Pansh kites

thijs77

Berichten: 165
Antwoord #200 Augustus 25, 2016, 09:42:20
edit2Rapporteer  
voor de geinteresseerde: heb een 12m pansh aurora 2 te koop staan
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #201 Augustus 25, 2016, 10:19:06
edit2Rapporteer  
voor de geinteresseerde: heb een 12m pansh aurora 2 te koop staan

Waarom doe je hem weg?
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #202 Augustus 25, 2016, 11:03:49
edit2Rapporteer  
besloten om toch voor een 12m tubekite te gaan en alleen de 18m A15 te houden
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #203 Augustus 25, 2016, 15:20:59
edit2Rapporteer  
voor de geinteresseerde: heb een 12m pansh aurora 2 te koop staan

Toevallig is dat de kite die ik zelf ook wilde gaan kopen uiteindelijk...

Prijs?
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #204 Augustus 25, 2016, 15:27:48
edit2Rapporteer  
zie 2e hands topic Wink
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #205 Augustus 27, 2016, 10:21:33
edit2Rapporteer  
@Raymond.V
Heb je update mbt pakketje en douane? Ben benieuwd hoe het afloopt en wat dus evt. risico's zijn van Pansh bestellingen...
Zie mezelf er nog wel een 18 bij bestellen na vandaag op Wijkiki de 15m even droog gevlogen te hebben. Duurde even voor de tips goed gevuld naar buiten gingen maar daarna, wat een power zeg.

Ja ik heb update.... Gisteren het pakketje in ontvangst genomen. Ik moest ook douane kosten betalen. 117,50 euro. Dat was wel even een domper dat mijn pakketje er net uit gehaald was.

Ik zal nog even een brede bar zoeken en testen. Ik ben benieuwd hoe hij vliegt.....
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #206 Augustus 27, 2016, 10:23:33
edit2Rapporteer  
@Raymond.V
Heb je update mbt pakketje en douane? Ben benieuwd hoe het afloopt en wat dus evt. risico's zijn van Pansh bestellingen...
Zie mezelf er nog wel een 18 bij bestellen na vandaag op Wijkiki de 15m even droog gevlogen te hebben. Duurde even voor de tips goed gevuld naar buiten gingen maar daarna, wat een power zeg.

Ja ik heb update.... Gisteren het pakketje in ontvangst genomen. Ik moest ook douane kosten betalen. 117,50 euro. Dat was wel even een domper dat mijn pakketje er net uit gehaald was.

Ik zal nog even een brede bar zoeken en testen. Ik ben benieuwd hoe hij vliegt.....

ai das balen zeg
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #207 Augustus 27, 2016, 11:04:08
edit2Rapporteer  
Tja, dikke pech of de douane is strenger aan het controleren op China.
Ze lopen nl. flinke inkomsten mis.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #208 Augustus 27, 2016, 13:16:50
edit2Rapporteer  
Hoe kan dat nou zoveel zijn? Boete oid?

Want anders is het gewoon over waarde + verzendkosten 21% plus invoerrechten hooguit 6%. Plus 13,- inklaringskosten.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #209 Augustus 27, 2016, 13:40:58
edit2Rapporteer  
27% van de waarde klopt toch aardig?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #210 Augustus 27, 2016, 17:44:16
edit2Rapporteer  
27% van de waarde klopt toch aardig?

Nu je het zegt ja...
et1961

Berichten: 365
Antwoord #211 Augustus 29, 2016, 23:48:51
edit2Rapporteer  
Wie was er vandaag (maandag middag) met zijn Pansh A15 kite bij Vrouwenpolder aan het vliegen?
Frank Rrd

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #212 Augustus 30, 2016, 08:24:36
edit2Rapporteer  
Dat was ik. Heb 1 keer op en neer kunnen varen op m'n Zeeko Black & White foil rond een uur of 19.00, daarna kwam ik niet meer gestart. Zag net op actuele waterdata dat het een knoop of 6-8 geweest moet zijn rond die tijd.
Daarna deed ik iets doms bij het landen en draaide de kite door zijn bridle en was lang bezig om alles weer in orde te krijgen.
Was een Pansh A15 12m2 op een 55 cm Peter Lynn Navigator bar (overjarig via Telstar €199). Er zaten lijnen op van 21m met 3m extensions.
Dit was de 2e poging op het water, ben gewend aan tubekites. De eerste rak kon ik net op gang komen, de 2e keer niet meer bij gebrek aan wind. En dat terwijl ik mijn eerste rak eenmaal op gang net te powered was om het comfortabel te laten zijn. Dat had ik de 1e keer ook. Verschil tussen niet meer op gang komen en overpowered zijn, ligt heel dicht op elkaar. Of dat aan mij ligt of de kite weet ik niet, eerst nog maar eens een paar keer varen, en dan een beetje langer liefst  Grin
et1961

Berichten: 365
Antwoord #213 Augustus 30, 2016, 09:21:39
edit2Rapporteer  
Hoi Frank, Jouw 12m vloog keurig, en stond ook mooi stabiel in de lucht. Zag je ook nog een reverse launch maken. Wink

De benodigde depowerstoke is bij dergelijke kites best groot. Als je volledig depower, zou je eens moeten kijken of de b-lijnen net slap vallen, op dat moment is de kite namelijk volledig gedepowered.

