NKV | algemene leden vergadering | vrijdag 17-06

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Juni 11, 2016, 12:48:38
edit2Rapporteer  
Aanstaande vrijdag, 17-06 is de jaarlijkse ALV van de Nederlandse Kitesurf Vereniging. Hieronder staat het bericht dat iedereen heeft ontvangen die zich ingeschreven heeft.

Voor wie zich nog niet ingeschreven heeft, dat kan als je de volgende link gebruikt:
https://docs.google.com/forms/d/18LIs9frI9zRDwmK-3bo7Lr1WYwWxvJ1YWheHjl0BngY/viewform?c=0&w=1
Het is belangrijk om naar de ALV te komen, laat je stem horen als je achter je sport staat!



De ALV zal plaats vinden op vrijdag 17 juni a.s.
De vergadering start om 19.30u en zal uiterlijk 21.30u sluiten.
 
De locatie voor de ALV is hetzelfde als vorig jaar, in Downunder te Nieuwegein, in de Sydney zaal. Het adres is Ravensewetering 1, 3439 ZZ Nieuwegein. Voor routebeschrijving klik hier
 
 
Agenda ALV - 17 juni 2016
1. Inleiding
2. Goedkeuring Notulen
3. Ingezonden stukken
4. Financiële stukken 2015
5. Begroting 2016
6. Verslag Kascommissie
7. Benoeming nieuwe kascommissie
8. Jaarverslag en vooruitblik voorzitter
9. Bestuurswissel
10. Aftreden Marij van Tienen + Chris Immers (als voorzitter)
11. Voorstellen nieuwe bestuursleden
12. Voorzitter en bestuur benoemen
13. Rondvraag

Vergaderstukken ALV - 17 juni 2016
- Klik op link voor downloaden PDF -
A. Notulen ALV 2015
B. NKV balans 2015
C. Begroting 2016
D. Contributie schema

Nieuwe bestuursleden
 
Introductie: Rene Bos – voorzitter
Woonachtig te Zandvoort, 56 jaar oud. Watersport al sinds zijn zesde. In de jaren 80 Nederlands en Europees Kampioen catamaranzeilen. Enthousiast kitesurfer sinds 2002. Vaart veel op zijn homespots Zandvoort en Thailand, en is regelmatig Brazilië-ganger. Is gek op downwinders en maakt nu goede vorderingen op zijn waveboard.
 
René is oud secretaris (1994-1998) en meer recentelijk oud-voorzitter (2011-2015) en thans Lid van Verdienste en bestuursadviseur van Watersport Vereniging Zandvoort (800 leden). Heeft ook zakelijk veel bestuurservaring op directieniveau (in marktonderzoek en IT), o.a. in Amsterdam, London, Hong Kong en Beijing. Getrouwd met Danyu uit China en heeft twee tiener-dochters. Enorme passie voor de watersport en voor kitesurfen in het bijzonder, is zeer gedreven om de kitesurf-sport in Nederland verder te promoten en te beschermen.
 
Introductie: Rick Kuiper - secretaris
Mijn naam is Rick Kuiper, 22 jaar oud en woon in Almere. Ik ben werkzaam als privé detective bij een particulier onderzoeksbureau in Almere. Naast mijn baan wind- en kitesurf ik, sleutel ik aan mijn circuit auto en rijd hier mee op circuit. Ook ben ik bijna dagelijks in de sportschool te vinden!

Inmiddels kitesurf ik al weer een jaar of 6 en heb in die jaren veel zien veranderen in de sport, negatief en positief. Via de NKV wil ik mijn steentje bij dragen aan de positieve veranderingen en er voor zorgen dat er zo min mogelijk negatieve veranderingen plaatsvinden!
 
