Goed stevig windscherm?

LennardK

Berichten: 116
Mei 03, 2016, 20:43:20
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een goed windscherm voor o.a. op het strand wat bij een beetje wind ook nog goed blijft staan. Wij hebben nu zo'n half koepel tentje. Dat voldeed prima maar de kinders worden steeds groter en nu wordt dat toch wat te klein om met z'n allen achter te zitten.

De meeste windschermen op de markt zijn prut. Dus wie heeft er ervaring met een normaal verkrijgbaar model wat wel voldoet en daarbij ook nog een beetje te vervoeren is? 

Groet Lennard.
audi

Berichten: 752
Antwoord #1 Mei 03, 2016, 21:55:43
edit2Rapporteer  
Zou dit kunnen werken moet alleen nog 1 of 2 zij wanden in
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #2 Mei 03, 2016, 22:51:03
edit2Rapporteer  
even bij vissers schermen/tenten zoeken die hebben behoorlijk grote formaten in het gamma ThumpsUp ...
dude Cool
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #3 Mei 04, 2016, 00:10:44
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie tips dusver, maar ik zoek meer een windschermpje waar je gezin lekker achter kan zitten op een winderig strand. Niet een party tent voor een kitehigh.nl beachparty.  Smiley Joepie

Graag tips uit eigen ervaring. Googlen kan ik zelf ook wel.  Tongue Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Mei 04, 2016, 07:52:45
edit2Rapporteer  
Mijn ervaringen met hetzelfde probleem...

Probleem is niet zozeer hoe stevig en hoe groot een windscherm is, maar de windsnelheid!
Vanaf zo'n 20kn krijg je veel turbulentie achter het windscherm (en elk obstakel), waardoor lichte zandkorrels toch voor veel irritatie gaan zorgen. Zelfs al zou het scherm schuin zijn (meer aerodynamisch).
Kortom, behalve een dichte of tunnel tent blijft het behelpen en oncomfortabel voor je gezin Sad


De oplossing die ik nu gevonden heb, is een ander type board wat prima surft vanaf 6kn wind.
Windscherm niet meer nodig Wink
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #5 Mei 04, 2016, 13:19:30
edit2Rapporteer  
De oplossing die ik nu gevonden heb, is een ander type board wat prima surft vanaf 6kn wind.
Windscherm niet meer nodig Wink

Goed idee! Alleen ben ik bang dat mijn vrouw niet helemaal mee gaat in de financiële kant van dit idee. Smiley
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #6 Mei 04, 2016, 14:21:35
edit2Rapporteer  
Nieuwe foil tegenwoordig te koop vanaf 850 euro.

http://zeeko-kites.com/gb/49-foil-series

Daar koop je geen nieuwe lichtweerkite voor tegenwoordig.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Mei 04, 2016, 14:37:33
edit2Rapporteer  
Op Fuerte voorziet moeder natuur van een hoop stenen... In NL vind je ze helaas niet.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Mei 04, 2016, 14:41:29
edit2Rapporteer  
Nieuwe foil tegenwoordig te koop vanaf 850 euro.

https://zeeko-kites.com/gb/49-foil-series

Daar koop je geen nieuwe lichtweerkite voor tegenwoordig.


Dit jaar maar eens gaatjes in de Shinnster boren Shocked
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Mei 04, 2016, 15:47:55
edit2Rapporteer  
Nieuwe foil tegenwoordig te koop vanaf 850 euro.

https://zeeko-kites.com/gb/49-foil-series

Daar koop je geen nieuwe lichtweerkite voor tegenwoordig.


Zelfs €799,- als je niet per se die wit/zwarte wilt Wink
Moet nog wel een board aan vast.

Dit jaar maar eens gaatjes in de Shinnster boren Shocked


Ik heb begrepen dat alle Shinn leveranciers de Zeeko foils gaan verkopen in combinatie met de shinn boards (die hiervoor geschikt zijn).
De Shinnster is niet sterk genoeg, maar gelukkig heeft meneer M. Shinn daar een goede oplossing voor: een los verkrijgbaar carbon plaat welke het board voldoende steviger maakt. Geen idee of hij ook op de oudere boards past, maar wellicht met wat handigheid ook zelf te maken, of passend te maken.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 Mei 04, 2016, 17:04:15
edit2Rapporteer  
Nieuwe foil tegenwoordig te koop vanaf 850 euro.

https://zeeko-kites.com/gb/49-foil-series

Daar koop je geen nieuwe lichtweerkite voor tegenwoordig.


Zelfs €799,- als je niet per se die wit/zwarte wilt Wink
Moet nog wel een board aan vast.

Dit jaar maar eens gaatjes in de Shinnster boren Shocked


Ik heb begrepen dat alle Shinn leveranciers de Zeeko foils gaan verkopen in combinatie met de shinn boards (die hiervoor geschikt zijn).
De Shinnster is niet sterk genoeg, maar gelukkig heeft meneer M. Shinn daar een goede oplossing voor: een los verkrijgbaar carbon plaat welke het board voldoende steviger maakt. Geen idee of hij ook op de oudere boards past, maar wellicht met wat handigheid ook zelf te maken, of passend te maken.


