Backroll tips

Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
April 25, 2016, 23:19:25
edit2Rapporteer  
Ik weet het een simpel trucje, maar zit toch echt te hanessen ermee dus kan wat tips wel gebruiken. Ik praat hier over een back roll waarbij ik de kite niet stuur en dus alleen met load en pop de hoogte pak voor de rotatie.

Elke keer dat ik hem probeer trek ik per ongeluk mijn achterste hand aan zodat ik de kite ongewild loop. De laatste paar keren ben ik zo behoorlijk hard gecrashed doordat ik toch al op ca. 3 meter hoog zat toen in het loopte. Gisteren zelfs mijn trommelvlies gescheurd. Ik let er elke keer heel erg op dat ik mijn handen dicht bij elkaar hou en de bar stil houd. Maat toch stuur ik de kite ingewild. Iemand tips? Misschien ter compensatatie alsvast druk op de voorste hand? Andere tips?

Bijgevoegde foto's geven wel een aardig beeld van 1 van mij hardere crashes tijdens de poging voor de backroll. De eerste foto in de serie is al genomen nadat de backroll was uitgevoerd.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 April 25, 2016, 23:46:46
edit2Rapporteer  
Wat je zelf al aangeeft, knijpen in je voorste hand zodat je je kite niet terugstuurd.
thelastV8

Berichten: 119
Antwoord #2 April 26, 2016, 07:15:25
edit2Rapporteer  
2 handen in het midden van je bar en focussen dat je de kite stabiel houdt.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #3 April 26, 2016, 07:16:23
edit2Rapporteer  
Probeer hem eerst eens niet zo hoog te doen en met je achterste hand (nagenoeg) los pak een klein golfje en hupputa.
Als je hem kan dromen kan je hem hoger pakken maar dan moet je even opletten dat je niet doorroteerd. Tongue
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #4 April 26, 2016, 07:19:07
edit2Rapporteer  
Achterste hand gewoon niet op de bar hebben/ houden.  
Dus voorlopig met de backrolls alleen voorste hand aan de bar hebben.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 April 26, 2016, 08:50:57
edit2Rapporteer  
Mocht je je handen perse aan de bar willen houden: achterste hand tegen het depowerkoord en de voorste aan het einde van de bar. Mocht je dan aan de bar trekken stuurt je kite alsnog naar voren.
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #6 April 26, 2016, 10:49:11
edit2Rapporteer  
Goede afzet, board Max oploeven zodat je draai daarna vanzelf gaat, geen achterste hand meer nodig
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #7 April 26, 2016, 11:50:01
edit2Rapporteer  
Beste foto's ooit! Met name foto #3 #roflol

De backroll lukt mij helaas ook nog niet altijd, dus ik kijk graag mee met de adviezen.
Tips die ik heb gekregen:
- board goed hoog insturen,
- hoofd en schouders goed indraaien,
- Kite naar voren sturen voordat je landt.
Hoop dat je hier wat aan heb.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #8 April 26, 2016, 12:04:34
edit2Rapporteer  
Zoal eerder al vermeld. Hij hoeft echt niet op 3m hoogte.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 April 26, 2016, 17:01:21
edit2Rapporteer  
Citaat
De laatste paar keren ben ik zo behoorlijk hard gecrashed


Toen ik pas begon met bak rollen gebeurde bij mij het zelfde  alleen brak bij mij ook nog mijn kite in 2en omdat ik door de draai mijn oriëntatie helemaal kwijt was en in plaats van de bar los, aan mijn bar ging trekken met alle gevolgen  loser

Blijven oefenen en bij mij heeft het heel wat kapotte kites gekost tot het kwartje op een gegeven moment vatl  ThumpsUp

Misschien heb je hier wat aan  ThumpsUp



http://www.youtube.com/watch?v=cODij99_UPQ

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.