 
Dave Ottelé - bestuurslid veiligheid
 
Wij hopen dat je erbij kan zijn! Wanneer je je hebt aangemeld rekenen wij op je komst, kan je onverhoopt toch niet komen laat dat dan weten via: support@kitesurfvereniging.nl.
Heel graag tot 17 juni.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juni 12, 2016, 22:04:18
edit2Rapporteer  
Wie zijn er allemaal bij vrijdag?
isomis

Berichten: 205
Antwoord #2 Juni 13, 2016, 07:33:48
edit2Rapporteer  
Ik wel.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #3 Juni 13, 2016, 16:52:47
edit2Rapporteer  
Veel plezier!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Juni 18, 2016, 09:31:49
edit2Rapporteer  
Kort en bondig over de ALV van gister:

Een zeer magere opkomst (20 leden...) , dit is betreurenswaardig te noemen voor de Nederlandse Kitesport!

Rene Bos, Rick Kuiper, Dave Ottelé zijn toegetreden met instemming van iedereen in de zaal (als ik het goed heb). Chris Immers heeft zijn functie vanuit zichzelf neergelegd om het bestuur een kans te geven om alles goed op orde te brengen. Bouke Borger blijft in het bestuur en heeft echt goed werk geleverd!

Door het aftreden van Chris komt er één vacature voor een 5de bestuurslid.

Verdere communicatie laat ik over aan de NKV, Rene gaat dit met het nieuwe bestuur goed oppakken dus die kans wil ik ze voor 100% geven.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #5 Juni 18, 2016, 09:54:32
edit2Rapporteer  
Dus, omdat ik er niet was interesseerd het mij niet, en mag ik dus niet meer mee discussiëren?
Beetje kort door de bocht, niet...

Er zouden een paar afgevaardigden met een zootje machtigingen vanuit Groningen komen, maar daar kwam helaas op het laatst wat tussen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Juni 18, 2016, 10:00:42
edit2Rapporteer  
Dus, omdat ik er niet was interesseerd het mij niet, en mag ik dus niet meer mee discussiëren?
Beetje kort door de bocht, niet...

Er zouden een paar afgevaardigden met een zootje machtigingen vanuit Groningen komen, maar daar kwam helaas op het laatst wat tussen.

Daar heb je zeker een punt, bericht iets aangepast. Goed opgemerkt.  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Juni 18, 2016, 11:41:40
edit2Rapporteer  
Helaas is de enige optie om mee te discussiëren het bijwonen van het ALV.
Maar ik schrok ook van de opkomst. Dieptepunt wat mij betreft.

Nu wachten op de officiële notulen
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #8 Juni 18, 2016, 12:49:47
edit2Rapporteer  
Meediscussiëren kan je overal. Maar invloed uitoefenen op de besluitvorming kan alleen op een ALV. Dat is nu eenmaal wat een verenigingsstructuur is. Mij maakt het niet uit hoeveel leden er niet komen, als iedereen maar weet dat je als lid je het aan jezelf te wijten hebt als er niets veranderd.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Juni 18, 2016, 13:20:29
edit2Rapporteer  
Misschien zou het helpen als er niet steeds de negatieve kanten belicht worden. Want wie heeft er nou zin om tijd en energie te steken in dieptepunten en kommer en kwel? Daar trek je geen nieuwe leden mee aan, vrijwilligers of deelnemers van een ALV. Vicieuze cirkel dit.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Juni 18, 2016, 13:47:01
edit2Rapporteer  
Misschien zou het helpen als er niet steeds de negatieve kanten belicht worden. Want wie heeft er nou zin om tijd en energie te steken in dieptepunten en kommer en kwel? Daar trek je geen nieuwe leden mee aan, vrijwilligers of deelnemers van een ALV. Vicieuze cirkel dit.

Het hangt er wel mee samen Karel.. Je komt er niet onderuit met een vereniging van ruim 3200 leden.
isomis

Berichten: 205
Antwoord #11 Juni 18, 2016, 14:04:20
edit2Rapporteer  
Ik sluit mij helemaal aan bij Marc, het nieuwe bestuur krijg mijn vertrouwen en de kans om er een vereniging van te maken om trots op te zijn. Dan komen er vanzelf wel weer meer mensen op de ALV.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #12 Juni 18, 2016, 15:00:00
edit2Rapporteer  
met transparantie en goede communicatie kom je een heel eind.

