje 4 zul jij echt je 15m moeten inzetten en bij windje 6 je 12m. Andere kiters varen dan een maatje kleiner maar ja die zitten dan ook in een andere gewichtsklasse ... Grin

Zondag wordt het best koud, dus: cap, schoentjes, handschoenen en een dik wetsuit.
Na afloop vlug in de auto, omkleden, verwarming hoog en goed eten en drinken.

Al een tijdje niet gekite? ga niet te ver het water op en liefst op een spot waar de wind onshore is. Dan blijf je vanzelf langs het strand varen.

Gelukkig staat mijn caravan weer op de camping en hoef ik maar 10 minuutjes te rijden .... YeSS
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #3 April 21, 2016, 22:19:23
edit2Rapporteer  
Wind is uit het Noorden komende week dus volgens mij vallen Workum, Mirns en strand Horst allen al af. Als niet helemaal zeker bent kan je ook even opfris lesje nemen bij een kiteschool.

En het is koud komende week!
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 April 21, 2016, 22:23:12
edit2Rapporteer  
Noord is prima voor Workum/Horst, Mirns valt idd af. Gewoon lekker warm aankleden en weer oefenen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 April 21, 2016, 22:29:32
edit2Rapporteer  
Brrrr. 8gr met buien zondag,  zeker weten dat je zaterdag geen tijd hebt?
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #6 April 22, 2016, 10:33:48
edit2Rapporteer  
Het kiten zelf is het probleem niet. Het probleem is dat ik erg onwetend ben over het kiten in Nederland. Ik weet bijvoorbeeld niet naar welke spot ik moet gaan met welke wind etc.

Ik wacht morgen nog even af en kijk dan of het zondag wat word. Heb een 5/4 wetsuit met mystic gust boots en ion claw handschoenen. Heb alleen geen Cap. Is het dan af te raden om te gaan kiten?

Persoonlijk ga ik het liefst het hele jaar door alleen was er geen geld voor de nodige kleding. Beetje kou is dus niet het probleem ThumpsUp!

@Ocean-limbo Ik ben een redelijke kiter die met name kiten op zee gewend is. Verder ben ik in het bezit van een North Gonzales 143 x 40,5. Hoe zorg jij er na een kite dag voor dat de auto niet helemaal vies word en je zelf niet te snel afkoelt na het kiten?
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #7 April 22, 2016, 10:41:51
edit2Rapporteer  
Spot overzicht is zowel op deze site als op hanglos.nl te vinden, inclusief windrichtingen. Maar waar ik een beetje bang van wordt:
Persoonlijk ga ik het liefst het hele jaar door alleen was er geen geld voor de nodige kleding. Beetje kou is dus niet het probleem ThumpsUp!
In deze tijd van het jaar moet je je kleden met pech in gedachten. Je kan zomaar een paar uur in zee liggen en dan moet je goede kleding aanhebben. Kiten gaat niet alleen over wind en springen, maar ook over risico minimalisatie waar het kan!
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #8 April 22, 2016, 11:10:14
edit2Rapporteer  
In deze tijd van het jaar moet je je kleden met pech in gedachten. Je kan zomaar een paar uur in zee liggen en dan moet je goede kleding aanhebben. Kiten gaat niet alleen over wind en springen, maar ook over risico minimalisatie waar het kan!

 ThumpsUp Idd.

Vorige week lekker met de blote pootjes en zonder handschoenen in de poel bij de Zandmotor gevaren. Mocht er dan wat mis gaan ben je daar zo op het droge. Komende zondag wordt het waarschijnlijk weer de zee en dan gaan de schoentjes, handschoenen en cap gewoon weer aan. Niet omdat ik het dan anders zo koud krijg maar mocht er wat mis gaan je dan best even in het water zou kunnen liggen.

Better safe than sorry.  Joepie

Wat betreft je auto niet vies worden? Als je geen zand in je auto wil kun je beter thuis blijven.  Smiley Een Ikea tas helpt wel om het meeste zand bij elkaar te houden
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #9 April 22, 2016, 11:32:23
edit2Rapporteer  
Ik wil zeker voorzichtig zijn begrijp me niet verkeerd.  Ik bedoelde ermee te zeggen dat ondanks de tempratuur van zondag ik toch graag wil gaan kiten.

Als ik jullie zo hoor is een Cap nog steeds nodig?

Mocht het nodig zijn om een Cap te gebruiken. Heeft iemand ervaring met de Mystic Razor hood extreme? En draag je deze over of onder je wetsuit?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.