Ongeval krabbendijke

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #25 Mei 18, 2016, 18:26:05
edit2Rapporteer  
Ik begrijp niet dat er iemand negatieve opmerkingen maakt als iemand anders een helm draagt....
Beetje vreemd.
Ik vind die gescheurde harnas/trapeze dan wel een interessant iets: is dit gebeurd ten gevolge van of was dit een evt oorzaak?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #26 Mei 18, 2016, 20:30:57
edit2Rapporteer  
Eurofun heeft in alle shops verschillende helmen op voorraad.... Mystic, Ion, NP

Nope, slechts 1 model, of ze moeten dat binnen een maand verandert hebben?

Ik begrijp niet dat er iemand negatieve opmerkingen maakt als iemand anders een helm draagt....
Beetje vreemd.

Is helaas inherent aan onze sport. De jonge macho's vinden het (nog) niet cool!


Ik vind die gescheurde harnas/trapeze dan wel een interessant iets: is dit gebeurd ten gevolge van of was dit een evt oorzaak?

Inderdaad Tom is dat interessant om te weten.
Maar nu nog te vroeg ben ik bang.
En het hoeft niet direct de oorzaak te zijn

Hopelijk komt er nog iets van een reconstructie!
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #27 Mei 18, 2016, 23:37:37
edit2Rapporteer  
@CIDVV wat stoer dat je nonkel een helm op had. Heeft hij altijd een helm op bij het kiten of was het toevallig deze keer? Weet je ook het merk helm?

10 jr ervaring, kleine kite waar niks stuk aan is, helm op. Bij ongelukken bij de launch van de kite lees ik nooit iets over een gescheurd harnas. Het zijn bijna altijd de lijnen, of de wind in de kite. Het lijkt wel materiaal pech jullie ongeval. Ik heb compleet versleten harnassen gezien, maar die scheuren niet snel links en rechts van de spreader.

Je vertelt dat je met je 11 op het water stond en hij liet zijn 7 meter op, was het een self launch? Of kreeg hij hulp van iemand?

Ik hoop dat je nonkel er weer boven op komt, en weer midden in het leven gaat staan. Als je een professioneel iemand zoekt die je kan helpen bij de reconstructie van wat je nonkel overkomen is, kan ik je iemand aanbevelen. Ik hoop dat hij uit zijn coma komt en goed gaat revalideren. Ik wens je familie heel veel beterschap, sterkte en steun toe.

Mocht er een leermoment zijn, die je op enig moment te binnen schiet, deel dat.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #28 Mei 19, 2016, 06:37:35
edit2Rapporteer  
een ding wat ik niet begrijp hij staat met 11m op water vaart gewoon.
de oom heeft 7m2 op staan. a dan weegt de oom helft minder dan persoon op het water.
normaal moet jij een 7 m kunnen houden tenzij deze gaat loopen
dan vraag ik me af 11m op water staat en je houd een 7m2 niet sta je dan met 11m2 niet overpowerd
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29 Mei 19, 2016, 09:41:21
edit2Rapporteer  
Er is wind denkbaar waarbij je met een 11m kunt varen, en ook met een 7m. Zeker ook als je een andere boardkeuze meeneemt in je verhaal. En ook het type kite natuurlijk. 

Dat harnas is interessant.
Thinking out loud: als je harnas onverwacht tijdens het launchen scheurt, dan is het vergelijkbaar door opeens te unhooken. En als je dat niet ziet aankomen...
Dat gezegd, de krachten op de trapezehaak bij het oplaten zijn laag in vergelijking met zelfs rustig heen en weer cruisen op een twintip. Daarom klinkt dat niet logisch.

Maar ja, is speculeren. Zou mooi zijn als er nader naar wordt gekeken.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #30 Mei 19, 2016, 10:07:43
edit2Rapporteer  
Heel bizar dat de trapeze helemaal gescheurd is ....

mijn inschatting is dat de harnass eerst aan een zijde is afgescheurd (slijtage?) en dat dit als gevolg heeft gehad dat de kite onhandelbaar is geworden. Het tweede afscheuren kan het gevolg zijn van de impact van de crash tegen de lantarenpaal.

Blijft natuurlijk giswerk.
Robert_V

Berichten: 12
Antwoord #31 Mei 20, 2016, 11:28:06
edit2Rapporteer  
Heftig ongeluk! Heel veel sterkte en hoop dat de persoon in kwestie weer snel volledig hersteld is. Goed dat hij een helm op had. Wat betreft een helm ik had er nooit echt behoefte aan totdat ik 12 weken geleden mijn trommelvlies had gescheurd na een crash nu gebruik ik pro docs plugs vented en een helm dat gebeurt me niet nog een keer. Iedereen moet het zelf weten maar de helmen tegenwoordig zijn hip genoeg en ik denk wel dat er in de toekomst steeds meer personen een helm gaan dragen het is zeker geen overbodige luxe.


Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #32 Mei 21, 2016, 07:48:59
edit2Rapporteer  
brommer help racefiets helm paardrijdhelm.duitsehelm genoeg keuze.
hou er ook rekening mee dat je met een helm eerder je nek breekt
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #33 Mei 21, 2016, 08:11:56
edit2Rapporteer  
En op welk watersport onderzoek is de nekbreek uitspraak gebaseerd? Of is het een hypothese die je nog gaat onderzoeken?
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #34 Mei 21, 2016, 10:32:06
edit2Rapporteer  
bij de meeate sporten blijkt dat zal hier wel net zo zijn lijkt mij . opzich stuk veiliget dan zonder nartuurlijk
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #35 Mei 21, 2016, 11:08:59
edit2Rapporteer  
Is dat zo? Ik snap dat door het grotere oppervlak het moeilijker is om de oppervlaktespanning van water te doorbreken. Maar voordat er indianen verhalen de ronde doen, wil ik toch graag bewezen zien dat je je nek eerder breekt. En dan zie ik het liefst ook nog dit risico in verhouding geplaatst met andere schade aan het hoofd tijdens het kiten: oftewel zijn de voordelen groter dan de nadelen.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #36 Mei 21, 2016, 11:14:22
edit2Rapporteer  
weet niet of dit met kitesurfen all uitgezocht is .paardrijden wel dat weet ik
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #37 Mei 21, 2016, 13:24:23
edit2Rapporteer  
cijferfactsheet uit VeiligheidNL waarin Kitesurfen overigens ook wordt vermeld (3 doden).

https://www.veiligheid.nl/sportblessures/kennis/cijfers-over-sportblessures.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.