Ochtend 30 april kijkduin

vincent_vega

Geen avatar

Berichten: 24
April 27, 2016, 19:05:50
edit2Rapporteer  
Hallo allen,

Ik ben een beginner die net een beetje langere rakken begint te varen!! Veel varen als het kan en oefenen dus.....
 Ik ben 37 jaar en ben eigenlijk op zoek naar mensen om mee te varen.
Ik woon in den haag en de zandmotor zou een goede keuze zijn voor mij maar andere plekken ook prima.
A.s zaterdag vroeg in de ochtend tussen 0800-0900 zou ik best een sessie kunnen/willen varen ? Iemand zin om mee te gaan? Roll Eyes

 ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 April 27, 2016, 20:02:50
edit2Rapporteer  
Check het actuele weerbericht. Ik zou het afraden vanwege de kou.
Ik ben zelf ook weer beginner (hydrofoil) en lig derhalve veel in het water.
Dan moet je gewoon zeer goed aangekleed zijn.
De gevorderde kiter valt weinig, en blijft zodoende veel beter warm.

Wat heb je voor pak, handschoenen, schoentjes, cap?

Door de enorme temperatuur daling van de afgelopen dagen is zelfs de zeewater temperatuur gezakt. Kan me niet herinneren wanneer dat eerder is gebeurd.
vincent_vega

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #2 April 28, 2016, 07:23:06
edit2Rapporteer  
Heb de afgelopen maand elke week les gehad en moet zeggen dat het wel ging eigenlijk...
Ik heb nu een 5/3 pak + impact vest en net nieuwe 5mm mytic schoenen gekocht.
Hoeveel is de temp nu weet je dat? Woon je in de buurt?
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #3 April 28, 2016, 08:14:52
edit2Rapporteer  
In tegenstelling tot de buitentemperatuur (te koud) zit de temperatuur van het zeewater momenteel op normale waarde. Het zeewater was tot maart zelfs nog bijzonder warm voor de tijd van het jaar. Daar heeft de tot nu toe koude lente de stijging afgeremd.

http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina/zeewatertemperatuur.htm

Edit: maar inderdaad, pas op voor onderkoeling, ga niet te ver de zee op. Uit ervaring weet ik dat een lijntje zomaar kan knappen en dan zit je met deze temperaturen toch graag een beetje in de richting van het strand. Als je nog veel in het water spartelt als een jong eendje zal de lol door de kou er snel af zijn en motiveren je hersenen je vast uit onderbewust initiatief om lekker de warmte op te zoeken.  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 April 28, 2016, 08:48:45
edit2Rapporteer  
Heb de afgelopen maand elke week les gehad en moet zeggen dat het wel ging eigenlijk...
Ik heb nu een 5/3 pak + impact vest en net nieuwe 5mm mytic schoenen gekocht.

De afgelopen maand heb ik gesurft in mijn 4/3 zonder problemen, en heel veel in het water gelegen.
Echter het is nu kouder dan de hele afgelopen maand. Kortom, niet te vergelijken.

En het zeewater is relatief "minder koud", maar het is nog steeds een risico om in zee te liggen veel.

Mooi grafiek, hetzij deze wel iets verschilt voor HvH en Zeeland i.v.m. effect van de rivieren die daar uitkomen.
Grappig om te zien dat het vorig jaar rond deze periode praktisch dezelfde temperatuur is. Echter vorig jaar steeg hij veel harder, wat laat zien dat het toen veel warmer was (lucht)
vincent_vega

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #5 April 28, 2016, 15:03:28
edit2Rapporteer  
ha weer goden! mooi overzichtje van de temps.  Smiley
maar op open zee (scheveningen , noordwijk e.d )ga ik nog niet...ben net een beetje upwind aan het varen. heb na 10 jaar de draad weer opgepakt en heb nu 4 x keer les gehad. Doel is uiteindelijk wel de zee op, scheveningen maar goed first things first!
Maaruh....is er wellicht een plaats / meeting point / site e.d  om mensen te leren kennen om samen het water op de gaan? Of een groep waar je zou kunnen aansluiten? tips zijn zeer welkom!
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #6 April 28, 2016, 22:01:29
edit2Rapporteer  
Ben ik ook wel benieuwd naar. Is er niet een whatsapp groep met wat Haagse (en omgeving) kiters?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 April 28, 2016, 22:32:11
edit2Rapporteer  
Maaruh....is er wellicht een plaats / meeting point / site e.d  om mensen te leren kennen om samen het water op de gaan? Of een groep waar je zou kunnen aansluiten? tips zijn zeer welkom!

Wat dacht je van kitehigh > trefpunt?

Maak daar een Zandmotor aan.
Echter veel mensen voor de zandmotor zitten in trefpunt Rotterdam.

En op facebook is er een zandmotor groep waar je je voor kunt aanmelden.
vincent_vega

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #8 April 29, 2016, 20:34:44
edit2Rapporteer  
@lukic goed punt! Geen idee , wie wel?

@michiel Dank je voor tips!

Mocht iemand nog meer tips hebben of denken, die kan wel een groepje joinen of zoekt nog iemand om wat te gaan oefenen hoor ik het graag!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Mei 01, 2016, 07:02:36
edit2Rapporteer  
Op de zandmotor ben je - als de omstandigheden goed zijn voor beginners - nooit alleen.
Zelfs door de weeks is het er druk!
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 Mei 01, 2016, 20:22:39
edit2Rapporteer  
Ben ik ook wel benieuwd naar. Is er niet een whatsapp groep met wat Haagse (en omgeving) kiters?

Ja er is een Whatsapp groep voor de ZM. Stuur een pb en zal de beheerder Jaco van Leeuwen vragen je toe te voegen. Succes met het verder leren van het Kiten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.