Ik wens het nieuwe bestuur veel goeds toe.

ps compliment voor het optreden afgelopen week over de Slufter.
Flinty

Berichten: 114
Antwoord #13 Juni 18, 2016, 15:20:14
edit2Rapporteer  
Goed om te horen dat de nieuwe bestuursleden unaniem zijn aangenomen! Ondanks de enigzins negatieve spiraal van de afgelopen tijd hoop ik dat dit nieuwe bestuur verandering kan brengen.

Ik hoop dat er veel nieuwe vrijwilligers opstaan! Meedoen via internet is namelijk een stuk makkelijker dan zelf je steentje bijdragen.

Hulde voor de nieuwe mensen, maar ook voor Bouke, Chris en Marij die zich hebben ingezet afgelopen jaar! Daarnaast hulde voor alle vrijwilligers die zich inzetten maar niet in het bestuur zitten, ga zo door!

Als laatste voor Hans, regio coördinator die achter de schermen veel werk verzet met alle regio vertegenwoordigers, keep up the good work!
Rebelsmurf

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #14 Juni 19, 2016, 10:55:16
edit2Rapporteer  
Beste mensen bedankt voor de positieve reacties op onze benoeming afgelopen vrijdag. We moeten eerst even op gang komen en als nieuwe bestuur bij elkaar komen, maar leden en de kitesurf-community zullen spoedig van ons horen. Het is nu tijd om vooruit te kijken. Er valt veel te doen voor spotbehoud, de verzekering voor leden, veiligheid clinics, algemene promotie van kitesurfen etc. etc.
We hebben er zin in, samen met onze vaste kracht Hans van der Hulst als regio-coordinator. Steun ons en wordt lid van het NKV!
Namens bestuur van de Nederlandse Kitesurf Vereniging:
Rene Bos - voorzitter
Rick Kuiper - secretaris/communicatie
Bouke Borger - penningmeester
Dave Ottelé - bestuurslid veiligheid
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #15 Juni 19, 2016, 12:37:27
edit2Rapporteer  
Meneer Bos, laten we meteen beginnen met wat vraagjes:

1 er zijn veel leden die hun lidmaatschap hebben opgezegd door "wanbestuur" (waaronder maar niet beperkt tot nietige bestuursbesluiten). Hoe zit dat met de 10 Euro inschrijfgeld. Ook deze heffing heeft geen basis noch op de statuten, noch bij ava besluit. Ook dit zet kwaad bloed. Het is 30% van de contributie.

2 Er is een ledenbestand van 3000, en een opkomst van 20 man. Wat klopt er niet. Volgens u. U heeft immers niet zonder vooronderzoek gesolliciteerd.

3 Binnen hoeveel tijd gaat er een buitengewone ALV uitgeschreven worden.

4 Wat zijn uw competenties? Ik heb de tekst van @marc gelezen. Ik zou het fijn vinden als u meer uitleg geeft.

Dank u voor het beantwoorden. Ik wens u een vruchtbare zittingsperiode toe.

Afzender:
Een vanwege het wanbestuur uitgetreden verenigingslid
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Juni 19, 2016, 14:36:55
edit2Rapporteer  
Mooie vragen Bikinisuit, maar waarom was je niet op het ALV om ze persoonlijk te stellen?
Er was nog een ex-lid aanwezig, dat mag geen reden zijn gezien de geschiedenis van het NKV bestuur van de afgelopen twee jaar.

Ik wens het huidige bestuur veel sterkte en succes voor de komende drie maanden.
Er valt heel wat uit te zoeken en recht te zetten voordat de vereniging echt weer vooruit kan.
isomis

Berichten: 205
Antwoord #17 Juni 19, 2016, 21:10:39
edit2Rapporteer  
@Bikinisuit, volgens mij doe je er goed aan om ze even te mailen of te bellen! Ze staan je graag ter woord.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Juni 20, 2016, 12:36:32
edit2Rapporteer  
Ik vind het helemaal geen mooie vragen. Het is precies wat ik bedoel.

