Ophef om ’paaltjes des doods’ bij Schellinkhout

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #25 Juni 15, 2016, 15:40:44
edit2Rapporteer  
Waarom zou het huidige strandje precies in dat hoekje liggen?
Blijft jouw strandje wel liggen daar op die punt?
Dat huidige strandje is een kunstmatig aangelegd 'strandje', beter gezegd: grof zand gemengd met puinschelpen. Dat ligt er al jaren en wordt eens in de paar jaren aangevuld met een nieuwe deklaag.

Een 2e strandje kan net zo makkelijk aangelegd worden. De golfslag is niet van dien aard dat dat gelijk alle schelpen meezuigt. De zandbodem loopt ook heel langzaam af in de 'baai'. Er is ook geen gemotoriseerd waterverkeer wat de kant door golfslag zou beschadigen. En de keien zijn er imho alleen om de gras/modderrand beter te beschermen (wat het strandje ook al doet zonder keien).
Er is geen stroming of eb/vloedwerking bij Schellinkhout, dus ook een 2e strandje zal echt wel blijven liggen
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #26 Juni 15, 2016, 17:08:35
edit2Rapporteer  
Citaat
Aangezien het allemaal nog conceptueel is en met alle betrokken groepen gezocht wordt naar het ideale compromis voor de dagrecreatie in de breedste zin..

Wat ook een mogelijkheid is om voor de nieuw aangelegde parkeerplaats een geheel nieuw strand te maken. 

Over de betonblokken een kunstmatig aangelegd 'strandje' maken wat niet al te duur hoeft te zijn, desnoods laten sponsoren  door de na bijgelegen Kite/ Surf schop v.d. B.  die er ook baat bij heeft

Hierbij dan ook gebruik maken van een stuk weiland waarop dit moment alleen maar ganzen lopen.

je heb dan veel meer ruimte dan de nu bestaande situatie en je kan gelijk varen.  ThumpsUp

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #27 Juni 20, 2016, 19:39:36
edit2Rapporteer  
Vandaag  de nieuwe situatie gezien met een nieuwe ballenlijn  loser het wordt er niet beter op  ThumpDown

Voor de in en uitgaande kiter is een heel smal paadje in het water gemaakt met aan de linkerkant betonblokken en rechts de ballenlijn

Heeft weer een zoot geld gekost maar niet echt verbeterd voor de veiligheid van de kiter  ThumpDown

Ik denk dat er weer een hoop ongelukken bij komen  ThumpDown
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #28 Juni 20, 2016, 20:15:20
edit2Rapporteer  
gewoon over de lijntjes springen geen probleem toch
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #29 Juni 21, 2016, 12:53:57
edit2Rapporteer  
Citaat
gewoon over de lijntjes springen geen probleem toch

Voor jou en mij geen probleem, maar dan vaar je in het zwemmersgedeelte wat niet mag  loser

Het is allemaal mooi bedacht door een ambtenaar achter zijn tekentafeltje maar de praktijk leert dat dit geen goeie oplossing is voor de veiligheid van zowel de kiter als de zwemmer  ThumpDown
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #30 Juni 21, 2016, 16:17:21
edit2Rapporteer  
Als we kijken wat officieel voor ons is overgelaten... 5 tot 6m waterlijn waar alle kiters van en op het water komen...

Als we het hebben over veiligheid is dat natuurlijk belachelijk. Op drukke dagen met 50 tot 100 kiters (of meer) is dat vragen om ongelukken waar niemand op zit te wachten. Er hoeft maar 1 kiter (ervaren of niet) zijn kite ietsje uit balans te laten zakken of te stijgen en je hebt een wet van Murphy waar de honden geen brood van lusten.

En als er al nagedacht wordt om de prullenbakken meer naar achteren te verplaatsen (geen onnodige hindernissen  ThumpsUp), waarom dan zo onnodig met profielstalen 'palen' werken. Scherpe hoekige profielen die lelijke wonden veroorzaken bij zelfs de geringste collaps ThumpDown

Die paar stuivers extra had het toch wel mogen kosten om iets veiliger materiaal te plaatsen? Nu lijken het wel restanten aan bouwafval die gebruikt zijn.

Hier zijn duidelijk niet in fatsoenlijk overleg alle mogelijke praktijksituaties besproken.

