2016 Shinn Bronq, El Stubbo, King Gee, Shinnster, Pinbot

geloof68

Berichten: 2096
April 30, 2016, 23:03:23
edit2Rapporteer  
Mark Shinn heeft zijn nieuwe boards online gezet: http://www.shinnworld.com

Het grootste nieuws is dat zowel de El Stubbo als de Shinnster voorzien kunnen worden van een carbon plaat, waardoor deze boards geschikt zijn voor de Zeeko hydrofoils. De resellers van Shinn leveren vanaf nu ook de Zeeko hydrofoils.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Mei 01, 2016, 06:47:27
edit2Rapporteer  
Ik had het al gehoord van Zeeko.
Dat merk is de koploper op het gebied van freeride hydrofoils op dit moment!
Mark Shinn zijn kunsten op een foil zien vertonen, dat wil ik zien!

Ik ben erg benieuwd!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 Mei 02, 2016, 10:52:05
edit2Rapporteer  
En nu met de jpgs erbij.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #3 Mei 02, 2016, 15:19:45
edit2Rapporteer  
Ik heb de 2015 shinnster gevaren, lekker boardje. Daar zaten overigens geen inserts in, in de nieuwe dus wel zo te zien.

Krijg je de carbon plaat bij de hydrofoil, of los te bestellen bij het board, of is er een speciale editie van het board waarin deze verwerkt is?

Ik moet zeggen dat de 2015 shinnster me niet erg geschikt lijkt als foilboard vanwege zijn hoge mate van flex. Maar goed, misschien is het board wel anders gemaakt dit jaar of vangt de carbon plaat dit op...

In ieder geval interessante combi!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 Mei 02, 2016, 19:26:38
edit2Rapporteer  
De carbon plaat wordt los geleverd en zorgt inderdaad voor de stijfheid die een hydrofoil board nodig heeft en die de Shinnster van nature mist. 2016 Shinnster en El Stubbo hebben 8 inserts aan onderzijde voor montage van de carbon plaat.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Mei 04, 2016, 17:02:38
edit2Rapporteer  
Hoe makkelijk is de originele Shinnster om te bouwen voor die plaat? En wat gaat dat ongeveer kosten?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #6 Mei 04, 2016, 17:10:05
edit2Rapporteer  
Shinn Spring 16 Teaser

http://vimeo.com/164030482

Shinn on a foil
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Mei 04, 2016, 22:59:51
edit2Rapporteer  
Shinn op een foil, nice!

Hoe makkelijk is de originele Shinnster om te bouwen voor die plaat? En wat gaat dat ongeveer kosten?
plaatsen van 8 inserts is makkelijker dan 4 inserts maken die alle kracht opvangen zoals ik met Bart zijn Shinnster gedaan heb.
Zijn de maten van die plaat al bekend?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Mei 04, 2016, 23:48:02
edit2Rapporteer  
Shinn op een foil, nice!

Hoe makkelijk is de originele Shinnster om te bouwen voor die plaat? En wat gaat dat ongeveer kosten?
plaatsen van 8 inserts is makkelijker dan 4 inserts maken die alle kracht opvangen zoals ik met Bart zijn Shinnster gedaan heb.
Zijn de maten van die plaat al bekend?

Die heeft dus geen versteviging? Werkt niet helemaal optimaal, of valt het allemaal wel mee?

Zo flexibel vind ik de Shinnster nou ook weer niet.

Het zal wel een beter alternatief zijn dan een compleet nieuw board erbij halen denk ik.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Mei 05, 2016, 09:19:32
edit2Rapporteer  
Die 8 inserts kun je inderdaad simpel van bovenaf in het board verzinken, dan worden de krachten over een veel groter oppervlakte verspreid. Het zijn de nosedives en hoge druk op je voorste voet die voor een groot draaimoment bij de connectie madt-board zorgt.

Shinnster is stijf genoeg, maar iets meer stijfheid mag wel. Mijn plankje is ongeveer net zo stijf en die buigt al snel door richting een negatieve rocker tijdens het foilen wat hem zeer makkelijk onder water laat duiken als je het oppervlak raakt met je board.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.