Oesterdam no?

Chaosbelgium

Geen avatar

Berichten: 23
Mei 13, 2016, 07:40:37
edit2Rapporteer  
Hi
Ik zou zaterdag willen kiten normaal ga ik naar rilland maar no is niet de goeie windrichting
Ik weet op oesterdam is het beste met laag water maar is het te doen bij no wind?
Het is mij niet echt duidelijk of het kan of niet
Vrouwenpolder kan maar is het beste met hoogwater zeker he maar dat is zaterdag  op niet zo een gunstig uur
Mvg Tim
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Mei 13, 2016, 08:06:52
edit2Rapporteer  
Pssst, hij wordt NNW zaterdag Wink
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #2 Mei 13, 2016, 12:20:02
edit2Rapporteer  

Oesterdam en NNW is ver van ideaal.
De wind staat dan aanlandig richting de autosnelweg die er langsloopt.

Als er ooit iemand zijn kite moet releasen en die knalt op een aanrijdende auto..

Mss beter naar Paulinapolder.
Chaosbelgium

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #3 Mei 13, 2016, 14:01:07
edit2Rapporteer  
ja nnw dus he  Cool paulina polder dus thx voor de tip , komt daar wat volk ? en ook best met laag water ?
T!es

Berichten: 17
Antwoord #4 Mei 13, 2016, 17:03:52
edit2Rapporteer  
Oesterdam met laag water zit er nogal wat afstand tussen de weg en het water lijkt me?
En hij is met NNW schuin aanlandig toch?
waterfun

Berichten: 36
Antwoord #5 Mei 14, 2016, 17:16:02
edit2Rapporteer  
Vandaag weer fout gegaan op de Oestendam. Kiter gepakt door de wind met terug lopen en over de weg getrokken en tot uiteindelijk in de berm aan de andere zijde terecht gekomen. Gelukkig geen verkeer op dat moment wel een flinke wond aan de hiel van over de dam en asfalt getrokken te zijn. Kiter hebben we door zijn maat die erbij was naar het ziekenhuis gestuurd om er naar te laten kijken.  Zo zie je maar Oestendam met aanlandige wind is een nogo bij hoog water en loop nooit met de kite in de lucht terug naar de dam.
T!es

Berichten: 17
Antwoord #6 Mei 14, 2016, 20:32:52
edit2Rapporteer  
Nou dit is wel een pakkend voorbeeld inderdaad.

Toch was de wind schuin aanlandig en was het afgaand water toen ik vertrok om 15:00 waardoor er veel ruimte (strand) tussen wegdek en water was.
het was absoluut niet nodig om met je vlieger in de lucht in de buurt van het wegdek te komen

Wat mij ook opviel waren verschillende vliegers die naast de weg te drogen worden gelegd.
Dit laatste is niet noodzakelijk en kan enorm gevaarlijk zijn voor de weggebruikers.

Zijn toch keuzes die je zelf kunt maken, waardoor je het veiliger kunt maken voor jezelf.

Wel goed om ook deze berichten hier te vermelden denk ik zodat we allemaal scherp blijven!!

Sterkte gewenst voor de betreffende kiter!!
Chaosbelgium

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #7 Mei 16, 2016, 12:22:44
edit2Rapporteer  
Ik ben zaterdag naar vrouwenpolder geweest  ,was daar goed maar als het nog wat warmer word kan het daar toch super druk zijn
en het is toch een 1u30min rijden enkel en rilland en oesterdam een 55min enkel .
maar als men afraad om bij aanlandige wind nnw welke is dan de beste windrichting daar? met aflandige wind is het toch ook niet goed he .en niet bij hoog water.  .
dus welke windrichting bij laag water (dan hoef je niet dicht bij die dijk te komen zoals bij het spijtige ongeval)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.