Helm voor het kitesurfen

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Mei 30, 2016, 10:10:33
edit2Rapporteer  
Sinds ik verslingerd ben geraakt aan het kite hydrofoilen, vaar ik weer met mijn helm 
Ooit heb ik van een Nederlands wakeboardmerk een helm aangeschaft om over de kickers te mogen varen op de locale kabelbaan.

Helaas is deze helm versleten na jaren van misbruik.

Dit type helm heeft van die zachte, foamen inserts welke met watervast tape vast zitten.
Een slechte zaak als ik in de winter wil varen met een cap over mijn hoofd. De diameter van je schedel neemt toe, dus moet die rommel er weer uit Tongue

Helaas ben ik zodoende praktisch al die inserts verloren, en steeds bijkopen is geen fijne optie.

Inmiddels in een bekende winkel het spul van Mystic bekeken, en dat ziet er goed uit
Helaas ook weer met die inserts.

Zelf zou ik iets willen zoals bij een bouwhelm: verstelbaar zonder dat er dingen in of uit moeten.
Heeft iemand een goede tip?
ronny

Berichten: 357
Antwoord #1 Mei 30, 2016, 10:22:14
edit2Rapporteer  
gewoon een bouwhelm dus
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #2 Mei 30, 2016, 10:51:21
edit2Rapporteer  
Fietshelm?

Die helmen van dat nederlandse merk gaan uit van één vorm van hoofd. Ik heb die vorm niet (het mijne is wat minder rond) waardoor met zo een helm dat ding van links naar rechts kan bewegen.
Ik vaar nu met mijn oude ski helm. In de ski helmen hoek heb je er diversen die van achteren zo een verstel systeem hebben. De padding is alleen meestal vocht opnemend.... Eruit halen en wat schuim van de action/neopreen van een oude wetsuit in de plaats plakken?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 Mei 30, 2016, 11:11:12
edit2Rapporteer  
Ik heb o.a. deze Evo2 van Gul: http://www.gul.com/watersports/paddle/helmets/evo2-helmet-25991

Draaiknop aan achterzijde werkt fijn, alleen geen ear protectors bij de Gul helmen. Mocht je interesse hebben, dan kun je een S/M of L testen.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Mei 30, 2016, 11:11:39
edit2Rapporteer  
gewoon een bouwhelm dus

Jij hebt nog nooit gehydrofoild. Die ben je na je eerste crash gelijk kwijt.
Een kinstrap is echt noodzakelijk

Fietshelm?

Die heb ik, maar is ongeschikt voor op water vanwege de inserts.
Die nemen heel veel water op, en de lijm laat los.
En ik heb al geëxperimenteerd met verschillende padding.
Maar het blijft gewoon niet goed zitten, zelfs medium CA komt nog los.

Ik heb o.a. deze Evo2 van Gul:
Draaiknop aan achterzijde werkt fijn, alleen geen ear protectors bij de Gul helmen. Mocht je interesse hebben, dan kun je een M of L testen.

Zoiets bedoel ik, bedankt Andre!  ThumpsUp
Hij staat op mijn lijstje.
Maar inderdaad heb ik liever met oorprotectie.
Die zijn nl. afgebroken bij mijn huidige helm.

Nog meer ideeën?
schijndel

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #5 Mei 30, 2016, 11:28:29
edit2Rapporteer  
Wellicht eens kijken naar helmen voor wild water kayaken? Bern en Sweet zijn daar de grote merken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Mei 30, 2016, 12:28:02
edit2Rapporteer  
Wellicht eens kijken naar helmen voor wild water kayaken? Bern en Sweet zijn daar de grote merken.

Thanks!

Bern ken ik, en heeft mooie helmen.
Maar ook weer met foam inserts, en geen verstelling mogelijkheden

Sweet kende ik niet, en heeft inderdaad een verstelbare versie.
Helaas weer zonder optie voor ear protection.
schijndel

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #7 Mei 30, 2016, 14:29:59
edit2Rapporteer  
Voor die Sweet helmen zijn er losse oorbeschermers te koop. Staan alleen niet op de website van Sweet zelf:  http://www.kanoshop.nl/sweet-rocker-wanderer-earpads
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Mei 30, 2016, 15:35:11
edit2Rapporteer  
Voor die Sweet helmen zijn er losse oorbeschermers te koop. Staan alleen niet op de website van Sweet zelf:  https://www.kanoshop.nl/sweet-rocker-wanderer-earpads


Bedankt!
Het zijn erg mooie helmen, maar wel 2x zo duur als de gemiddelde kite of wakeboard helm.
Maar ik zet hem op het lijstje
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #9 Mei 30, 2016, 16:26:37
edit2Rapporteer  
Als je bij jouw om de hoek bij vs. kijkt zul je dit eierdopje ook zijn tegengekomen:
Gath surf kite helm


http://www.youtube.com/watch?v=aDPeRUx5wCw
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Mei 30, 2016, 16:39:52
edit2Rapporteer  
Niet verstelbaar zonder weer inserts zover ik kan nagaan.
Ik moet daar toch van de week zijn, ik ga eens kijken.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Mei 30, 2016, 16:41:52
edit2Rapporteer  
2 helmen? 1 heb je al... aangezien je daar de inserts kwijt bent kan je die met cap dragen. Hoef je alleen maar een nieuwe met inserts (die je er gewoon in kan laten en dus ook niet kwijtraakt) te kopen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.