Kitespot slack (soort whatsapp) groep

mtvanderplaat

Geen avatar

Berichten: 2
Juni 10, 2016, 09:43:52
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Allereerst wil ik vertellen dat ik als beginnend kitesurfer opslag verliefd ben geworden op deze sport (wie niet?) Geweldig die combinatie van sport en natuur!

Maar goed, de reden dat ik dit forum bericht plaats is omdat ik een nieuwe gratis manier van communiceren onder kiters in Nederland wil introduceren middels een soort chatroom op je smartphone (ios, android). Op deze manier kun je heel snel met andere kiters communiceren om samen te gaan kitesurfen of andere actuele info op een kitespot te delen.

Het idee is als volgt.

1. Je download Slack (een ios en android app is beschikbaar. Slack is gratis en een zeer professionele app die heel snel is en door duizenden bedrijven gebruikt wordt)
2. Je meldt jezelf aan op: https://kitespotinvite.herokuapp.com/
3. Je ontvangt een mail dat je lid bent geworden van de Kitespot slack channel
4. Via de slack app heb je nu toegang tot de KiteSpot channel

In de Kitespot slack kom je in een soort chat omgeving waar ik voor elke kitespot in Nederland een channel heb aangemaakt. Bv. #nl-kijkduin #nl-oostvoorne, etc. Je kunt zelf bepalen welke channels je bezoekt.

Vervolgens kun je via de Kitespot slack app mensen benaderen om te gaan kiten op een bepaalde kitespot, maar je zou ook fotos, filmpjes  kunnen delen vanaf een kitespot direct met je smartphone.

Daarnaast kun je het voor andere doeleinden gebruiken. Ik merk bv toch nog best geregeld dat Windfinder en Actuele Wind app er naast zitten, via deze Kitespot slack channel zou ik dan van andere kiters direct geïnformeerd kunnen worden over de stand van zaken op een bepaalde kitespot.

Ik zou zeggen meld je aan en wie weet kan dit handig zijn voor de kite community in Nederland.
Verspreid dit bericht onder kiters, want dit medium werkt alleen als er zoveel mogelijk kitesurfers in de channels aanwezig zijn!

Als je een vraag hebt kun je mij mailen op: mtvanderplaat@gmail.com

Met vriendelijke groet,
Martijn van der Plaat


Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #1 Juni 10, 2016, 11:14:26
edit2Rapporteer  
top idee, werk er zelf ook af en toe al mee!

Je kan via ifttt.com ook automatisch updates op je slack laten binnenkomen.
mtvanderplaat

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #2 Juni 10, 2016, 13:29:17
edit2Rapporteer  
Ja ik heb inderdaad wel meerdere ideeën voor de toekomst. Ben namelijk zelf software developer, dus dacht al aan een /weer commando in een channel van een #nl-<kitespot> om direct de huidige windkracht etc op te vragen.
Maar eerst maar is kijken hoe het idee ontvangen wordt.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #3 Juni 10, 2016, 14:29:56
edit2Rapporteer  
Klinkt wel goed. nu alleen nog een datingapp voor kiters  Cheesy
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #4 Juni 10, 2016, 17:32:18
edit2Rapporteer  
kitetinder Wink
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Juni 11, 2016, 10:42:54
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?board=26.0
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.