Voor de Pansh 18m heb je tussen volledig power en volledig depower een verschil van ca. 80-90 cm. Met mijn standaard Cabrinha XL bar haal ik dit ook niet, om een dergelijk lange depowerstroke te krijgen moet ik de bar aanpassen met een clamcleat zodat ik de lengte van de frontlijnen (powerlijnen) voldoende in lengte kan varieren.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #214 Augustus 30, 2016, 10:37:42
edit2Rapporteer  
Voor de Pansh 18m heb je tussen volledig power en volledig depower een verschil van ca. 80-90 cm. Met mijn standaard Cabrinha XL bar haal ik dit ook niet, om een dergelijk lange depowerstroke te krijgen moet ik de bar aanpassen met een clamcleat zodat ik de lengte van de frontlijnen (powerlijnen) voldoende in lengte kan varieren.

Ja dat is ook een puntje, wat doe je met die meter aan depowerkoord? Nu slingert ie los rond mijn bar, wat irritant is omdat die er snel omheen slaat. Maar een magneetje heeft met zo'n lang koord ook weinig nut? Dan vormt zich een lus die op barhoogte hangt, dat trek je in no-time weer los.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #215 Augustus 30, 2016, 12:23:16
edit2Rapporteer  
...Verschil tussen niet meer op gang komen en overpowered zijn, ligt heel dicht op elkaar. Of dat aan mij ligt of de kite weet ik niet, eerst nog maar eens een paar keer varen, en dan een beetje langer liefst  Grin

Je was op je hydrofoil?
Hoe zijn je skills daarbij? Met een foilkite is het nl. best aanpoten, ook bij weinig wind in "vlagen". Heeft mij een aantal uren gekost om daar mee om te kunnen gaan.

Maar bij de meeste foilkites heb je een aardig lange depowerlengte.

Bij een foilkite zitten ongeveer 6m aan bridles. Dus 21 + 3 + 6m = 30m lijnen. Op zich prima om in het low-end een lange powerstroke te kunnen maken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #216 Augustus 30, 2016, 12:40:58
edit2Rapporteer  
Oef, 90cm is wel heel veel. Voorbij de 60cm vanaf de chickenloop gebeurt er niet zo veel meer bij mijn 17m.

Wordt er vaker gefoild bij Vrouwenpolder? Was afgelopen zaterdag de enige daar en zo bijzonder hard waaide het ook weer niet.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #217 Augustus 30, 2016, 13:50:17
edit2Rapporteer  
Gisteren werd er ook gefoiled Evan. Er was iemand op de Double Agent bezig met een 12m Switchblade. En ook op andere dagen heb ik regelmatig foilers gezien. Trouwens bij ZW zie ik ook regelmatig foilers bij Borssele (Kalootstrand)

 Ik heb je afgelopen zaterdag nog even aangesproken, omdat ik je foilboard herkende Wink


Ja dat is ook een puntje, wat doe je met die meter aan depowerkoord?

Een meter is natuurlijk niet nodig, depowerstroke van een gemiddelde bar is 45 cm, als je een clamcleat met een 50-60 cm depowerlijn hebt dan kan je de kite eenvoudig tijdens het varen trimmen tussen max en min power. Nu heb ik op mijn bars een depowerstrap, maar daar kan je maar ongeveer 15 cm mee trimmen.. Dat zou ik dus graag laten aanpassen.
Frank Rrd

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #218 Augustus 30, 2016, 14:31:35
edit2Rapporteer  
...Verschil tussen niet meer op gang komen en overpowered zijn, ligt heel dicht op elkaar. Of dat aan mij ligt of de kite weet ik niet, eerst nog maar eens een paar keer varen, en dan een beetje langer liefst  Grin

Je was op je hydrofoil?
Hoe zijn je skills daarbij? Met een foilkite is het nl. best aanpoten, ook bij weinig wind in "vlagen". Heeft mij een aantal uren gekost om daar mee om te kunnen gaan.

Maar bij de meeste foilkites heb je een aardig lange depowerlengte.

