Thermische wind Baai Roses.

@peter@

Geen avatar

Berichten: 5
Mei 15, 2016, 16:04:46
edit2Rapporteer  
Ik lees hier op het forum dat er toch al verscheidene mensen richting de Baai van Roses geweest zijn op vakantie.  Wij hebben er dit jaar ook geboekt en gaan naar camping Nautic Almata.

Onze vraag is hoe de de thermische wind MEESTAL staat ten op zichte van het strand.

Cross hore , onshore of cross-onshore     

Wij zijn beginners en onshore in vermoeiend als je nog niet echt kan hoogtelopen.

Mvgn  Peter
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #1 Mei 15, 2016, 16:45:15
edit2Rapporteer  
Meestal cross-onshore vanaf rechts,

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Mei 15, 2016, 17:05:50
edit2Rapporteer  
en chop - bij tramontana (7bft) ontaan er redelijke golven
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 Mei 15, 2016, 18:37:45
edit2Rapporteer  
En als je pech hebt 3 weken geen wind maar meestel tussen 2 en 5 uur een knoopje of 16. En met de tramontane heb je tussen 6 en 10 Bft. Al je de thermische wind hebt en je bent ver op zee en je voelt dat de wind van 16 naar 14 knopen gaat ga dan als een razende roeland naar de kant want voor je het weet is de wind dan helemaal weg en lig je te ploeteren in het water en dit gaat heel snel. Binnen 5 minunten foetsie is de wind
@peter@

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #4 Mei 15, 2016, 19:16:00
edit2Rapporteer  
Als de wind cross onshore is in de meeste gevallen kunnen we beter bodydraggen en terug vertrekken.
Dat scheelt al veel moeite en makkelijker voor ons om te oefenen. Gisteren onze voorlaatste les gehad met onshore wind en dat was toch niet zo makkelijk om terug hoogte te lopen. Wij meestal te voet en de instructeur loefde terug op  schater schater

Als we niet meer aan de kant geraken mocht de wind plots wegvallen in Roses  kunnen we de self rescue eens
oefenen    ThumpsUp

Die Tramontana is nog niet aan ons besteed.   Wij hebben een 12m² en 9m²  switchblade bij. En als er geen wind is gaan we dit zeker niet aan ons hart laten komen. Er is nog meer dan kiten op een vakantie  YeSS

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Mei 15, 2016, 21:56:37
edit2Rapporteer  
Citaat
Wij hebben er dit jaar ook geboekt en gaan naar camping Nautic Almata.

Ik ben daar een keer geweest, verschrikkelijk  ThumpDown . Gasten met speed boten varen over lijnen van gestrande kites heen  loser

Verschrikkelijke drukke camping met veel tokkies publiek   ThumpDown

Mega druk met Spanjaarden die kiten en levensgevaarlijk door elkaar aan het kl..ten zijn en niet weten waar mee ze bezig zijn  loser

Hele dag wachten om een uurtje te kunnen varen in een thermisch windje  ThumpDown

Ik ga er nooit meer heen  ThumpDown. 16 uur rijden naar een kl..te camping  ThumpDown

 

@peter@

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #6 Mei 15, 2016, 22:07:36
edit2Rapporteer  
Heb je problemen met Tokkies 

Eigenlijk heeft dit niets met mijn topic te maken !!!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Mei 15, 2016, 22:38:50
edit2Rapporteer  
Nee hoor geen problemen met Tokkies  Grin

Ik wil je alleen alvast waarschuwen voor die gasten met speed boten en water skooters die als je je kite laat vallen over je lijnen heen varen wat ik zelf gezien heb  loser
Het is een camping waar vanaf veel wordt gevaren met speed boten etc etc

Een gewaarschuwd mens (kiter) telt voor 2  Grin

Evengoed een fijne vakantie toegewenst en voor het zelfde geld valt het mee allemaal   ThumpsUp
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #8 Mei 15, 2016, 22:49:12
edit2Rapporteer  


Dat zal ik hebben:

heb ik eens een keer een kitesurfvakantie in Spanje ( San Pescadore/Rosas) geboekt, word ik direct in de categorie "Tokkies" geplaatst ......