Wil niet weten in welk daglicht onze sport weer in de media terecht komt als het werkelijk zo ver is.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #31 Juni 21, 2016, 22:11:05
edit2Rapporteer  


Begon al met die betonnen bankjes.
En als je al ziet wat ze daar met de graafmachines doen loser schater
Jeroen Schoots

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #32 Juni 21, 2016, 22:59:17
edit2Rapporteer  
 Mooie taak voor het NKV,er was las ik al overleg geweest,jammer dat er dan voor deze uitvoering gekozen is.Of dat er niet door gevraagd is over de te kiezen optie
Lijkt erop dat de kiteschool de meest veilige spot heeft en de rest van de kiters er karig(onveilg) van af komen Huh
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #33 Juni 22, 2016, 12:37:15
edit2Rapporteer  
Jeroen,
Jij mag ook gewoon via de ander kant het water op hoor....heeft niets met de kiteschool te maken.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #34 Juni 22, 2016, 12:53:02
edit2Rapporteer  
Citaat
Lijkt erop dat de kiteschool de meest veilige spot heeft

Is ook niet echt veilig als je daar op een drukke dag met zijn allen door heen moet  loser

een heel smal baaitje en rechts en links beton blokken  ThumpDown
Gwiedo

Berichten: 31
Antwoord #35 Juni 22, 2016, 16:14:54
edit2Rapporteer  
Ik vind dat er wel erg negatief wordt gedaan.. We kunnen ook blij zijn dat het überhaupt een officiële spot is en blijft en dat de gemeente hun fout met de paaltjes hebben ingezien en dit hebben gecorrigeerd.

Ik kan me voorstelen dat bewoners ook niet staan te springen om elke goede kite dag honderden auto’s op dat smalle weggetje en de dijk te hebben, en toch is er geïnvesteerd in een mooie parkeerplaats en is er een poging gedaan alle belangen (ook die van de kiters) te behartigen.

Ik ben het er mee eens dat prullenbakken en dergelijk gevaarlijke obstakels vormen waar ongetwijfeld nog ongelukken mee gaan gebeuren, maar is het nou echt de verantwoordelijkheid van de gemeenten om alle strandjes waar veel kiters op duiken ‘kitesurf proof’ te maken?

Het blijft ook geven en nemen..
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #36 Juni 22, 2016, 16:41:43
edit2Rapporteer  
Mee eens Gwiedo; Bovendien kan je op een drukke dag altijd iemand vragen je te helpen je kite in het water (pas) te launchen. Omgekeerd kan je om weer aan de kant te komen je QR eens trekken (na een zelflanding op het water) en ala self rescue procedure je lijntjes binnen halen en lopend met je kite weer naar de kant. Dit zouden een flink deel van die 100+ kiters eens moeten proberen. Ik gok dat nog niet de helft enig idee heeft hoe een zelf rescue te doen. Op deze manier binnenkomen zou een mooie ervaring kunnen zijn met het oog op veiligheid ...
pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #37 Juni 22, 2016, 18:43:13
edit2Rapporteer  
Zoals Gwiedo het brengt klinkt het aardig.
Maar heb maandag gekite op schel met op het drukste moment ongeveer 25/30kiters op het water.
Bij de in en uitgang voor de kiters 10-15m breed was het al dringen terwijl een deel toch via het zwemmersgebied eruit en in ging.
Dan staan er op het strandje 2 palen en vervolgens 3 prullenbakken, 2 betonnen bankjes een nieuw hoog bord en iets meer naar achteren nog 3 vuilnisbakken en rechts wat voor de kiters is nog eens een hoog bord.
Wil je de ruimte hebben moet je langs deze obstakels over het natte gras.
Een self rescue is met een 14m niet mogelijk omdat de in en uitgang te klein is om eruit te lopen.
Wat hier al eerder is aangekaart de betere kiters springen over de zwemmerslijnen 3x en redden zich wel, maar voor beginners/ iets gevorderde is het absoluut niet oke.
En ook als gevorderde wordt het echt heel goed opletten.
Het was voor een maandag druk maar met 3 tot 4 keer meer kiters op de topdagen is schell geen optie meer.
Gwiedo

Berichten: 31
Antwoord #38 Juni 23, 2016, 10:59:03
edit2Rapporteer  
Ik probeer het gewoon vanuit een ander licht te zien, want ik ben van mening dat wij als kiters ons moeten aanpassen aan de spot, en niet de spot aan de kiters..

Wij zijn de afgelopen jaren exponentieel gegroeid in aantallen, en dan nemen we met z'n allen een spot in en gaan vervolgens stennis maken over de inrichting van dat gebied. Ik vind gewoon dat een houding als 'we zijn te gast, en we doen het met wat we hebben' ons veel meer zou sieren. Ben je op visite dan eet je ook wat de pot schaft, toch?

Beginners moeten uiteindelijk zelf inschatten of een spot veilig genoeg is voor ze en zo niet elders gaan kiten. Laten we vooral als community hen ook helpen met advies als je ziet aankomen dat het dreigt mis te gaan.. Nu zitten we veelal grijnzend toe te kijken hoe iemand vol door het windvenster launched en bijna op de dijk klapt, ook dat kan dus beter.
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #39 Juni 23, 2016, 12:54:17
edit2Rapporteer  
Ben het eens met Gwiedo.

