Brunotti Twintip Hydrofoil

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Juni 03, 2016, 22:49:49
edit2Rapporteer  
De eerste productie bi-directionele hydrofoil lijkt een feit en wel van het Nederlandse Brunotti.

Op de foto gaat de foil gepaard met een opblaasbaar twintip board zodat alles makkelijk in je auto past.


Binnenkort meer info. Bron:
https://www.flickr.com/photos/igrf58/26827621074/in/photostream/
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Juni 03, 2016, 23:02:12
edit2Rapporteer  
Morgen in Oostvoorne te bewonderen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juni 03, 2016, 23:51:40
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd of hij daar staat, de kans is wel groot aangezien deze foto's in het windsurfcentrum op de Brouwersdam/Kabbelaarsbank genomen zijn als ik wat verder in het album blader.

Zie nog wel een klein nadeel, om te draaien van richting moet je springen of volledig tot stilstand komen. Je kunt hem niet als een twintip voor of na een bocht even om hoppen. Dan moet de foil zelf uiteraard nog wel net zo stabiel varen als de huidige directional foils
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juni 03, 2016, 23:53:27
edit2Rapporteer  
Totaal niet mijn ding, maar ik ben wel benieuwd hoe efficiënt deze is.
Immers de wetten van de hydrodynamica leren dat een dergelijk bi directioneel ontwerp niet echt goed zou moeten werken.

Graag zou ik er een keer op willen varen om daar een oordeel over te kunnen vellen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.