Ik heb al wat geinformeerd
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Mei 05, 2016, 21:06:49
edit2Rapporteer  
Ik zie je graag verschijnen op het water faxie, als alle anderen staan te wachten op meer wind Wink
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 Mei 06, 2016, 02:18:41
edit2Rapporteer  
Ik zie je graag verschijnen op het water faxie, als alle anderen staan te wachten op meer wind Wink

Als het goed is dit jaar.

Maar heb nu net een 5m gehaald, en binnenkort m'n 9 vervangen. En heb ook nog nieuwe boots nodig eigenlijk...    Roll Eyes
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Mei 06, 2016, 13:40:54
edit2Rapporteer  
Klinkt zoals ik twee jaar geleden...gaat hem niet worden Tongue Wink
Er komen dit seizoen vast wel een aantal tweedehands beschikbaar...
RajenAir

Berichten: 16
Antwoord #14 Mei 06, 2016, 16:56:26
edit2Rapporteer  
Dag Lennard,

Misschien dat hiermee verder komt ?  Ze  noemen het een surf cave. Check YouTube
http://youtu.be/MI7DYYiET5A
.

Groeten Rajen
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #15 Mei 06, 2016, 17:04:12
edit2Rapporteer  
Ik zie je graag verschijnen op het water faxie, als alle anderen staan te wachten op meer wind Wink

Als het goed is dit jaar.

Maar heb nu net een 5m gehaald, en binnenkort m'n 9 vervangen. En heb ook nog nieuwe boots nodig eigenlijk...    Roll Eyes

Ik heb nog wel een paar Ronix Parks voor je staan faxert. kom ik een keer de shinnster/foil bij je proberen;)))
RajenAir

Berichten: 16
Antwoord #16 Mei 06, 2016, 17:21:08
edit2Rapporteer  
Of wave cave????
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #17 Mei 06, 2016, 18:56:30
edit2Rapporteer  
ik zelf gebruikte altijd zo een  groot formaat popup tent  met  lange plastic (30 cm) haringen voor op het strand.  voor 2 personen  veel te groot lol met 40 knopen ook niet meer in te vouwen ik heb nu een kleinere voor mij werkt dat prima.

als ik jou was zou ik een goed kwalitatief windscherm kopen   en bv  een paar penny peg ankers erbij  dan staat die wel stevig op het strand.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #18 Mei 07, 2016, 00:26:12
edit2Rapporteer  
Ik zie je graag verschijnen op het water faxie, als alle anderen staan te wachten op meer wind Wink

Als het goed is dit jaar.

Maar heb nu net een 5m gehaald, en binnenkort m'n 9 vervangen. En heb ook nog nieuwe boots nodig eigenlijk...    Roll Eyes

Ik heb nog wel een paar Ronix Parks voor je staan faxert. kom ik een keer de shinnster/foil bij je proberen;)))

Doe je ze weg? Shocked

43-44? M'n Jobe's vallen van ellende uit elkaar. Ik ga ze niet nog een keer laten repareren...
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #19 Mei 07, 2016, 09:24:59
edit2Rapporteer  
Ik zie je graag verschijnen op het water faxie, als alle anderen staan te wachten op meer wind Wink

Als het goed is dit jaar.

Maar heb nu net een 5m gehaald, en binnenkort m'n 9 vervangen. En heb ook nog nieuwe boots nodig eigenlijk...    Roll Eyes

Ik heb nog wel een paar Ronix Parks voor je staan faxert. kom ik een keer de shinnster/foil bij je proberen;)))

Doe je ze weg? Shocked

43-44? M'n Jobe's vallen van ellende uit elkaar. Ik ga ze niet nog een keer laten repareren...
Ik heb half jaartje geleden nieuwe franks gekocht. Die blauwe waren losgekomen op het frame van de boots. Heb ze wel opnieuw laten stikken dus zijn ze weer goed. Als je wilt mag je ze van mij gewoon gebruiken hoor.
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #20 Mei 07, 2016, 11:57:33
edit2Rapporteer  
Kortom om een lang verhaal kort te maken. Ipv een windscherm kan ik beter een foil kopen. Daar boots op schroeven en dan in een tent, ook wel wave cave? genoemd, gaan zitten omdat het te hard waait om mijn nieuwe foil uit te proberen?  Wink Grin

Ik koop dus maar een windscherm en goede strandharingen en kijken we wel wat we er van vinden.  Smiley
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #21 Mei 07, 2016, 13:04:54
edit2Rapporteer  
Kortom om een lang verhaal kort te maken. Ipv een windscherm kan ik beter een foil kopen. Daar boots op schroeven en dan in een tent, ook wel wave cave? genoemd, gaan zitten omdat het te hard waait om mijn nieuwe foil uit te proberen?  Wink Grin

Ik koop dus maar een windscherm en goede strandharingen en kijken we wel wat we er van vinden.  Smiley

Sorry Grin
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #22 Mei 07, 2016, 13:44:37
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #23 Mei 07, 2016, 19:13:40
edit2Rapporteer  
Kortom om een lang verhaal kort te maken. Ipv een windscherm kan ik beter een foil kopen. Daar boots op schroeven en dan in een tent, ook wel wave cave? genoemd, gaan zitten omdat het te hard waait om mijn nieuwe foil uit te proberen?  Wink Grin

Ik koop dus maar een windscherm en goede strandharingen en kijken we wel wat we er van vinden.  Smiley

Sorry Grin

+1
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.