Pansh kites

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #275 Oktober 19, 2016, 09:41:43
edit2Rapporteer  
Voor dat geld heb ik een splinternieuwe Pansh A15 15 & 18m gekocht! Wink

En die " veel betere performance" neem ik met een korreltje zout. 

We gaan wel een keer vriendschappelijk een vergelijk maken tussen mijn en jouw 18m. Wink
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #276 Oktober 19, 2016, 10:45:46
edit2Rapporteer  
Voor dat geld heb ik een splinternieuwe Pansh A15 15 & 18m gekocht! Wink

En die " veel betere performance" neem ik met een korreltje zout. 

We gaan wel een keer vriendschappelijk een vergelijk maken tussen mijn en jouw 18m. Wink

Blijf dan bij je advies Marc en vergelijk die oudere speed 3 met de Pansh...
(Eigenlijk zou je een halve moeten vergelijken, maar dat gaat niet. Al mag je qua windrange per euro wel twee Panshes vergelijken met één gebruikte Speed 3)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #277 Oktober 19, 2016, 11:17:45
edit2Rapporteer  
Zolang je het uiteindelijke "rapportcijfer" deelt door de aanschafprijs verhouding, blijft het een goede vergelijking Wink

De Pansh is in vergelijk met een Speed 5 of ChronoV2 een factor 4-6 goedkoper in dezelfde maat.
Echter de prestaties blijven wel fors achter bij de dure alternatieven...

Rule

Berichten: 174
Antwoord #278 Oktober 19, 2016, 15:24:25
edit2Rapporteer  
De 12m van Frank ook een half uurtje gevaren, het is geen snelle kite maar sturen gaat ook weer niet onmogelijk traag al is het wel met een lichte vertraging.

Dank voor het delen van de ervaring!

Ik begin ondertussen wel een beetje af te haken bij de gruwelijk versimpelde conclusies en vergelijkingen steeds. Waarom steeds een stukje er uit pikken en dan concluderen dat de A15 ofwel compleet top, ofwel een enorme flop is.. Het is een andere kite, ander design, met andere eigenschappen en een volledig andere prijsklasse.

Uiteraard is het handig om een vergelijking te maken met andere kites, graag zelfs, maar laat iedereen vervolgens voor zichzelf bepalen of ze deze eigenschappen en prijs in een kite zoeken. Niet iedereen wil duizenden euro's neerleggen om die ene knoop op de foil er bij te kunnen pakken, maar ikzelf bijvoorbeeld wil wel 300 euro neerleggen om rond 8-10 knopen lekker de zomeravonden te kunnen freeriden na het werk op mijn twintip.

Dus als iemand ervaringen heeft zie ik ze graag, ook van andere kites zoals hier besproken worden trouwens, maar laat de conclusie of ze top/flop zijn en dat kite XXX veul beter is lekker aan de eindgebruiker..
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #279 November 13, 2016, 11:06:10
edit2Rapporteer  
Effe een vraagje... wil mijn cabrinha 1x overdrive bar gaan gebruiken op de Pansh. Dit moet lukken, flagt uit op 1 lijn. Nadeel weinig depower...
Nou zat ik te denken, doe ik heel soms..., om een oude cabrinha bar te kopen, 2n1 system, flagt deze ook uit op 1 lijn? En welke bouwjaren van de bar zouden dan geschikt zijn? Als ik t goed heb heb ik dan toch de beschikking over meer depower of heb ik het dan mis...als dit geen zin heeft pak ik gewoon mijn overdrive 1x bar.
Hoor het graag...
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #280 November 13, 2016, 11:18:19
edit2Rapporteer  
Alle barren van Cabrinha voor 2014 flaggen op twee powerlijnen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #281 November 13, 2016, 11:26:12
edit2Rapporteer  
Alle barren van Cabrinha voor 2014 flaggen op twee powerlijnen.

Fout, Cabrinha barren vanaf 2006 tot 2008 flaggen ook uit op een powerlijn maar dan heb je geen spinning leash. Dat moet je voor lief nemen of je moet het ombouwen, wat overigens heel eenvoudig kan.
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #282 November 13, 2016, 11:34:15
edit2Rapporteer  
Maar heb je dan evt ook meer depower dan of heeft dat geen zin als ik een bar van 2006 op de kop tik en evt ombouw...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #283 November 13, 2016, 11:48:57
edit2Rapporteer  
Maar heb je dan evt ook meer depower dan of heeft dat geen zin als ik een bar van 2006 op de kop tik en evt ombouw...

