Belgische kiters betalen voor kitesurfen op Nederlandse spots

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Mei 16, 2016, 16:03:12
edit2Rapporteer  
De Vlaamse minister van mobiliteit wil buitenlandse automobilisten laten betalen voor het gebruik van Belgische wegen. Dan kan de wegenbelasting voor Belgische automobilisten omlaag.

http://www.nu.nl/buitenland/4262307/vlaamse-minister-van-mobiliteit-wil-tol-personenautos.html

Nu is het zo dat Belgische automobilisten in vergelijking met Nederlandse automobilisten al een stuk minder wegenbelasting betalen en dat merk je .... de Belgische wegen zijn nog steeds legendarisch dramatisch. Maar dat terzijde. Bij de invoering van het elektronisch kastjes voor vrachtverkeer hebben de Belgen trouwens weer eens laten zien dat uitvoering van bestuurlijk beleid voor hen vaak een moeizame zaak is. Ook dat ter zijde.

Mijn voorstel is dat Belgische kiters die in Nederland komen kitesurfen (en dat zijn er heel wat gezien de ongunstige kustlijn van België m.b.t. de windrichtingen en de belachelijke Vlaamse wetgeving in zaken kitesurfen bij harde wind) aan het strand een financiële bijdrage leveren (laten we zeggen 25 euro  Grin) aan de handhaving en onderhoud van de Nederlandse kust ..... toch?

Edit: dit soort onzin priet/praat hoort in de lounge!
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #1 Mei 16, 2016, 16:42:04
edit2Rapporteer  
en de duitsers dan....
dat zijn er veel meer volgens mij  Undecided
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Mei 16, 2016, 16:53:48
edit2Rapporteer  
en de duitsers dan....
dat zijn er veel meer volgens mij  Undecided


ja klopt, maar vooralsnog hoeven we als particulier geen tol in Duitsland te betalen. Daarnaast zorgen de Duitsers ervoor dat er nog iets in het Nederlandse laatje komt omdat veel Duitsers ook overnachten, tanken, eten, enz. in Nederland. De Belgische kitesurfer daarentegen komt kiten maar draagt niks bij ...... toch?

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Mei 16, 2016, 18:53:45
edit2Rapporteer  
Ja wel... Belgen zijn goed in het spekken van de medische zorg hier in NL... Elk jaar raken er weer een zooitje Belgen gewond tijdens het oefenen van deze mooie sport in ons land.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #4 Mei 16, 2016, 20:21:27
edit2Rapporteer  
Ja wel... Belgen zijn goed in het spekken van de medische zorg hier in NL... Elk jaar raken er weer een zooitje Belgen gewond tijdens het oefenen van deze mooie sport in ons land.
En heel af en toe heeft yarden er ook nog iets aan
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Mei 16, 2016, 22:49:58
edit2Rapporteer  
Ja wel... Belgen zijn goed in het spekken van de medische zorg hier in NL... Elk jaar raken er weer een zooitje Belgen gewond tijdens het oefenen van deze mooie sport in ons land.

Alleen Belgen?  Roll Eyes
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Mei 16, 2016, 23:58:59
edit2Rapporteer  
Hmmm, deze hoort wat mij betreft in de lounche.... 
 'k denk niet dat het Belgische kitesurfers zijn die met dat idee van tolheffing kwamen en ik zag afgelopen weekend nog een Belg z'n stinkende best doen in de jury toren @ KBO .....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Mei 17, 2016, 00:32:43
edit2Rapporteer  
Hmmm, deze hoort wat mij betreft in de lounche.... 
 'k denk niet dat het Belgische kitesurfers zijn die met dat idee van tolheffing kwamen en ik zag afgelopen weekend nog een Belg z'n stinkende best doen in de jury toren @ KBO .....
Dat moet wel een Vlaming geweest zijn.
twido

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #8 Mei 17, 2016, 11:24:40
edit2Rapporteer  
Geen probleem voor mij als Belg. Dan laten we al de Nederlanders die , met hun mobiele huis weer maar eens op weg zijn naar het zuiden , dat wel dubbel en dik terug betalen , wanneer ze onze wegen weer eens massaal doorkruisen.
Nog een puntje, de wetgeving inzake windbeleid aan de Belgische kust is aangepast. Ongelooflijk maar waar , ze krijgen dan toch iets voor elkaar in België. :-)

 
butcherke

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #9 Mei 17, 2016, 20:05:09
edit2Rapporteer  
Hmmm, deze hoort wat mij betreft in de lounche.... 
 'k denk niet dat het Belgische kitesurfers zijn die met dat idee van tolheffing kwamen en ik zag afgelopen weekend nog een Belg z'n stinkende best doen in de jury toren @ KBO .....
Dat moet wel een Vlaming geweest zijn.
Inderdaad niet alle Belgen over dezelfde kam. Vlamingen vallen best mee
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #10 Mei 17, 2016, 20:06:08
edit2Rapporteer  
.... wanneer ze onze wegen weer eens massaal doorkruisen.

 schater schater
wegen?? Als je het nou hobbelpaden zou noemen of ...spaghetticircus, jullie 'wegen' zijn nog uit het jaar kruik

Bij ons heb je 'kreatief met kurk', bij jullie heet dat 'belazeren met beton'
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #11 Mei 18, 2016, 12:59:58
edit2Rapporteer  

 de wetgeving inzake windbeleid aan de Belgische kust is aangepast.

 

Goed gedaan, gefeliciteerd!
Hoe?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Mei 18, 2016, 17:28:54
edit2Rapporteer  
Hmmm, deze hoort wat mij betreft in de lounche.... 
 'k denk niet dat het Belgische kitesurfers zijn die met dat idee van tolheffing kwamen en ik zag afgelopen weekend nog een Belg z'n stinkende best doen in de jury toren @ KBO .....

Klopt, ik ging er blind vanuit dat hij daar stond.
Je ziet maar weer hoe scherp wij als mod's moeten blijven Tongue

Bedankt Tom
Svendc

Berichten: 20
Antwoord #13 Juli 11, 2016, 13:28:02
edit2Rapporteer  
n
en de duitsers dan....
dat zijn er veel meer volgens mij  Undecided


ja klopt, maar vooralsnog hoeven we als particulier geen tol in Duitsland te betalen. Daarnaast zorgen de Duitsers ervoor dat er nog iets in het Nederlandse laatje komt omdat veel Duitsers ook overnachten, tanken, eten, enz. in Nederland. De Belgische kitesurfer daarentegen komt kiten maar draagt niks bij ...... toch?


nou, ik kom uit belgie en al mijn kites en materiaal koop ik in Nederland, alsook kom ik hier op vakantie, dus zeg nou niet ik de economie niet genoeg aanzwengel.

Ik ga ook wel in Frankrijk kiten en daar heb je dan weer mooie witte stranden met om de 5 sec een mooie ripcurl golf, misschien gaan ze me daar laten betalen per golf ik neem. schater
:-)

Doei, tot op het water.

Sven
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.