Bij een foilkite zitten ongeveer 6m aan bridles. Dus 21 + 3 + 6m = 30m lijnen. Op zich prima om in het low-end een lange powerstroke te kunnen maken.
Oef, 90cm is wel heel veel. Voorbij de 60cm vanaf de chickenloop gebeurt er niet zo veel meer bij mijn 17m.

Wordt er vaker gefoild bij Vrouwenpolder? Was afgelopen zaterdag de enige daar en zo bijzonder hard waaide het ook weer niet.

Op m'n hydrofoil heb ik nu een keer of 12 gevaren, kan ondertussen honderden meters achtereen foilen en stukken switch stance varen. Maar meestal dus met tubekite van 7 of 9.
Ik ben volgens mij nog nooit zo hard gegaan als gisteren die ene rak. Had moeite om af te remmen. Met aankanten ging ik enkel harder. Wat zou een beter lijnlengte zijn bij een knoop of 10-12? Enkel de extensions er af halen?
Over de bridles had ik niet nagedacht, 30 meter is nogal een lengte. De depowerlengte weet ik niet van m'n bar, maar is volgens mij snel en ruim te verstellen met de clamcleat.
Er zijn een paar mensen van de surfshop/school (Vertigo Sports) die regelmatig foilen op Vrouwenpolder, en ik dus.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #219 September 02, 2016, 17:51:26
edit2Rapporteer  
Vandaag de Pansh A15 (15m) voor het eerst gevlogen. Kite vloog prima, zo uit de tas. Had wel een beetje last van de turbulenties van de windturbines bij Neeltje Jans.

De lijn extenstions na een korte sessie verwijderd, want wat trok dat beest.  Om meer te kunnen depoweren, 12 cm pigtails tussen de stuurlijnen gezet.

De 18m maar in de tas gelaten, had later op de dag wel gekunt, daar de wind wat afzwakte.

Al met al zeer tevreden met deze kite!
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #220 September 03, 2016, 21:05:19
edit2Rapporteer  
Ik zag gisteren (vrijdag 2 sept) iemand op Oostvoorne met een Pansh A15 standard colors, ik denk een 12.
Zag er prima uit moet ik zeggen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #221 September 12, 2016, 21:21:30
edit2Rapporteer  
Dankzij Egbert even op het strand de Pansh A15 12m kunnen vergelijken met een Speed 5 12m.
Ik was net aan het droogvliegen vanwege een crash op zee door het inkakken van de wind.
Die zat ergens tussen de 4 & 7kn schat ik zo op dat moment.
Heel erg weinig iig. Alle foilers waren ook gestopt, de catamarans dobberden meer dan varen...

Nu kon ik de S5 heen en weer laten vliegen nog, en daarbij genereerde hij nog steeds veel kracht.

De Pansh staat minder strak in de lucht, aan de onderkant zie je dat de stof niet overal even strak staat. Alsof de kite nog een strijkbeurt nodig heeft zeg maar (niet doen natuurlijk!)
Maar niks om je zorgen over te maken.

Maar tijdens het vliegen voelt hij aan als een tubekite: voldoende constante bardruk en ruim voldoende stuursnelheid (voor een foilkite).
De kracht bij insturen was constant en best behoorlijk. De S5 genereerde iets meer pull, maar voor op de hydrofoil is meestal de kracht waarmee je voorgetrokken wordt in het zand al meer dan voldoende.
Wellicht met 30m lijnen nog meer en langer power!

Ook bleef hij keurig boven staan in heel weinig wind, de S5 12m was gewoon werken op dat moment om hem boven te houden.
Logisch als je bedenkt dat de S5 12m zo'n 2700gram weegt inclusief bridles.
De Pansh in dezelfde maat 2200gram zover ik weet.

De depowerweg is inderdaad erg lang, maar effectief genoeg. En met een racebar die eraan zat was het eenvoudig en doeltreffend trimmen.

Ik wilde eigenlijk een poging wagen om ermee te hydrofoilen.
Maar had net een nieuwe foil die ik nog niet 100% ken.

Wordt vervolgd

Overigens kijk ik alleen naar het low-end.
Hoe hij presteert met een twintip in 20-25kn weet ik niet.
Daar is de Flysurfer constructie technisch en kwa afwerking beter vermoed ik.