Jazeker wel, de 2N1 bar heeft katrollen en een hele lange depowerlijn. Wink
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #284 November 13, 2016, 12:00:03
edit2Rapporteer  
Top, dan gaat ik daar naar op zoek..
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #285 November 26, 2016, 22:15:17
edit2Rapporteer  
Morgen gaat ik mijn A15 18m testen op de Zandmotor. Nog meer gegadigden?
et1961

Berichten: 365
Antwoord #286 November 26, 2016, 23:19:10
edit2Rapporteer  
Morgen gaat ik mijn A15 18m testen op de Zandmotor. Nog meer gegadigden?

Ik niet, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met de Pansh A15. Hoeveel knp wind geven ze af?
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #287 November 27, 2016, 00:16:07
edit2Rapporteer  
10-15 knopen...gaan t zien
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #288 November 27, 2016, 19:01:08
edit2Rapporteer  
ben benieuwd hoe het vandaag was met de Pansh...
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #289 November 27, 2016, 21:12:25
edit2Rapporteer  
Pansh was prima... alhoewel met 5 knopen komt tie toch naar beneden dwarrelen. Toen later de wind aanging...10-18knopen ging t super alhoewel 18 wel een beetje hard was.. lees te weinig depower. Twee x gesprongen...bleef wel heel lang in de lucht! Jihaa momentje!!
Had wel moeite om hoogte te houden.. draaien over 12u duurt effe, dus bij keren verloor ik steeds wel hoogte.. denk dat t prima is bij langere rakken.. maar nu in kleine poel niet ideaal. Denk dat t een prima aanvulling is om van 11 tot 15/16 knopen te kunnen varen. Had nu extensions ertussen. Volgende x gaan die er tussen uit.. wellicht dan iets minder traag. Maar overall best tevreden.
Ga denk ik toch wel op zoek naar goeiekope bar om meer te kunnen depoweren...
Maar wel tof om alleen met een maatje (speed 5 15m, maar wel 20 kilo lichter) op de zandmotor te kunnen varen. We hebben t licht daar uitgedaan..

Mocht iemand dus nog een geschikte bar hebben voor niet teveel geld dan houd ik mij aanbevolen..
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #290 November 27, 2016, 21:38:28
edit2Rapporteer  
Pansh was prima... alhoewel met 5 knopen komt tie toch naar beneden dwarrelen. Toen later de wind aanging...10-18knopen ging t super alhoewel 18 wel een beetje hard was.. lees te weinig depower. Twee x gesprongen...bleef wel heel lang in de lucht! Jihaa momentje!!
Had wel moeite om hoogte te houden.. draaien over 12u duurt effe, dus bij keren verloor ik steeds wel hoogte.. denk dat t prima is bij langere rakken.. maar nu in kleine poel niet ideaal. Denk dat t een prima aanvulling is om van 11 tot 15/16 knopen te kunnen varen. Had nu extensions ertussen. Volgende x gaan die er tussen uit.. wellicht dan iets minder traag. Maar overall best tevreden.
Ga denk ik toch wel op zoek naar goeiekope bar om meer te kunnen depoweren...
Maar wel tof om alleen met een maatje (speed 5 15m, maar wel 20 kilo lichter) op de zandmotor te kunnen varen. We hebben t licht daar uitgedaan..

Mocht iemand dus nog een geschikte bar hebben voor niet teveel geld dan houd ik mij aanbevolen..

Misschien heb ik nog wel spullen dat je een geschikte bar kan maken. Ik zal eens kijken.
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #291 November 27, 2016, 21:52:34
edit2Rapporteer  
Ik houd me aanbevolen...
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #292 December 31, 2016, 21:11:29
edit2Rapporteer  
Heb er ook maar een gekocht, ik moest wel nog 25,48 euro aan tpgpost betalen.
Heb er vandaag nog niet echt goed mee kunnen vliegeren mijn 5e lijn was te kort, heb het nu zelf ook goed kunnen zien op het filmpje.

http://youtu.be/2Z75g4gxJ-8


http://youtu.be/pqAArxpnpis

Zijn deze kites nu het hele jaar door de helft van de prijs, of was dat alleen tot en met de kerst ?
Rule

Berichten: 174
Antwoord #293 Januari 01, 2017, 16:02:45
edit2Rapporteer  
Actie is 'tijdelijk' maar loopt al een jaar. Volgens mij weet niemand (incl. bij Pansh) hoe lang die actie duurt  Grin