Dank je wel Haring High Richardt ......
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Mei 15, 2016, 22:55:34
edit2Rapporteer  
Wie de schoen past trekt hem aan  Grin

Ik voelde mij er niet echt lekker op de camping, dus dat is mijn mening  Grin

Maarrrrrrrr ik hoop voor jullie dat je er wel een top vakantie heb en na afloop verwacht ik wel een reisverhaal met minstens een leuk filmpie erbij   Grin
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 Mei 16, 2016, 09:25:37
edit2Rapporteer  
.... Gisteren onze voorlaatste les gehad met onshore wind en dat was toch niet zo makkelijk om terug hoogte te lopen. Wij meestal te voet en de instructeur loefde terug op  schater schater
Praten wij hier over dezelfde onshore wind?
chico

Berichten: 1112
Antwoord #11 Mei 16, 2016, 10:21:53
edit2Rapporteer  
Ben ook wel eens op Nautic Almata geweest. Tja. Het poser gehalte is wel hoog.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 Mei 16, 2016, 10:32:34
edit2Rapporteer  
http://www.zoover.nl/spanje/catalonie-costa-brava-en-costa-dorada/castello-dempurias/nautic-almata/camping/?s=P2xuZz1MYW5ndWFnZV9OTCZwYXJ0eUNvbXBGbHRJZD0mdHN0X3Bnc2l6ZT0xMCZzb3J0PWNvbnRyaWJ1dGlvbi1kYXRl&page=1


Ervaren als een lawaai-papegaai-Tokkie-Tatoo-Sjonnie-Anita camping. Het enige wat mooi was is het zwembad. Wij stonden in het kampement boven op elkaar; geen privacy, geen schaduwplekken.

Het sanitair kan schoner al deden ze wel hun best. De animatie was ronduit slecht. Wij hebben ons vertier echt buiten de camping moeten zoeken en dat is dan wel aardig gelukt al ligt ook dat niet dicht bij de camping.
De jongelui hebben zich enigszins vermaakt op het strand 's middags en 's avonds maar ook zeker niet spectaculair.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #13 Mei 16, 2016, 10:35:42
edit2Rapporteer  
De thermidche wind noemen ze daar Garbi. Deze wind komt uit het zuidoosten. Alle andere winden die daar waaien zijn niet thermisch. En je kan het beste op camping la balena gaan stasn. Hier veel minder tot geen last van de speedboten
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #14 Mei 16, 2016, 10:53:26
edit2Rapporteer  
Iemand ervaring met La gaviota?

Tokkie-gehalte?
spot?
wind?
tips?
pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #15 Mei 16, 2016, 10:57:20
edit2Rapporteer  
Wat er gezegd wordt over Nautic klopt aardig echter de laatste jaren is er erg veel veranderd.
Het is allemaal iets rustiger geworden en wat betreft jetski's en speedboten een stuk strenger.
De kitezone op Nautic is verplaats naar de linkerzijde van de zwemzone.(dit is perfect).100 meter lopen vanaf het restaurant.
Hier varen niet veel boten en heb je heel veel ruimte om te kiten.
Hier kiten alleen Nautic gangers en in het weekend wat locals.
Zeker tov La balena waar het bij wind knetterdruk is zowel op het water als op het strand.hier zitten ook meerdere campings die hier ook allemaal kiten.Dit is aan de rechterzijde van Nautic en aan de andere kant van het kanaal.
Nautic is een prima keuze ben op alle campings geweest om te kijken hoe het daar is.

Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #16 Mei 16, 2016, 11:58:40
edit2Rapporteer  
Zelf jarenlang naar La Ballena Allegre geweest. Als je het treft, echt een top spot. Heb er jaren gehad elke dag wind in de middag. Rond 13:00 gaat het meestal waaien tot iets na 17:00 waarna de wind snel afneemt. Echter ook een jaar gezeten waarbij het aantal kite dagen op één hand te tellen waren van de drie weken.