Verder hoeven we natuurlijk niet met ze allen tegelijk het water op en af. Als je ziet dat het heel druk is maak je gewoon een extra rakkie.

Verder als iedereen die het water inloopt zijn kite aan de ene kant van het venster heeft en iedereen die erin loopt aan de andere kant zou je een constante stroom mensen door dat stukje kunnen hebben.

Ik denk dat het grootste probleem bij de mensen nu is dat je niet meer bij de kant je board aan kan doen en direct weg kan varen. En dit is natuurlijk een stuk minder cool dan een klein sprongetje vlak voor het strand waarbij je je board uitschopt om met je voetje sin het zand te landen

Helaas worden we nu gedwongen om eerst even een stukje met het board in de hand het water in te lopen. En als ik sommige mensen zie starten op het strandje bij Schell vind ik dit eigenlijk helemaaal geen slechte ontwikkeling. De ruimte opzoeken is altijd de beste en veiligste manier.

@pepsi: Hoezo kun je met een 14m geen selfrescue doen en daarna met je kite in de hand daar de kant op lopen?
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #40 Juni 23, 2016, 13:08:21
edit2Rapporteer  
Of heel vervelend 20 minuten lopen te hannesen op het strandje om je boots aan te trekken.....pfff
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #41 Juni 23, 2016, 15:25:59
edit2Rapporteer  
Misschien handig om te weten in deze nieuwe situatie, kiters die het water op gaan hebben voorrang op kiters die het water af gaan. Tongue
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #42 Juni 23, 2016, 15:33:48
edit2Rapporteer  
Of heel vervelend 20 minuten lopen te hannesen op het strandje om je boots aan te trekken.....pfff

Vind dat zelf ook altijd heeeeeel hinderlijk Wink

Volgens mij is het aantrekken van boots en vanuit het geultje wegvaren een onmogelijke klus met de meeste Schellie windrichtingen. Gok dat de mensen met boots hier zelf wel iets anders op gaan verzinnen.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #43 Juni 23, 2016, 19:58:21
edit2Rapporteer  
Gewoon wegvaren naast je boots en ff verder aantrekken, of in je boots stappen, wegvaren en verderop vast trekken.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #44 Juni 23, 2016, 20:15:31
edit2Rapporteer  
Gewoon wegvaren naast je boots en ff verder aantrekken, of in je boots stappen, wegvaren en verderop vast trekken.

 kijk  iemand die in oplossingen  denkt en niet  in problemen  chapeau
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #45 Juni 24, 2016, 11:05:11
edit2Rapporteer  
Gewoon wegvaren naast je boots en ff verder aantrekken, of in je boots stappen, wegvaren en verderop vast trekken.

Dat werkt zeker bij de standaard boots, echter wel eens naar het Hyperlite systeem gekeken? Deze jongens krijg je bijzonder lastig vast terwijl je ligt te dobberen Grin Gelukkig zijn er niet zo veel die hier mee varen en we vinden vast een oplossing
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #46 Juni 25, 2016, 15:25:04
edit2Rapporteer  
Citaat
@pepsi: Hoezo kun je met een 14m geen selfrescue doen en daarna met je kite in de hand daar de kant op lopen?
Omdat het nieuwe pad maar 7 meter breed is, te smal dus,  Grin

Theoretisch allemaal prachtige oplossingen maar op een zeer drukke dag op Schellinkhout zal de prakthijk uit wijzen of het uitvoerbaar is. Ik hoop dat  de veiligheid van zowel de kiter als de zwemmer hierbij baat heeft  ThumpsUp


Zat ik er toch aan te denken om boots te gaan kopen voor in de winter omdat ik van die koude voeten heb, maar wat een problemen allemaal met die nieuwe indeling  op Schel  Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #47 Juni 27, 2016, 15:36:24
edit2Rapporteer  
Zag vandaag dat ze  extra dranghekken in het zwemgedeelte gezet hebben waar je lekker tegen aan kan knallen, nog meer obstakels   ThumpDown

Het schijnt voor het drijfzand te zijn in het zwemmersgedeelte  loser
 
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #48 Juni 28, 2016, 19:11:49
edit2Rapporteer  
Ja ik hoorde dus van Dirk bij de Midget (http://demidget.nl) dat de graafmachine daar in was verzakt... 

Hij vertelde ook dat het een lopend traject is, en dat er ook het idee is om volgend jaar het 'Midget / Kitefeel' strandje te verbreden, zodat er een mooie launch plek komt daar... zie bijgevoegde foto en meer info op http://www.kswf.nl/schellinkhout-zonering/

Hopelijk doet de webcam het tegen die tijd nog Smiley
http://www.youtube.com/watch?v=eW8witd_DZ0
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #49 Juni 28, 2016, 19:19:23
edit2Rapporteer  
De perfecte oplossing!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.