Los van de 5e lijn lijken de tips ook wel erg ver naar elkaar toe te buigen. Lijkt alsof je powerlijnen te lang zijn? Zelfs met de indrukwekkende depower lijnlengte.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #294 Januari 02, 2017, 12:40:35
edit2Rapporteer  
Ik heb alleen maar barren met lussen aan de stuurlijnen en knopen aan de powerlijnen, dus ik moest wat pigtails van me switch bar op de north bar zetten. Wilde alle 4 de pigtails gebruiken maar dat ging niet, dus had ik ze alleen op de stuurlijnen gezet. Dus die waren juist wat langer. Ik zit nog op een 5e lijn van switch te wachten dan is het de bedoeling om deze kite ook met me switch bar te varen, zonder quick release vond ik het een beetje te veel risico als je nog nooit een foil kite hebt gevolgen en dan meteen de grootste.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #295 Januari 02, 2017, 13:40:58
edit2Rapporteer  
Ik heb alleen maar barren met lussen aan de stuurlijnen en knopen aan de powerlijnen, dus ik moest wat pigtails van me switch bar op de north bar zetten. Wilde alle 4 de pigtails gebruiken maar dat ging niet, dus had ik ze alleen op de stuurlijnen gezet. Dus die waren juist wat langer. Ik zit nog op een 5e lijn van switch te wachten dan is het de bedoeling om deze kite ook met me switch bar te varen, zonder quick release vond ik het een beetje te veel risico als je nog nooit een foil kite hebt gevolgen en dan meteen de grootste.

Je kunt de metalen bolletjes van de bridle van de kite halen, zo hou je lusjes over, die dan vervolgens passen op de knopen van je powerlijnen van je bar. Heb ik ook gedaan, om mijn Cabrinha bar te kunnen gebruiken op de Pansh.

De 5e lijn kan je gewoon los laten hangen, de kite kan namelijk ook gewoon op 1 powerlijn uitvlaggen. Ik heb de 5e lijn bridle van de kite gehaald.
Als je de 5e lijn wil gebruiken, moet je ervoor zorgen dat er geen spanning opstaat! (lijn moet dus lang genoeg zijn).
et1961

Berichten: 365
Antwoord #296 Januari 20, 2017, 13:30:48
edit2Rapporteer  
En er is weer een nieuwe Pansh. De Aeolus, met een AR van >7.0 en maar liefst 46 cellen.

In maten van 7m t/m 22m. Ben benieuwd wat eigenaren van deze kite vinden....

http://www.panshkite.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=434&productname=

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #297 Januari 20, 2017, 14:01:00
edit2Rapporteer  
Ze zijn ook gelijk een stuk minder goedkoop, zeg maar gerust duur voor wat je krijgt...

Ik weet ook niet wat ze er mee gedaan hebben, maar op de foto's ziet het er verre van netje uit. Overal kreukels, bobbels en de neus deukt in.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #298 Januari 20, 2017, 17:00:28
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd wat eigenaren van deze kite vinden....


Zo te zien weten de niet-eigenaren het al beter  schater. Laten we even weer beginnen met fact checking; de Aeolus is vanaf $650 te verkrijgen want nog steeds -50%. En de Chinezen kennende is het nog in ponden af te rekenen dus dan gaat er nog eens een 20% vanaf: €530. Extreem prijzig inderdaad, zeker in vergelijking met andere high AR kites zoals de Chrono.

Ik zie er weinig raars aan, google even op niet gerenderde plaatjes van een chrono en je ziet dezelfde rimpels, deuken, bobbels, frutjes, putjes en hoepjes. Check deze Chrono V2 trouwens, die lijkt niet eens vol te lopen met lucht. Weet niet wat ze er mee gedaan hebben?  Huh


Zo weer genoeg slims gezegd. Ik hoop wel dat er snel iemand eentje bestelt want dan hebben we eindelijk een échte vergelijking met de Chrono’s. Niet die voortdurend scheef getrokken A18 versus Crono V2 discussie. Benieuwd of een Chrono dan nog steeds een 3x zo hoge prijs rechtvaardigt.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #299 Januari 20, 2017, 21:32:38
edit2Rapporteer  
Ah, ze geven nog wel steeds 50% korting. Waarom geven ze dat niet wat beter aan want ik ging uit van $1299.- = €1299,- incl import en BTW.

En nu je over de Chrono V2 begint, pak dan wel foto's van een volle kite. Ik had het over de ingedeukte LE en gekke kronkels in de outline, vouwen in het doek ontkom je inderdaad niet aan, alleen teveel kreukels is niet wat je wilt in een high-performance kite.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.