welk board i.p.v mijn oude Jamie pro

storm

Berichten: 348
Mei 22, 2016, 13:06:44
edit2Rapporteer  
Ik vaar als sinds jaar en dag met een North Jamie Pro. Ik geloof dat ik al drie verschillende uitvoeringen heb gehad. Ik heb nu nog steeds het 2008 model, 132. Ik weeg 80 kg. En ik wil wel eens wat nieuws.
De ontwikkeling van kites heb ik wel bijgehouden (vaar nu zelf Pivots, 2106 model) maar van de boards ben ik eigenlijk niet op de hoogte meer. Ik heb ook een waveboard en zoek een board dat comfortabel vaart, makkelijk hoogte loopt en goed springt  (geen wakestyle tricks). Ik ben vrij trouw aan North en heb er geen probleem mee om weer een Jamie te kopen. Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit.
Maar is er iets nieuws onder de zon....of is het allemaal marketing en ga ik weinig verschil merken met mijn 2008 model. Qua maten, moet ik dan met mijn gewicht nog steeds naar rond de 1.32 mx 39,5  denken?IK ben benieuwd naar jullie meningen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Mei 22, 2016, 14:20:08
edit2Rapporteer  
Met je kites loop je al 90 jaar vooruit ThumpsUp. Boards zijn gemiddeld iets langer en breder geworden. Aan de keuze van je kites leid ik af dat je geen oldskool-kiter bent, dus dan is mijn advies 40-41 breed met jouw gewicht en ervaring. Er zijn genoeg testmogelijkheden voor boards, dus testen=weten of voor jou de veranderingen de moeite waard zijn. Ik verwacht dat je zeker verschillen bemerkt op het gebied van flex, rocker, pads & straps.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Mei 22, 2016, 14:23:44
edit2Rapporteer  
...en zoek een board dat comfortabel vaart, makkelijk hoogte loopt en goed springt  (geen wakestyle tricks)...

Ik zeg een hydrofoil Grin
Alleen die van North zou ik even links laten liggen...Wink
FRans qxl

Berichten: 90
Antwoord #3 Mei 22, 2016, 14:55:53
edit2Rapporteer  
Ik vaarde ook jaren lang op een "oudere"jaime pro. Na heel veel testen van heel veel merken zoals flysurfer, f-one trax, Cabrinha Ace, Lieuwe, crazy fly alle twin tips, north select, X-ride, jaime pro, naish monarch, etc etc. is het voor mij de north select geworden. De North jaime is meer freestyle geworden, wat harder. Voor mij niet comfortabel. Ga zoals ik deed naar gratis test dagen. Zie North kiteboarding benelux op facebook voor data, Andre van kiteventure bellen, crazy fly bellen (passionpowered.nl) etc. Alleen door te testen kom je erachter wat bij jouw past. Laatst op KBO Open waren er test mogelijkheden genoeg.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #4 Mei 22, 2016, 19:03:41
edit2Rapporteer  
Kijk eens naar de North X-ride. Een freeride board wat zeer comfortabel vaart, goed in de chop en makkelijk hoogte loopt.

Met jouw gewicht zou ik een board van 40-41 cm breed kiezen.
lokkie

Berichten: 21
Antwoord #5 Mei 23, 2016, 08:20:31
edit2Rapporteer  
Als ik naar je beschrijving kijk zou ik qua CrazyFly de Raptor Ltd aanraden, super comfortabel, snel en hoogte lopen als een malle. Bij een kleiner budget kan je naar de Shox of Raptor kijken. Maar zoals FRans qxl al zegt het beste is om te testen.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #6 Mei 23, 2016, 10:04:21
edit2Rapporteer  
Als je wat goedkopers wilt wat gewoon goed is: http://www.versusshop.nl/kiteboards/twintip-boards/versus-twintip/versus-the-act
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.