Zelf zoek ik naar een ultieme low-end kite voor op de hydrofoil.
Een Concept Pulsion lijkt een optie, maar de Pansh A15 12m is er ook in lichtere stof...voor nog niet eens de helft van de prijs van de Pulsion...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #222 September 13, 2016, 07:44:58
edit2Rapporteer  
Uiteraard heb ik ook even de Pansh van Egbert geprobeerd, dit zijn de dingen die mij opvielen:

- De kite staat extreem stabiel in de lucht, ook met zeer weinig wind.
  Dit zal komen door de lage AR, het dikke profiel en de weinig cellen
  waardoor je een lichte kite hebt. Ook helpen de 30m(?) lijnen van
  Egbert en de extreem lange bridles hierin mee.
- De kite reageerd erg traag op de bar en de vliegsnelheid tijdens het
  sturen is langzaam. De kite maakt een erg grote draaicirkel.
- Met insturen genereerd de kite niet heelveel meer power dan wanneer deze
  stil boven je staat.
- Om te foilen in het onderste wind bereik wanneer de kite net in de lucht
  blijft is deze kite te langzaam om je op je board te trekken. Een loop
  maken heeft hierdoor ook geen zin.

Korte conclusie na een half uurtje spelen:

Prima kite voor mensen die nog geen ervaring hebben met foilkites, maar in
het onderste bereik komt deze kite veel performance te kort door het trage
sturen en het langzame vlieggedrag. Een hele grote plus is de stabiliteit,
maar de meer ervaren foil kiter zal hier geen problemen met hebben.

Foil kites die ik heb gevlogen en mee kan vergelijken:
Flysurfer Sonic 11m, Speed 5 12m, Speed 4 12m, Speed 3 12m, Ozone Chrono 12m


Rule

Berichten: 174
Antwoord #223 September 19, 2016, 16:52:12
edit2Rapporteer  
Zelf zoek ik naar een ultieme low-end kite voor op de hydrofoil.
Een Concept Pulsion lijkt een optie, maar de Pansh A15 12m is er ook in lichtere stof...voor nog niet eens de helft van de prijs van de Pulsion...

Je zou naar mijn weten de eerste zijn die de light fabric optie daarmee koopt. Benieuwd wat dat nog voor verschil maakt, maar als je met 4-7 knopen kan varen, kan je altijd varen.

En ik kan geen prijs vinden voor de concept air pulsion (2017) op de website, wat gaat die kosten?

4-7 knopen.. waar hebben we t eigenlijk over  Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #224 September 19, 2016, 21:13:39
edit2Rapporteer  
Je zou naar mijn weten de eerste zijn die de light fabric optie daarmee koopt. Benieuwd wat dat nog voor verschil maakt, maar als je met 4-7 knopen kan varen, kan je altijd varen.

Helaas heb ik de kite dus niet kunnen proberen.
Zoals ik al zei bleef de Speed5 12m met zijn 2700gr niet meer in de zenith staan, terwijl Egbert's 12m A15 Pansh wel bleef hangen. Dat komt door de lagere AR en honderden grammen lichtere kite.

Echter in de zenith staan is 1, genoeg power leveren is twee.
En dat doet de Speed5 12m zelfs als hij niet meer boven kan blijven staan. Door te sturen hou je hem nog wel in de lucht en genereert dan meer power.

Kortom, ik wil hem nog eens testen, maar Marc is zeer ervaren met foikites dus zijn opmerking weegt zwaar bij mij.

En ik kan geen prijs vinden voor de concept air pulsion (2017) op de website, wat gaat die kosten?

Typisch Frans(talig, want in Canada) zou ik zeggen. Niks op de website, maar wel gewoon te koop:

3.69m : 849$ canadien = approx 580 Euros
6M :       1199$ canadien = approx 820 Euros
9m :      1449$ canadien = approx 990 Euros
12m : (2150gr) 1649$ canadien = approx 1120 Euros.
12 m light cloth (1750gr) = approx 1849 $ canadien = 1260 Euros

Een 15m is er inmiddels ook in beide stofvarianten.

De AR van de 12m is 5,0. Hoger dan de Pansh maar niet zoveel als de Speed5 met 6,15

Verder zijn deze prijzen zonder importtax en 21% BTW...
Eigenlijk een te groot risico om te importeren. Een Europees verkooppunt is er (nog) niet Sad

4-7 knopen.. waar hebben we t eigenlijk over  Grin

Tja, op een hydrofoil is 4kn iets waarin je gewoon door kan varen zolang je al foilt als luwte. Stoppen is dan een gegarandeerde zwempartij en natte kite  Wink
Dat zou fantastisch zijn als dat niet meer gebeurde.
Dat kun je op twee manieren oplossen:

1. Superkite kopen (superlicht, en super efficient, maar is die er al wel?)
2. Heel goed leren hydrofoilen waardoor je praktisch niet meer stopt wanneer je moet keren: overstag en gijpen op de foil.
Voor mij nog een ver van mijn bed show met mijn huidige 30 vaaruren. Soms lukt overstag gaan... Tongue Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.