Review Flysurfer Speed5 15m 18m en 21m

Eddy Lansink

Berichten: 255
Juni 10, 2016, 18:08:43
edit2Rapporteer  
Begin dit jaar werden de 9m, 12m en later een 6m Speed5 al gepresenteerd, maar het was nog even wachten op de meest populaire maten: de 15 en groter.

Flysurfer had nog een aantal maanden nodig om de grotere maten te finetunen en dat is ze zeker gelukt!

Volgens Flysurfer hebben de grotere maten ten opzichte van de kleine maten meer depower en draaien ze sneller.


Het pakket:
De Speed5 zit in de tas zoals we hem al jaren kennen: licht gemaakt maar functioneel. Een grote rits aan de voorkant om de bovenkant ver open te kunnen zetten zodat de kite er ook in past als hem hem eens wat minder netjes hebt opgeruimd. Schouderbanden en verschillende straps om het pakket zo compact mogelijk te maken en om evt een board aan de tas vast te maken. Op de ,,deksel” van de tas is de kleur van het doek van de desbetreffende maat gestikt, waar ook de maat op geprint is.

Waarbij voorheen de Speed altijd uit een complete kite bestond, kun je nu kiezen om hem kite only of met bar (evt race bar) te nemen.

Wij raden aan om een foilkite altijd compleet te nemen en de bar aan de kite vast te laten zitten. Zo voorkom je dat de bridle verdraaid raakt en de lijnen verkeerd vast maakt, wat gevaarlijke situaties en schades kan opleveren. Daarnaast is het oprollen van de kite om de bar het makkelijkst.

De Speed5 met bar is uitgerust met een leash, die er wel wat oldschool uit ziet, maar prima functioneert. Daarnaast zit er een manual bij (lees die bij een foilkite echt even door, daar ga je later profijt van hebben) een extra depowerline, een setje gele bridle lines die door de pulleys heen lopen en dus slijten, weakpoint-lines (breeklijntjes die de bridle aan de kite bevestigen) en wat stukjes doek om kleine reparaties mee te kunnen doen. Een vrij compleet pakket dus, ook qua spare parts. Het enige wat we eigenlijk nog missen als sparepart is een FLS-lijn (Frontline Safety Line) naar onze ervaring slijt deze evenredig met de depowerline.

Bij de 18 en 21 worden ook 6m extensions geleverd, zodat je wat langere banen kunt maken en meer power kunt opbouwen. Door de extensions wordt je kite wel indirecter en is het timen van sprongen wat lastiger.

Lees verder op de site van Versusshop.nl  http://www.versusshop.nl/blog/Review-Flysurfer-Speed-5-15m-18m-21m/
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juni 11, 2016, 08:53:10
edit2Rapporteer  
Waar blijft de review van de 9 & 12m?
Die hebben jullie nog steeds niet afgemaakt Sad

En is er een 21m beschikbaar al?
Ik had begrepen dat die nog niet uitgeleverd worden nl.
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #2 Juni 11, 2016, 09:20:54
edit2Rapporteer  
Hoi Michiel,

De 21m is nog niet beschikbaar, maar ik heb hem al wel kunnen testen. Deze komt er met een paar weken aan.
In plaats van de review van de 9 en 12m aan te passen heb ik er voor gekozen om een review over de grotere maten te schrijven... Ook omdat ik na het meermaals vliegen van de 9 en 12 niet heel veel heb toe te voegen en nog helemaal achter mn verhaal sta.
De review van de 9 en 12 kun je trouwens hier vinden. http://www.versusshop.nl/blog/review-flysurfer-speed-5/

Mocht je nog specifieke vragen hebben, dan beantwoord ik die graag hoor.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #3 Juni 14, 2016, 23:27:12
edit2Rapporteer  
Nette review, mooie kite. Het is een hoop geld maar de aanschaf prijs is niet hoger dan bijvoorbeeld een Edge, de levensduur is naar mijn verwachten wel veel langer. Mijn speed3 gaat nog prima mee.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.