Als de Tramontana aangaat ben je meestal wel een week verder voor de wind weer in de normale hoek zit. Uitgaande van de Baai van Rosas waar La Ballena Allegre het meest zuidelijk gelegen is zie je bij de meer noordelijke campings in verhouding meer locals die niet erg veel rekening houden met andere kiters. Erg naar volk over het algemeen, voorrang regels kennen of hanteren ze niet, dichtbij de kant truuken etc. 
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #17 Mei 16, 2016, 18:35:03
edit2Rapporteer  
Citaat
Wij hebben er dit jaar ook geboekt en gaan naar camping Nautic Almata.
Ik ga er nooit meer heen  ThumpDown. 16 uur rijden naar een kl..te camping  ThumpDown

Nee, maar je wil wel met een aantal pensionada's er naar toe .......?????

citaat: Ben van plan tegen die tijd met meer gasten die een camper hebben en met pensioen zijn een soort Ouwe lulle on Tour te organiseren.
Bijvoorbeeld eerst naar de Baai van Rosas, ....

 Wink
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #18 Mei 16, 2016, 20:36:43
edit2Rapporteer  
Scherp Ocean Limbo Grin  ThumpsUp klopt, maar dan ligt het heel anders natuurlijk, dan wordt het een paar dagen bijkomen van de reis en gelijk daarna doorrijden naar bijv Tarifa en dan oversteken naar Dakhla

Dan ga je eerst naar de Baai en als het niet bevalt dan rij je gewoon door, bevalt het wel wat ik me niet kan voorstellen dan blijf je  Grin

Met een camper kan je alle kanten op (behalve de goede  Grin) en heb je alle tijd van de wereld ThumpsUp
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #19 Mei 16, 2016, 21:16:17
edit2Rapporteer  
Scherp Ocean Limbo Grin  ThumpsUp klopt, maar dan ligt het heel anders natuurlijk, dan wordt het een paar dagen bijkomen van de reis en gelijk daarna doorrijden naar bijv Tarifa en dan oversteken naar Dakhla

Dan ga je eerst naar de Baai en als het niet bevalt dan rij je gewoon door, bevalt het wel wat ik me niet kan voorstellen dan blijf je  Grin

Met een camper kan je alle kanten op (behalve de goede  Grin) en heb je alle tijd van de wereld ThumpsUp

btw,

count me in  ....... over een jaartje of 6.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #20 Mei 16, 2016, 22:23:44
edit2Rapporteer  
Loop niet zo te janken Ries  Wink ThumpsUp
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #21 Mei 17, 2016, 00:02:14
edit2Rapporteer  
ik ben net een weekje terug van de baai van rosas, zat daar 10 dagen op camping aquarius bij st pere pescador, met mijn caravan op 20 m van het strand.
heerlijk recht voor de camping kite op het strand op pompen, heerlijk rustig max 10 man op het water.

in het hoogseizoen mag dat niet maar tot ongeveer 15 juni en in september mag je overal kiten.
In het hoogseizoen ben je verplicht in één van de 3 zones te kiten (betalen voor een hesje)

- bij rosas
- bij st pere
- bij camping ballene allegre (alleen voor camping gasten)

Alle overige plekken is het verboden, maar bij nautic almata wordt het gedoogd.

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #22 Mei 17, 2016, 11:42:26
edit2Rapporteer  
Dat is een prima plekje Manfred  ThumpsUp ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23 Mei 17, 2016, 13:11:19
edit2Rapporteer  
Citaat
btw, count me in  ....... over een jaartje of 6.
Was je al door de ballotagecommissie dan ?    Schijnt erg zwaar te zijn om er door heen te komen   Grin
 
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #24 Mei 17, 2016, 19:07:41
edit2Rapporteer  
Citaat
btw, count me in  ....... over een jaartje of 6.
Was je al door de ballotagecommissie dan ?    Schijnt erg zwaar te zijn om er door heen te komen   Grin
 

 Angry
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.