RRD Juice V2 schroeven

stannoss

Geen avatar

Berichten: 29
Mei 10, 2016, 20:01:56
edit2Rapporteer  
yooo

Ik heb een nieuwe RRD Juice V2, ik wil mijn Ronix boots er op zetten alleen ik kan de schroeven niet goed door draaien. ze gaan er een paar milimeter in en dan zit het vast terwijl me boots dan nog lang niet vast zitten.
Deze boots heb ik hier voor op een naish dub 2015 gehad en daar zaten ze wel strak bij..

Heeft iemand een idee hoe dit kan? heb ik toevallig andere schroeven nodig, kortere misschien?

Ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen

Alvast bedankt ThumpsUp YeSS

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Mei 10, 2016, 20:35:10
edit2Rapporteer  
Je krijgt de schroeven er zonder boots wel soepel in gedraaid? Dit om uit te sluiten dat ze verschillend schroefdraad hebben,  dan kun je inderdaad maar een paar slagen draaien voordat het vast zit maar dan sloop je waarschijnlijk wel het draad mee.
stannoss

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #2 Mei 10, 2016, 21:33:45
edit2Rapporteer  
Ja zonder Boots krijg ik ze er wel makkelijk in tot een bepaald punt. Dan kunnen ze gewoon niet meer verder, of ik moet ze stuk draaien voor mijn gevoel en dat is niet de bedoeling
willemchillem

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #3 Mei 10, 2016, 22:25:39
edit2Rapporteer  
zitten de gaten van je boots wel recht boven je inserts, als je de schroeven er scheef in draait krijg je ook altijd dat het een stukje goed gaat en dan opeens heel zwaar.

vooral niet forceren voordat je weet wat het is, daar sloop je alleen je draad maar mee.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 Mei 10, 2016, 22:42:46
edit2Rapporteer  
Als je vinnen ook schroeven van 6mm hebben, kun je zo'n schroef even proberen hoe diep die erin gaat. Heb je je reseller al gevraagd wat voor maat schroeven RRD gebruikt?
stannoss

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #5 Mei 10, 2016, 22:50:18
edit2Rapporteer  
@willemchillem ja schroeven heb ik er recht in gedraaid. Meerdere malen geprobeerd, ook verschillende inserts zeg maar.

@geloof68 ik kwam er achter toen de winkel al dicht was dus nog niet gevraagd, wel op internet opgezocht en die zeggen 6mm. Heb net een vin los gedraaid, die is te dun voor de insert maar hij is ook zo'n halve centimeter korter dan mijn schroeven/bouten.

misschien toch te lange schroeven/bouten?

willemchillem

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #6 Mei 10, 2016, 23:03:39
edit2Rapporteer  
bij te lange bouten gaat het eigenlijk de hele tijd best wel licht tot een heel duidelijk punt waar de bout extreem zwaar gaat (dus niet geleidelijk zwaarder).

als de bout geleidelijk steeds zwaarder gaat denk ik dat het engelse draad is, of is het heel misschien één of andere fabrieksfout dat de draad niet goed is getapt oid.
stannoss

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #7 Mei 10, 2016, 23:28:34
edit2Rapporteer  
hij draait er idd makkelijk in en is op een duidelijk punt extreem zwaar, maar ik vind het apart dat hij bij de dub wel er helemaal in kon en nu niet. vandaar dat ik met vraagtekens zit..



willemchillem

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #8 Mei 11, 2016, 01:06:19
edit2Rapporteer  
waarschijnlijk heeft de juice dan gewoon wat minder diepe insert gaten, komt mischien doordat de core van de juice dunner is dan de dub?
of is de dub even dik als de juice?

en hoever kan je de bouten er in draaien, mij lijkt dat dit ook wel minstens een cm moet zijn aangezien het inserts zijn die voor boots bedoeld zijn en ook best wel een klap moeten kunnen opvangen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #9 Mei 11, 2016, 04:57:46
edit2Rapporteer  
Zoals Evan al is begonnen: Klinkt erg naar Engelse SAE draad (normaliter wakeboards en bepaalde Amerikaanse merken) tov de gewone metrische ISO draad. Simpelweg moet je de bout met 2 vingers er in kunnen draaien anders sloop je de draad van de inserts en dat is... erg dure grap  Grin


http://www.youtube.com/watch?v=fov8nPzOI6M

Kortom, met je board naar je dealer gaan en passende bouten (qua draad) scoren of beter; bij Ronix dealer navraag doen, die zal voor beide insertmaten passende bouten kunnen leveren.

vb Slingshot levert bij haar boots volgende set: Je ziet hier goed dat de diameter vrijwel gelijk is (6mm), maar de draadafstand en dikte van de draad verschilt

stannoss

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #10 Mei 12, 2016, 22:29:51
edit2Rapporteer  
ben terug gegaan naar de winkel en hun hebben de boots vast gezet met andere bouten, voor mijn gevoel nog steeds niet diep genoeg maar hun zullen er wel verstand van hebben
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #11 Mei 12, 2016, 23:12:00
edit2Rapporteer  
Daar zou ik niet van uit gaan, de meeste winkels willen vooral verkopen maar verstand van zaken ho maar.
stannoss

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #12 Mei 14, 2016, 20:55:32
edit2Rapporteer  
dan zien ze me waarschijnlijk wel weer terug komen haha
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.