Vraag 1, als we al het geklaag weg laten blijft over "Waarom moet er 10euro inschrijfgeld betaald worden?". Wil je echt dat Rene persoonlijk gaat uitzoeken waarom men dat in het verleden heeft besloten? Zou je niet liever willen dat hij z'n tijd steekt in progressie vd vereniging?

Vraag 2 vind ik persoonlijk wel interessant, maar dat lijkt me idd meer een onderwerp om te bespreken onder het genot van een drankje (op een ALV idd).

Vraag 3, nog een ALV? Er is er net 1 geweest, wat is daar dan niet besproken wat niet kan wachten tot de volgende reguliere?

Vraag 4, is dat een serieuze vraag of moet Rene nu ook nog bij jou op sollicitatie?

Misschien bekijk ik het allemaal wel te gekleurd, maar als ik jouw post zo lees, lees ik alleen maar frustratie en boosheid. Dit soort berichten, op een openbaar forum, zijn mijns inziens alleen maar negatieve reclame voor een groep mensen die in hun vrije tijd hun best doen om er (ook voor jou) wat van te maken.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #19 Juni 20, 2016, 17:55:02
edit2Rapporteer  
Karel79, omdat er nogal wat gevoeligheden zijn en er ook een aantal opdrachten van de leden aan het vorige bestuur niet naar volle tevredenheid zijn uitgevoerd (niet mijn mening, maar ALV mening), is er besloten om het nieuwe bestuur in een bijzondere ALV, te houden over ongeveer drie maanden, verdere uitleg te geven (en ook de kans te geven om de vacature in te vullen).

Vraag 2: vind ik hoogstens jammer. Maar ik ziet het altijd als graag of helemaal niet. Lidmaatschap van een vereniging verlangt eigen inbreng, alleen maar consumeren mag (heb ik ook jaren gedaan), maar dan ook niet zeuren over wat er gebeurt.

Vraag 4: je mag het uiteraard vragen, maar als je geen lid bent (bikini dus), heb je niet echt recht op een antwoord. Leden verwijs ik graag naar de mogelijkheid om een vergadering te bezoeken als ze dit soort informatie willen. Overigens hebben alle leden via e-mail een bericht gekregen met een korte intro van de nieuwe bestuursleden.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #20 Juni 20, 2016, 18:53:24
edit2Rapporteer  
En het gaat gewoon weer door ....pffffffff
Ik weet nu weer waarom ik nooit lid ben geworden van deze "vereniging"
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #21 Juni 20, 2016, 20:51:27
edit2Rapporteer  
En het gaat gewoon weer door ....pffffffff
Ik weet nu weer waarom ik nooit lid ben geworden van deze "vereniging"

Verklaar je nader? Het gezeur van mensen hier bedoel je of wat anders?
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #22 Juni 20, 2016, 21:54:12
edit2Rapporteer  
Ben je nu tevreden marc? hoe het er nu voor staat? (dit is een serieuze vraag)

edit: vlaag van verstandsverbijstering
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 Juni 21, 2016, 06:57:41
edit2Rapporteer  
Mensen, geef het nieuwe bestuur de kans om  de notulen te publiceren.
Dan kunnen alle leden de uitkomst lezen van het 2016 ALV.

Blijft apart dat ik hier mensen hoor praten over de inhoud van het ALV, die er niet bij zijn geweest???

En daarnaast leden die het wel aan het hart gaat, maar niet zijn gekomen; noch iemand anders gemachtigd hebben om hun stem uit te brengen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #24 Juni 21, 2016, 07:13:23
edit2Rapporteer  
Ben je nu tevreden marc? hoe het er nu voor staat? (dit is een serieuze vraag)

edit: vlaag van verstandsverbijstering

Ik ben zeker tevreden met de uitkomst, een nieuw bestuur die nog helemaal schoon is van voorgaande werkzaamheden of acties binnen de NKV. Een goed verhaal van de nieuwe voorzitter, dat geeft vertrouwen voor de toekomst van de NKV.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.